Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Prat om mellomtung MC
Wilson
Posts: 170
Joined: 19 Jul 2008 02:45
MC: Yamaha YZF 125 R Midnight Black 09!
Location: Sandnes

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by Wilson »

IImilleniumII wrote:
Wilson wrote:
TholoRacing wrote:Min søster har en slik, og den er faktisk veldig kvikk til og være 33HK. MYE bedre med en slik, enn en plombert 600ccm.. Downsiden er at du må kjøpe ny sykkel om 2 år.
Får vi som går fra lett mc til mellomtung så er vell kawa veldig grei, den koster ikke så mye og det er jo greit ettersom vi ikke har så mye penger når vi er 18 men om 2 år derimot har vi kanskje fått en skikkelig jobb med god betaling og har råd til en dyr fin 600ccm og av den nyere utgaven :D andre ting er vell att der er billigere å forsikre og alt! så vis en tenker på økonomi her så er ninja topp valg !
I mine øyne vil det alltid være bedre å kjøpe en kawa 250 i stedet for å kjøre en nedplombert 600, men vær klar over at det finnes andre 250'er der ute som er like billig og forsikre og som går bedre.
Ja, enig der! Men i mine øyne ser kawa veldig god ut å kjøre, den er miljøvennlig og den svarte med litt stasj på ser ikke helt fæl ut heller :lol: Eneste som er litt drit, er at den ser ut som en lett mc..
Robinm93
Posts: 82
Joined: 30 Sep 2008 14:43
MC: Har en Dealim Roadwin. Fin sykkel god å kjøre og veldig behagelig å sitte på. Har ikke gått så mye når eg kjøpte den. Har ikke fått lappen ennå.
Location: bergen

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by Robinm93 »

f2dog wrote:Nix ,da må du kjøpe større sykkel.
Ninjaen er orginal med 33hk og 22nm.
Er neppe noe poeng i å bruke mye penger på å få mer effekt,da er det vel billigere å kjøpe en 600
Er 600 bare blombert ned? Eller er det forskjellig motor i Tung og mellom klasse sykelen?
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by maelling »

Robinm93 wrote:
f2dog wrote:Nix ,da må du kjøpe større sykkel.
Ninjaen er orginal med 33hk og 22nm.
Er neppe noe poeng i å bruke mye penger på å få mer effekt,da er det vel billigere å kjøpe en 600
Er 600 bare blombert ned? Eller er det forskjellig motor i Tung og mellom klasse sykelen?
En CBR 600 f.eks med 34 hk er motormessig helt identisk som full-effekt, men har visse strupe-remedier ved seg om gjør at den yter mye mindre. En full-effekt kan gjøres til en 34 HK ofte ved å sette på et såkalt "kit", og en strupet sykkel kan gjøres tilbake til full-effekt ved å demontere kit'et.
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Robinm93
Posts: 82
Joined: 30 Sep 2008 14:43
MC: Har en Dealim Roadwin. Fin sykkel god å kjøre og veldig behagelig å sitte på. Har ikke gått så mye når eg kjøpte den. Har ikke fått lappen ennå.
Location: bergen

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by Robinm93 »

Er det samme motor i Kawasaki ZX 600R når den er mellomklasse og tung, bare den er blommet ned?
User avatar
microape
Posts: 217
Joined: 11 Jan 2007 19:36
MC: '97 Suzuki RGV250 SP VJ23

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by microape »

Ja, så klart.
Robinm93
Posts: 82
Joined: 30 Sep 2008 14:43
MC: Har en Dealim Roadwin. Fin sykkel god å kjøre og veldig behagelig å sitte på. Har ikke gått så mye når eg kjøpte den. Har ikke fått lappen ennå.
Location: bergen

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by Robinm93 »

microape wrote:Ja, så klart.
Takk for hjelpen.
Då skal eg kjøpe en 600 og fjerne alt sperene når eg e 20
Wilson
Posts: 170
Joined: 19 Jul 2008 02:45
MC: Yamaha YZF 125 R Midnight Black 09!
Location: Sandnes

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by Wilson »

Robinm93 wrote:
microape wrote:Ja, så klart.
Takk for hjelpen.
Då skal eg kjøpe en 600 og fjerne alt sperene når eg e 20
Du tneker litt langt fram i tid, er en stund til du blir 20 ;D
Robinm93
Posts: 82
Joined: 30 Sep 2008 14:43
MC: Har en Dealim Roadwin. Fin sykkel god å kjøre og veldig behagelig å sitte på. Har ikke gått så mye når eg kjøpte den. Har ikke fått lappen ennå.
Location: bergen

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by Robinm93 »

Wilson wrote:
Robinm93 wrote:
microape wrote:Ja, så klart.
Takk for hjelpen.
Då skal eg kjøpe en 600 og fjerne alt sperene når eg e 20
Du tneker litt langt fram i tid, er en stund til du blir 20 ;D
Ja. Eller ikke så lenge til. Når eg først er 18 å kjøper meg en 600R så er eg fornøyd.
Så fjerner eg alle sperene son at det blir en 600R når eg e 20.
tiden flyr når eg har det gøyt \:D/ :D 8) =D>
Prospero
Posts: 2
Joined: 08 Nov 2008 13:29

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by Prospero »

Har den. Ikke fordi den er mellomklasse men fordi det er en morsom og tilgivende motorsykkel å kjøre. Man får jobbet med girene, gassen, svingingen og forbremsen på en måte som ikke er mulig med større MC-er uten å være veldig modig, veldig erfaren og selvsagt fullstendig neglekterende ovenfor norske fartsgrenser ;) Så enten man er nybegynner, en som ikke er ute etter ren fart, noen som vil ha mye sykkel for en rimelig sum nytt eller bare noen som vil ha racingfølelsen mens man holder fartsgrensene, så er dette jo en fin sykkel. Lett å vedlikeholde selv også.
drivingnirvana
Posts: 152
Joined: 28 Aug 2007 00:02
Location: Oslo

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by drivingnirvana »

Prospero wrote:Har den. Ikke fordi den er mellomklasse men fordi det er en morsom og tilgivende motorsykkel å kjøre. Man får jobbet med girene, gassen, svingingen og forbremsen på en måte som ikke er mulig med større MC-er uten å være veldig modig, veldig erfaren og selvsagt fullstendig neglekterende ovenfor norske fartsgrenser ;) Så enten man er nybegynner, en som ikke er ute etter ren fart, noen som vil ha mye sykkel for en rimelig sum nytt eller bare noen som vil ha racingfølelsen mens man holder fartsgrensene, så er dette jo en fin sykkel. Lett å vedlikeholde selv også.
Jeg tror denne sykkelen er et av de kjøretøyene som klarer å formidle fartsfølelsen meget bra innen lovlige hastigheter, sånn at man klarer å få et kick av fartsgrensa + moms hastighet, enn å dra grensa til det dobbelte hele tiden :) Jeg må få prøvekjørt denne i sommer :) :)
Hei du
Guinss
Posts: 163
Joined: 12 Dec 2008 23:34
MC: 2008 Kawasaki 250R - Sort

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by Guinss »

Jeg kjøpte 250R fordi jeg ville ha en ny sykkel, og ikke en 10-15 år gammel 600 med 34hk-kit. Kikka også på rs250.
250R er jo splitter ny sykkel, nytt design, injection og hele pakka til 55 000 + 5000 i reg.
Endte med 250r fordi jeg fikk lappen i juli og orka ikke kjøpe sykkel i juli, for så å drive med nedstrupning/vegvesenet i et par måneder, og så begynne å kjøre i september/oktober :shock: Var veldig vanskelig å finne ferdig plomberte sykler også. 1% av syklene på autodb er 34hk, og de er som oftest i nordland. :-s

Har kjørt moped med fulltrim i 2,5 år og 12 000km, ser på meg selv som ikke lenger en nybegynner, men motorsykkel er det endel mer effekt i så helt det samme blir det jo ikke. Ser at flere kaller 250R en nybegynnersykkel og det er jeg uenig i. Da burde man heller kjøpe en sykkel uten så altfor mye kåper. Sittestillinga er riktignok god på denne, men den ødelegger for racing-looken. Det ser ut som en r-sykkel, helt til man setter seg på setet. man sitter jo rett opp og ned. Det ødelegger mye utseendemessig syns jeg, med mindre man passer på å lene seg litt framover :P

Når jeg starta turen fra tønsberg med 250'en min, satt jeg faktisk å lurte på hva i helvette jeg hadde kjøpt for noe nå. Drev jo selvfølgelig med innkjøring så hadde maks 4000-5000rpm, men den var utrolig dau. Etterhvert viste det seg heldigvis at det er mye å hente lenger opp i registeret :) egentlig ingen overraskelse, men må si jeg er fornøyd med ytelsen.
Eneste som er litt kjedelig med de 33hk'ene er lange seige bakker, og litt for lav toppfart. Men tror ikke på at en mito, eller en rs125 for den saks skyld kan holde følge med denne. Og da er det greit, kommer folk med en 600 og ler av deg, så sier man bare at det er 250 kubikk, men blir man kjørt fra av en 125 blir det værre. :lol:
Akselerasjonen på 250R er betraktelig bedre enn 125. Særlig 0-50. 0-100 målte jeg til ca. 7,5sek. på 250R, det er jo ok, selvom rs250 er endel raskere enn det, så har 250R 4-takter lyden, så da er de like langt :)

Lange 2-felter oppover på e-18 klarer den ofte 140-150, og altså, det holder for meg. Ingen problemer med forbikjøringer. Utrolig morsom å kjøre forbi med denne også på småveier. Lett og morsom sykkel.

Setet er en tilvenningssak. Det er knallhardt i begynnelsen, men så blir man litt herda etterhvert.
Enig med du som skreiv litt lenger oppi her, speilene er elendige. ser bare et speilbilde av kjørejakka/armene. Bakdekket kunne godt vært breiere, og gjerne på bekostning av svingegenskapene. Jo tynnere bakdekket er, desto mindre ser sykkelen ut.

Det er en sykkel det fint er mulig å miste lappen med. 250'en går fort nok fram til man faktisk er 20/21 og kan kjøre større sykler lovlig. Greit nok å trimme en moped, men å kjøre rundt på en fulleffekt 600 som 19-åring..hmm..er det nødvendig?

Kjører man etter fartsgrensene så er effekten ikke noe problem. Når jeg kjører på e-18 er det såvidt den 250-motorn jobber. Fartgrensene nedover her i vestfold/telemark er 70-80, og da har jeg vel 5000-6000rpm. Ingen problemer i det hele tatt. Det er først man begynner å kjøre litt fortere enn fartsgrensene, at man merker at det mangler det jo litt fra 140kmt og opp. Men for Norge er dette en bra sykkel, skal man på autobahn og 130kmt gj.snitt må man vurdere noe annet. Det blir nok slitsomt i lengden. Vil man ha en bakhjulsmaskin kan man heller ikke kjøpe 250R. Så, selvfølgelig mangler det litt effekt, iforhold til større sykler, men det er jo meninga.
inunf
Posts: 4920
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by inunf »

Guinss wrote:...
Akselerasjonen på 250R er betraktelig bedre enn 125. Særlig 0-50. 0-100 målte jeg til ca. 7,5sek. på 250R, det er jo ok, selvom rs250 er endel raskere enn det, så har 250R 4-takter lyden, så da er de like langt :)
...
0-100 på RS 250 skal vistnok gå unna på 4,1 sek, så ja, den er en del raskere. Må si at jeg stiller meg uforstående til de som absolutt skal sammenligne RS 250 og Ninja 250R. De har begge to hjul og motorer på 250cc, og der stopper likhetene. Tviler ikke på at Ninja 250 er en god sykkel til sitt bruk, men er nok ikke noe for meg.
Guinss wrote:...
250R er jo splitter ny sykkel, nytt design, injection og hele pakka til 55 000 + 5000 i reg.
...
Det var vel å dra det litt langt. Det som har blitt oppdatert siden 1988 er felger, kåper og motoren har fått innsprøytning i stedet for gassere. Man får det man betaler for.
Guinss
Posts: 163
Joined: 12 Dec 2008 23:34
MC: 2008 Kawasaki 250R - Sort

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by Guinss »

inunf wrote:0-100 på RS 250 skal vistnok gå unna på 4,1 sek, så ja, den er en del raskere. Må si at jeg stiller meg uforstående til de som absolutt skal sammenligne RS 250 og Ninja 250R. De har begge to hjul og motorer på 250cc, og der stopper likhetene. Tviler ikke på at Ninja 250 er en god sykkel til sitt bruk, men er nok ikke noe for meg.
En del raskere ja. 150kg og 70hk+. Har aldri prøvd en rs250 dessverre, men er nok et ganske sykt turtallskick tipper jeg. :D
De sammenlignes fordi mange av rs'ene er reg. som 34hk, men som du sier er de veldig ulike. Der rs250 har personlighet(2-takter), krever noe mer vedlikehold(ikke nødvendigvis) og en jævla syk aks, krever 250R lite vedlikehold og har 4-takts-motor med ikke engang halvparten av hestekreftene.
Skulle gjerne kjøpt rs250, men den eneste som var tilsalgs i nærheten hadde gåene tennplugggjenger i den ene toppen, så det ble ikke noe. :-k
inunf wrote:Det var vel å dra det litt langt. Det som har blitt oppdatert siden 1988 er felger, kåper og motoren har fått innsprøytning i stedet for gassere. Man får det man betaler for.
Felger, ny showa framdemper, ny justerbar demper bak, nye kåper, ny baklykt, ny vindskjerm, ny eksos,ny radiator, radiatorvifte, det hentes ikke like mye ut av motorn som før, pluss at det er injection på syklene i europa, lettere ventiler, mindre forbrenningskammer, 70% av motorn er ny. det som er det samme er egentlig bare borringa.
+++
= ny sykkel :)
Last edited by Guinss on 13 Dec 2008 22:27, edited 2 times in total.
User avatar
microape
Posts: 217
Joined: 11 Jan 2007 19:36
MC: '97 Suzuki RGV250 SP VJ23

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by microape »

Veier rs250 150 kg? :-s
inunf
Posts: 4920
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by inunf »

141 kg tørr, 162 kg våt.
Post Reply