Onsløv's blogg - Deauville00 har byttet nick og montert horn

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Deauville00's blogg

Post by Onsløv »

Jeg stoler på deg ;-)
Mange veier har fått nytt liv etter at jeg fikk MC'en :D Til og med veien til hytta har blitt en opplevelse å kjøre...

Men den skal taes, satser på at det blir i år.
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Deauville00's blogg

Post by Jeanette »

Deauville00 wrote:Mange veier har fått nytt liv etter at jeg fikk MC'en :D
Helt enig! Sykkel- og bilkjøring kan absolutt ikke sammenlignes :)
Bimma
Posts: 918
Joined: 12 Nov 2007 21:28
MC: 2008 BMW F800ST
Location: Drammen

Re: Deauville00's blogg

Post by Bimma »

Hvordan går dfet med foten din..?? :-k
Har du fått gleden av å prøvekjøre BMW F800ST ennå..?? :D :smt028 :smt025 :smt029 :smt033 :smt035 :smt038 :smt043 :smt049 ;-)
BLOGGEN MIN ligger her: http://blogg.mc-tourer.com/#home

Kjørt 2008: 24.539 km
Kjørt 2009: 17.300 km
Kjørt 2010: 17.889 km

Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Deauville00's blogg

Post by Onsløv »

Min fot? Hmm, er over 1 år siden det :D :D

Nei, har ikke fått sjansen til å prøvekjøre den.... men sikkelet henger langt ned hver gang jeg ser en, spesielt i blå...
Når kjem du til Bergen? ;-) Slik at jeg får prøve? :twisted:
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Deauville00's blogg

Post by Onsløv »

Madammen var på jobb, og jeg hadde lite å finne på. Satt meg derfor på sykkelen og kjørte en tur... Ble vel rundt 20 mil ellerno.
Møtte på Mr Rain i telavåg, så kjørte så fort jeg kunne ut av det. Dressen min er ikke tett lenger. :roll:

Image

edit: nytt bilde, fra NAF sin planlegger.
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Deauville00's blogg - smaken av asfalt

Post by Onsløv »

Hei godtfolk!

Tenkte å få med meg sesongens siste planlagte langtur. En tur til stavanger via E39 med retur RV13 til odda og gjennom folgefonn til Bergen.

Gikk det slik?????

Turen ned er nå ikke noe interessant å prate om. Mye trafikk, så gadd ikke bry meg med forbikjøringer. Tok det ganske piano og fulgte trafikken.

Søndag:
Avreise Hommersåk.
Kjører Bersagelveien frem til fergekaien på Lauvik
Image
Kjører videre og ved Jørpeland svinger jeg av mot Leite, og kommer på en herlig asfaltvei med strøsand på.
Image
Så var det fergen over til Nesvik
Image
Image


Stedene forsvant fort i bakgrunnen, synes dette går som en lek. Kjører forbi sunndalsosen og stopper på en rasteplass. Der går jeg på do, drikker og spiser den medbrakte matpakken. Kler på meg fleecejakka fordi jeg synes det var kaldt å kjøre (Bare tskjorte under kjøredressen). Tar et par telefoner, sender et par meldinger, og setter meg på for å kjøre.

Kjører i fartgrensen oppover den småsvingete fjellsiden og bremser ned foran en høyresving, som jeg har gjort i de siste 273 svingene på strekningen, registrerer at det er noe galt som skjer. I neste øyeblikk registrerer jeg at det blir mørkt, lyst, mørkt lyst, dvs jeg ruller bortover asfalten. Kommer meg opp på beina og går bort til en utkjørsel. En bobil kjører forbi. Ser meg rundt og lurer på kor i h.....e sykkelen ble av. Går et stykke bortover veien og ser den ligger nede i et søkke. Banneordene kommer på rekke og rad. Den blir ikke grei å få opp av veien. Går ned til sykkelen og slår av tenning og stenger bensinkrana. Går så oppigjen til veien, tar av meg hjelm, hansker og jakke. Registrerer et lite skrubbsår på knoken på venstre hånd. Jøss, var det alt?

I mellomtiden her har det kjørt forbi flere biler og bobiler. Ingen som kobler en MC-kledd fyr, men ingen MC? Jaja, lurer på ka jeg skal gjøre. Langt fra Bergen. MC'en "dreit" jeg forsåvidt i, har jo kasko, veihjelp og alt det der. Var bare d å komme meg hjem jeg tenkte på. Måtte ihvertfall få sykkelen opp av grøfta. Prøvde å stoppe en bil med en fyr i, men nei. Lot flere biler passere siden det var kvinnfolk og gamlinger i. De kunne vel neppe hjelpe meg uansett. Kom en bil forbi med 4 stk i. Denne stoppa jeg. Etter at de har fått verifisert at jeg er like hel og at jeg var alene, så ville de mer enn gjerne hjelpe. Merker nå at jeg svir på venstre kne. Drar opp buksa og ser at det er et digert skrubbsår. Pyttpytt. Jeg og en annen fyr hopper ned til sykkelen. Jeg står opptil anklene i vann. Kjøreskoene? Potte tett!!! Hadde jeg ikke trudd. Uansett, får reist opp sykkelen, hekta på et slepetau, og tauer sykkelen opp vha bilen som stoppa.

Vel oppe setter jeg den på støtta. Hele høyresiden er full i knust plast. (Har tatt av setet på bildet. Toppboksen var lukket og like hel)
Image

Ser at veltesoppen på sykkelen tydeligvis har tatt i mot det meste. Var en brukket bjørk som sykkelen har truffet.
Ser det er en kul i veien, antageligvis fra telehiv. Prøver å starte MC'en. Nei, ikke liv. Leter etter sikringer som kan være gått. Nei.... Ringer veihjelpen og ber de komme, skulle ta ca en time, siden de kjører fra Røldal.

Sender de som hjalp meg avgårde, utvekslet navn og nummer med de. Går nå rundt og banner. Tenker på kordan jeg skulle komme meg hjem. Tar et bilde og sender MMS til madammen. Sier klart ifra at jeg har det bra.

Prøver meg på starteren igjen. Juhu! Den tenner. Vroooom, den startet. Tar meg en liten runde og verifiserer at bremser virker, hjulene er fortsatt runde og styringen ikke er skjeiv. Slår den av, pakker sammen tingene, plukker opp plast. Ringer og avbestiller veihjelpen. Så starter jeg å kjøre. Tankene var å komme meg til Røldal eller Odda, så jeg kunne få hjelp der. Eneste jeg tenkte på, var det å komme meg hjem.

Kommer meg til Odda, sykkelen virker helt fin å kjøre. Bremsehendelen er litt lav, regner med det er kast i bremseskiven. Blinklyset henger og slenger..so what... jeg vil hjem! :D Tanker opp, og kjører videre. SKulle egentlig kjøre folgefonntunellen hjem, som jeg skrev innledningsvis. Men jeg safet, og kjørte Bruavik-Brimnes og E16 via Voss til Bergen.

Vel hjemme, 5-6 timer etter ulykken. Madammen skulle ha sin dose med klemming. Jeg stikker inn i dusjen, får vasket skrubbsårene og kledd på meg. Spiser kveldsmat, så drar vi til legevakten, hu ville jeg skulle sjekkes, just in case. Kjører ned der og sitter på venterommet i 4 timer. Legen sjekker meg og spør meg ut. Virker forundret over at jeg er i så god form. Dro hjem og la meg, og rett på jobb idag morges til vanlig tid!

Kjøreklærene:
Jakke: Hull i høyre albu. Oppskrapet skulder/bryst parti høyre side. Oppskrapet høyre arm og manglende glidelås.
Bukse: Hull helt inn ved venstre kne. Hull ved høyre kne.
Hansker: Hull ved venstre pekefinger. Hull ved høyre håndflate (ingen skade på hånd)
Hjelm: Knekt visir, oppskrapet.
Støvler: Ingen synlig skade
Ryggbeskyttelse: Ingen synlig skade

Man sier jo at: Har man falt av hesten, skal man oppå igjen med engang. :D

Har meldt skaden til forsikringsselskapet, ønsker å få en takst på dette her. Så får jeg avgjøre hva jeg skal gjøre med den deretter.
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Deauville00's blogg

Post by Jeanette »

Isj.. Godt det gikk så bra med deg!! Tøft at du kjørte videre med en gang, men ettersom sykkelen var kjørbar var det neppe dumt å komme seg opp på den igjen!
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Deauville00's blogg

Post by Onsløv »

Slik ble den faktiske ruten:
656 km

Image

Ved punktet "D" var det vel jeg ramla av.
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Deauville00's blogg

Post by Alas »

Triste greier, men uansett godt å se at det gikk bra med deg, det er jo det som er det viktigste!

Og selv om du satt lenge på legevakten er det alltid lurt å få en sjekk, slik at du vet med sikkerthet at du er ok!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Deauville00's blogg

Post by tshansen »

Jøss!!!1 :shock:

Jaggu meg godt det ikke var værre enn dette. Sykkelen er bruksgjenstand, det er ikke du! Godt å høre du var kjapt opp på hesten igjen hehe =D>

¨Håper jeg ser deg på "ny" sykkel igjen til neste år? Eller snakker vi ny sykkel igjen med en gang ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Deauville00's blogg

Post by Onsløv »

Hehe.
Gamlingene var jo ikke helt happy, men når jeg kom på besøk til de i tilsynelatende i fin form og ingen synlige skrubbsår. Så tok de det med ro. Muttern trudde jeg skulle være oppskrapet i hele trynet osv ;-)

Først og fremst blir det sjekk av sykkel og takst på verksted. Viser det seg at alt er OK og at det bare er plast. (ingen rammeskjevheter o.l) så blir det fiksing. Avhengig av takst blir det enten fikset vha verksted eller vha ebay. :D
Om det bare er kosmetisk og fiksing vha ebay, så blir det vel demontering av plast og tut og kjør ;-)
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Deauville00's blogg

Post by erazar »

Steike! Godt det gikk så bra! men det var nå en vel drastisk måte å få testet om støvlene var tette på synes jeg ;-) Håper ramme holder seg da, så er det litt plastshopping og småplukking i løpet av vinteren.. lykke til!
Always remember that you are unique, just like everybody else.
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Deauville00's blogg

Post by Onsløv »

Litt oppdateringer siden sist...

* Renten har gått opp for n'te gang. Merker det godt på lommeboka.
* Restskatten kom i oktober... et 5 sifra beløp, nærmet seg stygt 6 sifra.. :(
* Ble knipset av en stygg ekkel fotoboks da jeg kjørte industriavfallet...
* Sykkelen blir, så vidt jeg vet, kondemnert.
* Vært på Louis i Kiel og shoppa meg hjelm, det ble en "gubbehjelm", en Shoubert C2. Nesten halv pris i forhold til her på berget. Dro med meg regndress til meg og madammen samt nye hansker. Nye klær kjøper jeg her på berget.

Oppgjøret fra forsikringa, blir brukt til nedbetaling av MC-lånet i disse rentetider.
Det blir kanskje innkjøp en billig vintersykkel. Gidder ikke stå i kø med industriavfallet hele vinter.
Noen som vet om mellomtung tilsalgs? Stikkord: Billig, billig og billig, 200+ ccm, offroad-dekk.
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Deauville00's blogg

Post by tshansen »

Godt å høre fra deg gamle ørn :)

Ja det er vel liten tvil om at renta svir i disse dager. Merker det jeg også, selv om jeg nesten ikke har lån :roll:

Tyskland å snopet kjøreutstyr altså ;-) Slett ikke dumt.
Ja du må bare finne seg sykkel igjen. Om ikke nå så hvertfall til neste år igjen :)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Deauville00's blogg

Post by Onsløv »

Sitter med lån t over pipa, så skal bli godt å bli kvitt litt av det sånn sett.. :D (ikke pipa, men lånet)

Ellers er jeg innom forumet omtrent daglig, og følger med i mange av trådene. Men er vel relativt sjelden jeg lirer fra meg et kvekk...
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Post Reply