Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Snikkeren »

mekkern wrote:
Snikkeren wrote:@mekkern: Det er jo ikke som om jeg går etter deg. Var jo du som tok opp dette, og anbefalte meg å heller vurdere bil istedenfor. Jeg svarer bare med samme mynt.
JEG har IKKE anbefalt bil i steden for mc.

Her er det snakk om EGENSKAPENE en flagger en er ute etter. DER tillater jeg meg å påpeke at disse er/kan være tilstede i større utstrekning i en bil.

At du begynner å trekke hva du mener er mine personlige egenskaper frem og hva jeg innehar, og sette disse opp mot dine er hva jeg reagerer på:

"Tror du at du er bedre enn hjelpesystemene i moderne sykler, eller at jeg er en dårligere sjåfør enn deg siden du ikke har disse hjelpemidlene? Gjør dette meg at jeg er mindre motorsyklist enn deg?"
Var det ikke det du gjorde akkurat her:
Snikkeren wrote:He he. Deg om det, mekkern. Jeg sier ikke at man MÅ ha SA, eller en annen Adventure-sykkel, eller at det er det eneste som gjelder. Men hvorfor skal man ikke ha en sykkel med varme i holker og sete, cruise-control, TC, osv., når det finnes mange sykler med disse finessene i dag? Blir man mindre motorsyklist av dette nymotens greiene?

Har man råd, lyst og mulighet til å gå for top of the line, så kjør på sier no jeg.
Hvis du er så opptatt av disse tingene hadde det vel vært MYE bedre med en bil-Der får du det jo ENNÅ mer konfortabelt med ennå mer utstyr-for ikke å snakke om lasteevne?
Økonomisk også ennå bedre og SIKRERE da du... :thumleft[/quote]

Og siden du skriver så negativt om disse nymotens duppedittene, så spurte jeg om du anså meg som mindre motorsyklist enn deg. Og jeg mener ikke at du er en dårligere motorsyklist enn meg, eller jeg bedre enn deg. Det har hverken du eller jeg mulighet til å vurdere. Jeg spurte bare om DU trodde du var bedre enn hjelpemidlene på sykkelen, eller om DU mente at jeg var en dårligere sjåfør enn deg siden jeg har disse hjelpemidlene.

Men hvis jeg har feiltolket anbefalingen din om bil, så beklager jeg det.
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Okda »

Hm detta va ikke lett å følge :) hvis jeg er så er du og vi er ikke men eller skal vi

Her er det kun 2 alternativer slik jeg ser det

a alle har rett
b ingen har rett

så får det bli fritt valg hos den enkelte
OkDa
Fjr 1300
ArcticTiger
Posts: 2545
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by ArcticTiger »

mekkern wrote:For ikke å ødelegge bloggen til Freddy123:


Jeg stikker frem hodet for hugg. \:D/
Den eneste KTM jeg kan "takle" utseende på er RC8
resten er jo STØGGE.
resten av traktorene er bare litt mindre stygge.
De fleste syklene i dag ser jo ut som de har vært involvert i kjedekollisjon og føreren sitter i et hakk..

Og NEI det hjelper ikke at en er blitt hverken eldre eller "erfaren" selv om noen mener/tror jeg bare kjører til/fra jobb og pølsebua.. :lol:

Det FINNES faktisk flotte sykler utenom wannabe world-tourere. :smt037 -NEI, jeg mener ikke at det gamle skrammelet mitt er så "flott og unikt"

Men er litt pussig at "alle" skal ha samme type sykkel?? er det en form for PK menighet??
-komfort kos elektronisk støtte varme i hue og ræva og bagasjekasser som gjør sykkelen like svær som en bil...BUHUUU -det er ikke vindstille bak vindskjermen på motorveien...
Hva er dette for greier?
Man kan jo snart ikke kjøre MC hvis en ikke har lik traktor-MC og klær som alle andre.For da har en jo ikke "sett lyset".
Og så ser motorsykkelistene på seg selv som individualister??

Ja jøss...
Åsså handler dem på Bilrema og :roll:
User avatar
jhn
Posts: 2065
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by jhn »

mekkern wrote: ...
Men er litt pussig at "alle" skal ha samme type sykkel?? er det en form for PK menighet??
-komfort kos elektronisk støtte varme i hue og ræva og bagasjekasser som gjør sykkelen like svær som en bil...BUHUUU -det er ikke vindstille bak vindskjermen på motorveien...
Hva er dette for greier?
Man kan jo snart ikke kjøre MC hvis en ikke har lik traktor-MC og klær som alle andre.For da har en jo ikke "sett lyset".
Og så ser motorsykkelistene på seg selv som individualister??

Ja jøss...
Jøss, ja .... :shock: . Du fremstår jo ellers som en erfaren mc-fyr, med litt omløp i toppen ... sånn ellers også, men nå synes jeg du prater tøv. Du snakker som om du mener det er temperaturen i rassen og på fingertuppene som skiller bil og mc?
Hva er dette for greier?
Hvem er "man"?
"så ser motorsykkelistene på seg selv som individualister?" ... :-s hele konseptet er som spyttet ut av en svadagenerator.
Bjerknez

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Bjerknez »

Jeg mener ja takk begge deler med tanke på egenskapene. Utseendet derimot gjør at jeg ikke har valgt en traktor så langt. (Ja, jeg er fullt klar over at det så abolutt kan bli en traktor på sikt) dem er ikke direkte stygge, men dem er så store og klumpete. Sleng på sidevesker og toppboks så har du ødelagt hele greia. Altaå når set kommer til utseende.

Men når det er sagt så er det ganske behagelig å bli med de som kjører adventure sykler på tur. Dem kan jo ta mye av bagasjen din :smt005 Vinn vinn :lol:

Husker Lindesnes turen i fjor. Alle hadde kjøpt seg pils på nærbutikken, men ingen hadde plass til den. Da stilte vi oss i kø hos Ojda. Sixpack på sixpack gikk rett ned i koffertene. Praktisk ja, pent... Nja...

*Håper ikke Ojda bannlyser meg når jeg sier dette. Da blir det dårlig med pils på meg neste gang...* :redface
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9177
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by ojda »

Bjerknez wrote:Jeg mener ja takk begge deler med tanke på egenskapene. Utseendet derimot gjør at jeg ikke har valgt en traktor så langt. (Ja, jeg er fullt klar over at det så abolutt kan bli en traktor på sikt) dem er ikke direkte stygge, men dem er så store og klumpete. Sleng på sidevesker og toppboks så har du ødelagt hele greia. Altaå når set kommer til utseende.

Men når det er sagt så er det ganske behagelig å bli med de som kjører adventure sykler på tur. Dem kan jo ta mye av bagasjen din :smt005 Vinn vinn :lol:

Husker Lindesnes turen i fjor. Alle hadde kjøpt seg pils på nærbutikken, men ingen hadde plass til den. Da stilte vi oss i kø hos Ojda. Sixpack på sixpack gikk rett ned i koffertene. Praktisk ja, pent... Nja...

*Håper ikke Ojda bannlyser meg når jeg sier dette. Da blir det dårlig med pils på meg neste gang...* :redface
Det blir saft og vann på Bjerknez herefter, det er nemelig det eneste han har plass til 8)
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
mekkern
Posts: 5149
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by mekkern »

jhn wrote:
mekkern wrote: ...
Men er litt pussig at "alle" skal ha samme type sykkel?? er det en form for PK menighet??
-komfort kos elektronisk støtte varme i hue og ræva og bagasjekasser som gjør sykkelen like svær som en bil...BUHUUU -det er ikke vindstille bak vindskjermen på motorveien...
Hva er dette for greier?
Man kan jo snart ikke kjøre MC hvis en ikke har lik traktor-MC og klær som alle andre.For da har en jo ikke "sett lyset".
Og så ser motorsykkelistene på seg selv som individualister??

Ja jøss...
Jøss, ja .... :shock: . Du fremstår jo ellers som en erfaren mc-fyr, med litt omløp i toppen ... sånn ellers også, men nå synes jeg du prater tøv. Du snakker som om du mener det er temperaturen i rassen og på fingertuppene som skiller bil og mc?
Hva er dette for greier?
Hvem er "man"?
"så ser motorsykkelistene på seg selv som individualister?" ... :-s hele konseptet er som spyttet ut av en svadagenerator.
Du vurderte ikke om dette var skrevet for å lage litt diskusjon?
OG det startet jo bra?

....men må si du kommer litt sent og tamt inn i dette...

det finnes sikkert funnet flere forskjeller på bil og mc enn temperaturregulering på kroppsdeler.

"man" sies å være et uttrykk for det en "tror" er gjengs oppfattelse..

"så ser motorsykkelistene på seg selv som individualister?" dette er vel en vanlig oppfattelse blandt mange?

Fikk ikke til å produsere dette i svadageneratoren men tok det på "frihånd"

http://svadagenerator.no/
Bjerknez

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Bjerknez »

ojda wrote:
Bjerknez wrote:Jeg mener ja takk begge deler med tanke på egenskapene. Utseendet derimot gjør at jeg ikke har valgt en traktor så langt. (Ja, jeg er fullt klar over at det så abolutt kan bli en traktor på sikt) dem er ikke direkte stygge, men dem er så store og klumpete. Sleng på sidevesker og toppboks så har du ødelagt hele greia. Altaå når set kommer til utseende.

Men når det er sagt så er det ganske behagelig å bli med de som kjører adventure sykler på tur. Dem kan jo ta mye av bagasjen din :smt005 Vinn vinn :lol:

Husker Lindesnes turen i fjor. Alle hadde kjøpt seg pils på nærbutikken, men ingen hadde plass til den. Da stilte vi oss i kø hos Ojda. Sixpack på sixpack gikk rett ned i koffertene. Praktisk ja, pent... Nja...

*Håper ikke Ojda bannlyser meg når jeg sier dette. Da blir det dårlig med pils på meg neste gang...* :redface
Det blir saft og vann på Bjerknez herefter, det er nemelig det eneste han har plass til 8)
Hakke plass til det heller... :smt005
User avatar
jhn
Posts: 2065
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by jhn »

mekkern wrote:
jhn wrote:
mekkern wrote: ...
Men er litt pussig at "alle" skal ha samme type sykkel?? er det en form for PK menighet??
-komfort kos elektronisk støtte varme i hue og ræva og bagasjekasser som gjør sykkelen like svær som en bil...BUHUUU -det er ikke vindstille bak vindskjermen på motorveien...
Hva er dette for greier?
Man kan jo snart ikke kjøre MC hvis en ikke har lik traktor-MC og klær som alle andre.For da har en jo ikke "sett lyset".
Og så ser motorsykkelistene på seg selv som individualister??

Ja jøss...
Jøss, ja .... :shock: . Du fremstår jo ellers som en erfaren mc-fyr, med litt omløp i toppen ... sånn ellers også, men nå synes jeg du prater tøv. Du snakker som om du mener det er temperaturen i rassen og på fingertuppene som skiller bil og mc?
Hva er dette for greier?
Hvem er "man"?
"så ser motorsykkelistene på seg selv som individualister?" ... :-s hele konseptet er som spyttet ut av en svadagenerator.
Du vurderte ikke om dette var skrevet for å lage litt diskusjon?
OG det startet jo bra?

....men må si du kommer litt sent og tamt inn i dette...

det finnes sikkert funnet flere forskjeller på bil og mc enn temperaturregulering på kroppsdeler.

"man" sies å være et uttrykk for det en "tror" er gjengs oppfattelse..

"så ser motorsykkelistene på seg selv som individualister?" dette er vel en vanlig oppfattelse blandt mange?

Fikk ikke til å produsere dette i svadageneratoren men tok det på "frihånd"

http://svadagenerator.no/
Joda, jeg vurderte det .. og derfor svarer jeg. Er ikke det sånn det skal gjøres?
Du mener jeg er litt tam? .... innlegget ditt var riktignok litt flåsete, men ikke så galt at villdyret våkner.
User avatar
mekkern
Posts: 5149
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by mekkern »

jhn wrote: Du mener jeg er litt tam? .... innlegget ditt var riktignok litt flåsete, men ikke så galt at villdyret våkner.
det var dette med å treffe "riktig" da... er ikke alltid like lett på nettet...

DET tror jeg "man" eller jeg bør eller kunne klage litt på.....sånn muligens kanskje, eller er ikke helt sikker altså, sånn helt uten å si det helt sikkert, men bare anta litt uforpliktene.... :lol:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by tshansen »

Du begynte jo det hele med å si at du la hodet på huggestabben mekkern [emoji38]

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
mekkern
Posts: 5149
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by mekkern »

LordShaft wrote:Du begynte jo det hele med å si at du la hodet på huggestabben mekkern [emoji38]

Note4
ja det er riktig,men syntes det begynte å gli fra sak til person/person da kan det fort utarte seg litt i feil retning.. :smt014

Egentlig er vel grunnlaget for å kjøre MC -at det er annerledes på en litt mer personlig og direkte måte og det aldri vil bli like "komfy og relaxed" som å kjøre bil..
(neida-jeg har ingen ting i mot finesser utvikling og dingser)
Men diskusjonen dro ikke i den retningen jeg hadde håpet..skulle ikke nevnt BILEN(den røde klut) :lol:

greia var jo et skjevt blikk på vår konstante søken etter mer og mer av samme dingser komfort-ting og ofte samme segment som "alle andre" til alle blir helt like og det ikke er noe annet å diskutere enn de siste kataloger med "stuff" og de samme reisene som "alle andre"-er det dit vi søker?

Har vi blitt et samfunn av "copy-cats"? :erte

eller hva/hvor vil vi med "mc-livet"?
Hva er "greia vår"?
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Snikkeren »

Greia er vel å ha det kjekt. Uavhengig av hvilken sykkel og hvor man kjører. :thumleft

Men å være individualist bryr meg midt i smørøyet. Det er ikke som om jeg skjemmes hvis jeg treffer en annen med samme sykkel, og samme klær som meg.

Og når man anbefaler f.eks. en sykkel til en annen, så er det jo naturlig å anbefale den sykkelen man selv har. Det er jo en grunn til at man valgte den sykkelen. Tror ikke det er mange som prøver en sykkel som de synes er helt rævva å kjøre, og tenker at den sykkelen må jeg ha.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by DrGreve »

Snikkeren wrote:Tror ikke det er mange som prøver en sykkel som de synes er helt rævva å kjøre, og tenker at den sykkelen må jeg ha.
Åjoda, det finnes en drøss med wannabe`s som krokrygget stavrer seg både av og på sykler som de egentlig syns er ubehagelige å kjøre bare for å bli akseptert i et visst miljø
Det finns også en drøss med mc-folk som kjøper/kjører sykler som de ikke bruker annet enn når det er sol, 25-30 grader med tørr asfalt som har både sete og håndtaksvarme, TRC, antispinn og ABS.
Jeg har vært part-time drosjekusk i 30 år og kjørt sykkel i over 40 år, med ett par avbrekk. Jeg har også hatt snøscooter i mange år. På scooteren kjørte jeg opp og ned Kungsleden i Sverige i under 30 minus og kjørt over Saltfjellet i minus 5 med sykkel og har aldri opplevd å fryse på ræva. Fryser jeg så er det på hendene og i halsen, derfor har jeg håndtaksvarmere og tykk buff.
Om vinteren er TRC, antispinn og ABS flotte hjelpemidler på glatt vei. På sykkel skjønner jeg ikke helt hensikten hvis man ikke kjører stort sett på grus. Og la oss være ærlige, en sykkel med vekt på 250 kilo pluss minus og med kubikk over 800 er uegnet på grus.
Jeg kan til nød skjønne at ABS er et fortrinn, spesielt på grus, alt annet er tull.
Tilbake til drosjesporet, som et paradoks, jeg og min far seilte av veien med samme Mercedes (drosje) fordi hjelpemidlene slo seg vrang. Andre gangen trodde min far på min historie og bilen ble byttet inn med en annen.
User avatar
jhn
Posts: 2065
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by jhn »

mekkern wrote:
LordShaft wrote:Du begynte jo det hele med å si at du la hodet på huggestabben mekkern [emoji38]

Note4
ja det er riktig,men syntes det begynte å gli fra sak til person/person da kan det fort utarte seg litt i feil retning.. :smt014

Egentlig er vel grunnlaget for å kjøre MC -at det er annerledes på en litt mer personlig og direkte måte og det aldri vil bli like "komfy og relaxed" som å kjøre bil..
(neida-jeg har ingen ting i mot finesser utvikling og dingser)
Men diskusjonen dro ikke i den retningen jeg hadde håpet..skulle ikke nevnt BILEN(den røde klut) :lol:

greia var jo et skjevt blikk på vår konstante søken etter mer og mer av samme dingser komfort-ting og ofte samme segment som "alle andre" til alle blir helt like og det ikke er noe annet å diskutere enn de siste kataloger med "stuff" og de samme reisene som "alle andre"-er det dit vi søker?

Har vi blitt et samfunn av "copy-cats"? :erte

eller hva/hvor vil vi med "mc-livet"?
Hva er "greia vår"?
Åh, såpass tåler du.
Men jeg kan kommentere sak ... reelt sett er det vel større variasjon nå enn det noen gang har vært.
Helt i starten var det enten MC eller ikke MC. Nå har du et eget segment motorsykler for de forskjellige underlag, forskjellig vær, om du er mann eller kvinne ... alt mulig rart
At mange kjøper samme sykkel ... sånn har det alltid vært. Det kommer jo stadig en ny sykkel som slår an.
Ei stund skulle alle ha en ninja, en stund en virago eller ....
Og alle de dingsene. ... de kommer bare. Om man vil eller ikke.

Du er bare negativ ... og jeg forstår egentlig ikke mot hva :-s
Post Reply