Den store Dekktråden

Prat om tung MC.
Post Reply
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Den store Dekktråden

Post by tshansen »

Hahaha.... særlig. Den skal du lenger inn i de østlandske skoger med \:D/ \:D/ Men fetish eller ikke, gratulere med godt valg av gummi på Skuta. Så mange kan umulig ta feil. Metzeler sine Next dekk er beryktet :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Palma
Posts: 4749
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Den store Dekktråden

Post by Palma »

LordShaft wrote:Hahaha.... særlig. Den skal du lenger inn i de østlandske skoger med \:D/ \:D/ Men fetish eller ikke, gratulere med godt valg av gummi på Skuta. Så mange kan umulig ta feil. Metzeler sine Next dekk er beryktet :thumleft
Javell da, jeg bryter sammen og tilstår, det ser unektelig litt ok ut og... Men så var det det med å sminke grisen igjen da.. :-k
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2930
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Den store Dekktråden

Post by hakhap »

Palma wrote:
ojda wrote:Another One Bites the Dust! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :lol:
LordShaft wrote:Næmenæææ... hvem skulle tro at Palma var så opptatt av hvordan dekket så ut :lol: :lol:
Åhh dere tøysegutter.. \:D/
Jeg er fortsatt veldig trygg på min maskulinitet :roll: Nå tenkte jeg ikke på utseende, har ikke slik gummi/dekk-fetisj [-X
Men rent teknisk mtp bruksegenskaper, drenering osv osv... =D>
nice comeback cover up :lol:
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
inunf
Posts: 4925
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Den store Dekktråden

Post by inunf »

Er det noen som har tips til hvilke dekk jeg kan kjøpe og sette på RSV'en før jeg selger den? Tenker det er lettere å få solgt når den er nyservet og med nye dekk. Dekkene som står på holder sikkert 1000-2000 km til, det er ikke all verden, men for min del er det en hel sesong. Ser man fortsatt får tak i Michelin Pilot Power 2CT til en rimelig penge. Er noen år siden de ble lansert, vil så "gamle" dekk skremme bort kjøpere? Jeg har ikke fulgt med på gatedekk i senere tid, så jeg vet ikke hva som er the shit nå. Vil jo helst betale minst mulig, samtidig som at dekkene må være bra nok til å være et salgsargument.

Kjøper fra motorsykkeldekk.com (eller tilsvarende) og legger om selv.
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Den store Dekktråden

Post by Snikkeren »

Gå for Pirelli Angel GT eller Michelin Pilot Road 4, så har du "dekk som selger" sykkelen. [emoji106]
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Den store Dekktråden

Post by Toven »

Angel GT, Angel GT, Angel GT

Image

\:D/
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Den store Dekktråden

Post by Tobben84 »

inunf wrote:Er det noen som har tips til hvilke dekk jeg kan kjøpe og sette på RSV'en før jeg selger den? Tenker det er lettere å få solgt når den er nyservet og med nye dekk. Dekkene som står på holder sikkert 1000-2000 km til, det er ikke all verden, men for min del er det en hel sesong. Ser man fortsatt får tak i Michelin Pilot Power 2CT til en rimelig penge. Er noen år siden de ble lansert, vil så "gamle" dekk skremme bort kjøpere? Jeg har ikke fulgt med på gatedekk i senere tid, så jeg vet ikke hva som er the shit nå. Vil jo helst betale minst mulig, samtidig som at dekkene må være bra nok til å være et salgsargument.

Kjøper fra motorsykkeldekk.com (eller tilsvarende) og legger om selv.
Enig med de to andre kommentarene her, men på akkurat R sykkel så ville jeg vurdert Metzeler M7rr. Det hadde jeg en stund på sykkelen min i 2014 og de er helt fantastiske, og vil kanskje være litt mere forlokkende på en som tenker å kjøre litt bane med den.....
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Den store Dekktråden

Post by JK95 »

Tobben84 wrote:
inunf wrote:Er det noen som har tips til hvilke dekk jeg kan kjøpe og sette på RSV'en før jeg selger den? Tenker det er lettere å få solgt når den er nyservet og med nye dekk. Dekkene som står på holder sikkert 1000-2000 km til, det er ikke all verden, men for min del er det en hel sesong. Ser man fortsatt får tak i Michelin Pilot Power 2CT til en rimelig penge. Er noen år siden de ble lansert, vil så "gamle" dekk skremme bort kjøpere? Jeg har ikke fulgt med på gatedekk i senere tid, så jeg vet ikke hva som er the shit nå. Vil jo helst betale minst mulig, samtidig som at dekkene må være bra nok til å være et salgsargument.

Kjøper fra motorsykkeldekk.com (eller tilsvarende) og legger om selv.
Enig med de to andre kommentarene her, men på akkurat R sykkel så ville jeg vurdert Metzeler M7rr. Det hadde jeg en stund på sykkelen min i 2014 og de er helt fantastiske, og vil kanskje være litt mere forlokkende på en som tenker å kjøre litt bane med den.....
Har selv kjørt med både PR4 og Angel GT, og for meg på 600RR var Angel GT klart best :thumleft Spent på hvordan M7RR blir nå :-k
inunf
Posts: 4925
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Den store Dekktråden

Post by inunf »

Sjekket kjapt priser på motorsykkeldekk.com nå. 120/70-17 foran og 190/55-17 bak:
Bridgestone BT016: 2105 kr
Michelin Pilot Power 2CT: 2590 kr
Pirelli Angel GT: 3061 kr

Har hatt BT016 på denne sykkelen før (også på bane) og har vært veldig fornøyd. Synes dette er vanskelig, det er jo tross alt snakk om 1000 kr rett ut av nettoen hvis jeg kjøper Angel GT. Tviler på at jeg får 1000 kr mer for sykkelen om det er akkurat de dekkene som er montert, men hva tror dere?
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Den store Dekktråden

Post by Tobben84 »

inunf wrote:Sjekket kjapt priser på motorsykkeldekk.com nå. 120/70-17 foran og 190/55-17 bak:
Bridgestone BT016: 2105 kr
Michelin Pilot Power 2CT: 2590 kr
Pirelli Angel GT: 3061 kr

Har hatt BT016 på denne sykkelen før (også på bane) og har vært veldig fornøyd. Synes dette er vanskelig, det er jo tross alt snakk om 1000 kr rett ut av nettoen hvis jeg kjøper Angel GT. Tviler på at jeg får 1000 kr mer for sykkelen om det er akkurat de dekkene som er montert, men hva tror dere?
Jeg tror du gjør lurt i å legge i den ekstra tusenlappen for å sette på de dekkene som er riktige i ditt hode. Jeg hadde i alle fall som kjøper vært mer villig til å gjøre en deal med deg......
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Den store Dekktråden

Post by tshansen »

Du må nesten tenke på hva som er attraktivt for kjøper. Selv har jeg hørt veldig lite pent om bt016 dekkene oppgjennom.

Om du ikke får 1000,- mer for sykkelen så kan jo det være dette som avgjør om den blir solgt til rett tid? :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Den store Dekktråden

Post by Elolz »

Jeg hadde ikke spandert nye dekk på en sykkel som skal selges. Hadde heller gitt avslag i pris, så kan kjøper velge seg de dekkene han selv vil ha. ;-) Lavere pris selger bedre enn nye dekk.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2094
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Den store Dekktråden

Post by Tekumseh »

Mulig jeg kaprer tråden her nå, men istedet for å lage oh-no-not-another-tyre-thread...

Har jo kjørt HD i en del år, og kanskje ikke vært så nøye på dekktype, og kjørt helt til corden har kommet frem bak ihvertfall.
Nå på Triumph'en har jeg lyst til å være litt mer nøye. Har fått briller, et og annet grått hår både på hodet og rundt munnen, og liker bedre TV i helgene enn sprit og rock'n roll..

Hvilke dekk bør jeg gå for på sykkelen? Sånn over midtskiktet kvalitetsmessig, men trenger ikke å være top-of-the pops. Lett å gå seg bort i jungelen.

Er f.eks Pirelli Angel ST noe å satse på? Metzeler Roadtec Z6? Dunlop Roadsmart II? Michelin Pilot Road?
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Den store Dekktråden

Post by Snikkeren »

Nå begynner jo Pirelli Angel ST å bli noen år gammelt, men er nok ikke et dårlig dekk fordi. Jeg hadde gode erfaringer med det på TDM'en, men ville nok gått for GT eller Michelin PR4 (eller 3 hvis du vil spare noen få kr).
Bjerknez

Re: Den store Dekktråden

Post by Bjerknez »

Jeg bestillte meg nye Angel GT til S1000R'en for noen uker siden og disse ligger nå og venter på meg hos MrPitlane (fra MCsiden) for omlegg når tiden er inne. :thumleft
Post Reply