Ett av problemene med å bo litt "i utkanten" er mangelen på MC forhandlere og verksted. Etter at den lokale forhandleren MC-Deler gikk konkurs for noen år siden så har blant annet den største lokale kjøreskolen kjent på at det er vanskelig og tar lang tid både å utføre service og evt reperasjoner på kjøreskolens MC-er. Med litt plass til overs og en MC kyndig mekaniker fra området så startet de dermed opp for et par år siden med et lite MC verksted som tar alle kjøreskolen sine MC-er og har også mulighet for å ta imot andre fra området uten at de har vert knyttet mot noe spesielt merke.
I etterkant av dette dukket det plutselig også opp en lokal helt som mente at det var behov for en butikk med litt utvalg av mc utstyr, uten at det skulle bli noe veldig stort. Lokale ble lånt sammen med MC verkstedet og kjøreskolen og plutselig har vi både verksted og butikk, om ikke så veldig stort så er det noe. I løpet av vinteren dukket det plutselig opp Kawasaki logo og noen MC-er i lokalene, plutselig var den lille butikken blitt Kawasaki forhandler, noe som egenlig passet fint med tanke på at nærmeste Kawasaki forhandler har vert ca 3 timer kjøring og 2 ferger unna og den gikk konkurs i løpet av vinteren.
Mandag denne uken kom Kawasaki sitt eget Roadshow på besøk med en god samling av nye MC-er for prøvekjøring.
Litt overraskende så var det overtall av A1 og A2 registrerte MC-er, tydelig at Kawasaki ønsker å selge til yngre sjåfører.
Selv var jeg der primært fordi jeg har lenge hatt lyst til å prøvekjøre H2SX, som var spesifikt merket med krav om at fører skulle være over 25 år for prøvekjøring. Med tanke på motoren på denne så skjønner jeg det godt.
kawa_roadshow.jpg
Litt bare fordi de stod der så prøvekjørte jeg både H2SX, Z900 og VulcanS.
For å si det kort og enkelt så kjenner jeg at tilbakelent sittestilling med sammenkrøkte bein (sportslig???) som man får på VulcanS er noe av det verste jeg har prøvd, ble ikke lange turen med den. Det eneste som muligens var verre var faktisk å sitte sammenkrøket over tanken på H2SX. Men der må jeg faktisk ta litt selvkritikk, jeg kjørte faktisk med stive Adv støvler og ikke myke racing støvler, som muligens ville gjort opplevelsen et hakk bedre, la heldigvis igjen Tech7 støvelene hjemme... Z900 var et hakk bedre, men fremdeles litt trangt med beinplass på en slik MC. Motoren på både Z900 og H2SX var moro, men resten var så som så. Motoren på VulcanS var en 650 som bare virket feil for min del.
Dagens største overraskelse var både at min Norden også fikk en del oppmerksomhet fra flere som var der og ikke minst, personlig synes jeg det var den beste MC-en på hele plassen
Må bare beklage at det kun ble det ene bildet, var jamt for opptatt med enten prøvekjøring eller å prate med folk.