Har du kommer noe lenger i prosessen JoeHugin?

Jeg TROR ut fra hva jeg har lest at med stor flate mot plata så blir det stort sug fra folie og hvis ikke lagene er skikkelig herdet så er det krefter nok til å dra disse litt i fra hverandre.JoeHugin wrote: ↑31 Aug 2023 14:01 Det jeg lurer på er hvorfor både du og jeg, med forskjellig maskin og resin, får akkurat de samme merkene på utsiden og innsiden, første ~10mm fra bunn. Tror ikke det er pga tykkelsen, om noe tror jeg tykke vegger er bedre enn "for tynne", da tynne vegger kan bøye seg og flekse under heving/senking i VAT
Har ikke fått forsket no spesielt mer, gårsdagen forsvant på crossbanen med jentungen for første gang også
Jeg tror resin og FDM er litt ulike i hve dem svelger ja. Jeg har for meg at den standard resin'en er ganske porøs og hard og at den ikke tåler så mye før den ryker. Jeg tror dette er en av grunnene til at det gikk galt. Så var det sikkert litt design feil også fra min side. Det handler om å tilpasse designet slik at printeren klarer jobben best mulig.Bikeridr wrote: ↑02 Sep 2023 08:14 Gratulerer med første vellykkede print![]()
Ja, resin (eller type filament for FDN) kan ha litt og si for hva printeren "svelger". Hos meg er det hovedsaklig ABS som krangler, unntatt Hatchbox ABS. Men igjen, dette vet jeg jo, pga åpen printer.
Nuvel, jeg er også litt interessert i hvor du har kjøpt den posen med gjengeinnsatser![]()