Moto Guzzi - Verdens flotteste sykler?
- SoloTwin
- Posts: 1627
- Joined: 29 Apr 2005 19:20
- MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)
Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km
Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen. - Location: Akershus
- Contact:
Re: Moto Guzzi - Verdens flotteste sykler?
Rart med det, men jeg foretrekker å se disse syklene med to sylindre satt på en LITT annen måte. Merkelig? Eller...?
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! - BLOGGEN -
- SoloTwin
- Posts: 1627
- Joined: 29 Apr 2005 19:20
- MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)
Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km
Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen. - Location: Akershus
- Contact:
Re: Moto Guzzi - Verdens flotteste sykler?
SMCs medlemsblad MC-folket (Nordens største) har prøvekjørt åtte reiseenduroer og scoret dem. Det er BMW R1200GS, KTM 990 Adv, BMW F800GS osv osv. Og også Guzzis Stelvio. Her er det de skriver om den:
"Stelvio var den hoj som testlaget blev klart mest förvånad över. Att detaljfinish och lack var över förväntan var en sak, men att Guzzin skulle vara så oerhört lättkörd och smidig förvånade oss alla. Drivlinan är perfekt, körställningen klockren och trots att hojen ser väldigt tung ut känns den betydligt lättare när jag börjat köra den. Motorn ger ett tillförlitligt intryck även om den saknar lite effekt mellan 2000-3500 varv. när väl den svackan är passerad fungerar motorn oerhört mjukt men effektfullt. Kåpan är bekväm och fungerar bra för långkörning, men Stelvio är lite svårkörd stående. Bromsarna förtjäner även en släng av berömmet, men är ändå inte de bästa i testet. Med tanke på hur många BMW R1200GS som säljs i Europa årligen bör en konkurrent som Stelvio ha goda chanser att slå sig in på marknaden. En rolig nyet som känns rejäl och påkostad, samtidigt som den lyckas väcka mycket uppmärksamhet med sitt annorlunda utseende."
Det internasjonale testlaget scoret syklene på en rekke faktorer, og rekkefølgen ble slik:
1) KMT 990 Adv
2) Triumph Tiger 1050
3) BMW R1200GS
4) Moto Guzzi Stelvio 1200
5) BMW F800GS
6) Benelli Amazonas
7) Honda Varadero
8 ) Yamaha TDM 900
___________
Andre Stelvio-relatert (som jeg synes er moro å fremheve)
[youtube]YahfxTfoJ64[/youtube]
Sikker på at ikke dette er sykkelen for deg da AJTwin?
Sånn i stedet for Sport´n?
"Stelvio var den hoj som testlaget blev klart mest förvånad över. Att detaljfinish och lack var över förväntan var en sak, men att Guzzin skulle vara så oerhört lättkörd och smidig förvånade oss alla. Drivlinan är perfekt, körställningen klockren och trots att hojen ser väldigt tung ut känns den betydligt lättare när jag börjat köra den. Motorn ger ett tillförlitligt intryck även om den saknar lite effekt mellan 2000-3500 varv. när väl den svackan är passerad fungerar motorn oerhört mjukt men effektfullt. Kåpan är bekväm och fungerar bra för långkörning, men Stelvio är lite svårkörd stående. Bromsarna förtjäner även en släng av berömmet, men är ändå inte de bästa i testet. Med tanke på hur många BMW R1200GS som säljs i Europa årligen bör en konkurrent som Stelvio ha goda chanser att slå sig in på marknaden. En rolig nyet som känns rejäl och påkostad, samtidigt som den lyckas väcka mycket uppmärksamhet med sitt annorlunda utseende."
Det internasjonale testlaget scoret syklene på en rekke faktorer, og rekkefølgen ble slik:
1) KMT 990 Adv
2) Triumph Tiger 1050
3) BMW R1200GS
4) Moto Guzzi Stelvio 1200
5) BMW F800GS
6) Benelli Amazonas
7) Honda Varadero
8 ) Yamaha TDM 900
___________
Andre Stelvio-relatert (som jeg synes er moro å fremheve)
Se Stelvio "in action"!At the end of the day, the R1200GS's best lap time was 1:26 flat while the Stelvio's best was a 1:28.99. But at the quarter-mile drags, things went the other way, with the Stelvio ripping through the traps in 12.49 seconds at a speed of 105.51 mph. The Beemer, perhaps hampered by a second gear that has been “shortened” from 2.82:1 ratio to 2.91:1, lagged behind with a 12.7-second, 107.5-mph run.
[youtube]YahfxTfoJ64[/youtube]
Sikker på at ikke dette er sykkelen for deg da AJTwin?
Sånn i stedet for Sport´n?
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! - BLOGGEN -
-
- Posts: 415
- Joined: 23 May 2005 22:56
- MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,
Re: Moto Guzzi - Verdens flotteste sykler?
Han trenger en av hver: Stelvio'n til touring og sport'n til å måke rundt på hadelandske småveier.
- SoloTwin
- Posts: 1627
- Joined: 29 Apr 2005 19:20
- MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)
Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km
Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen. - Location: Akershus
- Contact:
Re: Moto Guzzi - Verdens flotteste sykler?
Drømmen er å kunne mestre sykkelen sin sånn.
Jaja... man skulle vært tysker kanskje... I alle fall på kjøpstidspunktet...
mobile.de
Jaja... man skulle vært tysker kanskje... I alle fall på kjøpstidspunktet...
mobile.de
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! - BLOGGEN -
- SoloTwin
- Posts: 1627
- Joined: 29 Apr 2005 19:20
- MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)
Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km
Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen. - Location: Akershus
- Contact:
Re: Moto Guzzi - Verdens flotteste sykler?
Her er drømmen om en caferacer eller to;
A Cafe Racer on Base Moto Guzzi 1000 Gt
[youtube]Xs3x_Nmu14M[/youtube]
Moto Guzzi Cafe Racer Running for the First Time
[youtube]a4GoGs2vm3U[/youtube]
Åhh... den hadde hatt penger og innsikt til slikt...
______________________________
Tysk politi kjøper Norge
______________________________
A Cafe Racer on Base Moto Guzzi 1000 Gt
[youtube]Xs3x_Nmu14M[/youtube]
Moto Guzzi Cafe Racer Running for the First Time
[youtube]a4GoGs2vm3U[/youtube]
Åhh... den hadde hatt penger og innsikt til slikt...
______________________________
Tysk politi kjøper Norge
______________________________
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! - BLOGGEN -
-
- Posts: 415
- Joined: 23 May 2005 22:56
- MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,
Re: Moto Guzzi - Verdens flotteste sykler?
Det kommer, det kommer. Dvs penger og innsikt. I alle fall innsikt. Etterhvert.