Her bor Tommas - tut og kjør?

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9177
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Her bor Tommas - Karbon i hus, snart sesong?!?!?

Post by ojda »

ojda wrote:Faan tel jålebukker [-X


Image
Bjerknez wrote:
Tommas wrote:Når jeg blir så voksen som deg, så håper jeg at jeg også kan gi blaffen i hvordan sykkelen jeg kjører ser ut ;-)

:thumleft
:smt005 :smt005 :smt005
Legg merke til at kommentaren var ikke i entall :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Bjerknez

Re: Her bor Tommas - Karbon i hus, snart sesong?!?!?

Post by Bjerknez »

ojda wrote:
ojda wrote:Faan tel jålebukker [-X


Image
Bjerknez wrote:
Tommas wrote:Når jeg blir så voksen som deg, så håper jeg at jeg også kan gi blaffen i hvordan sykkelen jeg kjører ser ut ;-)

:thumleft
:smt005 :smt005 :smt005
Legg merke til at kommentaren var ikke i entall :lol:
Jeg er da ingen jålebukk. Har ikke kjøpt en eneste ting ekstra til min bimmer. Fornuften tar meg hver gang jeg frister meg selv... Karbon... VIK FRA MEG!! :redface
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9177
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Her bor Tommas - Karbon i hus, snart sesong?!?!?

Post by ojda »

Nei nå får jeg jekke meg ned før jeg skaper meg varige fiender rett før sessongstart \:D/ :redface

Men sykkelen min er passe "Pen", pen nok for meg 8)
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Bjerknez

Re: Her bor Tommas - Karbon i hus, snart sesong?!?!?

Post by Bjerknez »

ojda wrote:Nei nå får jeg jekke meg ned før jeg skaper meg varige fiender rett før sessongstart \:D/ :redface

Men sykkelen min er passe "Pen", pen nok for meg 8)
Fiender får vi passe på å være utenfor sesong bak tastaturet. Det som skjer på forumet forblir på forumet :lol:

Tror nok vi skal komme godt overens i sommer også Ojda :thumleft
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2930
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Her bor Tommas - Karbon i hus, snart sesong?!?!?

Post by hakhap »

ojda wrote:Nei nå får jeg jekke meg ned før jeg skaper meg varige fiender rett før sessongstart \:D/ :redface

Men sykkelen min er passe "Pen", pen nok for meg 8)

er det ikke "pen nok til dit bruk"? :-k :lol:
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9177
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Her bor Tommas - Karbon i hus, snart sesong?!?!?

Post by ojda »

hakhap wrote:
ojda wrote:Nei nå får jeg jekke meg ned før jeg skaper meg varige fiender rett før sessongstart \:D/ :redface

Men sykkelen min er passe "Pen", pen nok for meg 8)

er det ikke "pen nok til dit bruk"? :-k :lol:
Joo! Nettopp
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Bjerknez

Re: Her bor Tommas - Karbon i hus, snart sesong?!?!?

Post by Bjerknez »

ojda wrote:
hakhap wrote:
ojda wrote:Nei nå får jeg jekke meg ned før jeg skaper meg varige fiender rett før sessongstart \:D/ :redface

Men sykkelen min er passe "Pen", pen nok for meg 8)

er det ikke "pen nok til dit bruk"? :-k :lol:
Joo! Nettopp
Man MÅ jo ikke ha den flotteste sykkelen Ojda. Det viktigste er at den funker til ditt bruk. Jeg kunne feks. godt tenkt meg en varebil. Veldig praktisk, men ikke alle ser like bra ut. Men hvem bryr seg? :lol:
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9177
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Her bor Tommas - Karbon i hus, snart sesong?!?!?

Post by ojda »

Bjerknez wrote:
ojda wrote:
hakhap wrote:

er det ikke "pen nok til dit bruk"? :-k :lol:
Joo! Nettopp
Man MÅ jo ikke ha den flotteste sykkelen Ojda. Det viktigste er at den funker til ditt bruk. Jeg kunne feks. godt tenkt meg en varebil. Veldig praktisk, men ikke alle ser like bra ut. Men hvem bryr seg? :lol:

Å du kjære barn uten livserfaring, det komme til deg etterhvert også, bare hold ut :thumleft :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Her bor Tommas - Karbon i hus, snart sesong?!?!?

Post by Tommas »

Jeg må nesten få lov å skyte inn, før vi igjen drar ut i pms-villnisset, at vi jo diskuterer ørsmå bagateller skyhøyt oppe på behovspyramiden.

Det er jo ikke tvil om at karbon, til mitt bruk, kun er egnet til å differensiere (og i mine øyne, forskjønne) en allerede vellykket og særs kapabel sykkel. Langt fra nødvendig, kanskje direkte dekadent, men slik går det nå en gang når en middelaldrende MC-pilot med sviktende impulskontroll gis fri tilgang til internettets fristelser.

Hvorvidt resultert blir vellykket, ja det gjenstår å se.

Vellykket i denne sammenheng betyr forøvrig at den allerede eksisterende godfølelsen som oppstår når jeg tenker på, ser på eller sitter på sykkelen blir sterkere og/eller varer lengre 8)

Måtte veiene tørke, fuglene synge og været bli godt og varmt!
Bjerknez

Re: Her bor Tommas - Karbon i hus, snart sesong?!?!?

Post by Bjerknez »

ojda wrote:
Bjerknez wrote:
ojda wrote:
Joo! Nettopp
Man MÅ jo ikke ha den flotteste sykkelen Ojda. Det viktigste er at den funker til ditt bruk. Jeg kunne feks. godt tenkt meg en varebil. Veldig praktisk, men ikke alle ser like bra ut. Men hvem bryr seg? :lol:

Å du kjære barn uten livserfaring, det komme til deg etterhvert også, bare hold ut :thumleft :lol:
Hehe, jo eldre man blir jo mer praktisk må man være da kroppen sagte men sikkert begynner å synke sammen og levre seg. Da må man ha et verktøy som passer bedre til formålet. Men ja, jeg skal holde ut i det lengste Ojda... tro meg! :lol:

Neida... jeg regner med at du leser dette med en stor dose PMS sarkasme. Jeg har egentlig ingenting i mot sykkeltypen som du har, men forløpig synes jeg det blir litt bestefar og kjøre rundt på en slik. Men ja, den er helt sikkert en langt bedre langtur sykkel enn den jeg har, men så lenge ryggen er med meg og operasjonen til uken går som den skal så blir det nok ikke bytting av sykkeltype med det første.

men ja.. en vakker dag når kroppen svikter så blir det nok en traktor på meg også, det har du rett i :smt005 :erte :erte
Bjerknez

Re: Her bor Tommas - Karbon i hus, snart sesong?!?!?

Post by Bjerknez »

Tommas wrote:Jeg må nesten få lov å skyte inn, før vi igjen drar ut i pms-villnisset, at vi jo diskuterer ørsmå bagateller skyhøyt oppe på behovspyramiden.

Det er jo ikke tvil om at karbon, til mitt bruk, kun er egnet til å differensiere (og i mine øyne, forskjønne) en allerede vellykket og særs kapabel sykkel. Langt fra nødvendig, kanskje direkte dekadent, men slik går det nå en gang når en middelaldrende MC-pilot med sviktende impulskontroll gis fri tilgang til internettets fristelser.

Hvorvidt resultert blir vellykket, ja det gjenstår å se.

Vellykket i denne sammenheng betyr forøvrig at den allerede eksisterende godfølelsen som oppstår når jeg tenker på, ser på eller sitter på sykkelen blir sterkere og/eller varer lengre 8)

Måtte veiene tørke, fuglene synge og været

Så langt såbli godt og varmt!
Karbon er tøft Tommas. Ingen tvil om det. Men selv så har jeg et meget avslappet forhold til det.... heldigvis. :redface
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3216
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Her bor Tommas - Karbon i hus, snart sesong?!?!?

Post by Kant1 »

Om Ojda hadde begynt å utstyre Tigerberta med karbon hadde jeg begynt å lure... den type sykkel skal ikke ha slikt stasj. De trenger godsaker fra Touratech og dess like, om de skal "jåles" med.

Derimot må jeg uttrykke en form for lettelse over at det også er andre enn meg, som har en langt framskreden karbonfetishisme. Når jeg ser lista Tommas (eller var det "vennen" til Tommas :-k )
har handlet inn, kan jeg slå fast at mitt forhold til pynt og jåleri ikke er så usunt likevel. \:D/
Faktisk er jeg forsynt med karbon (jajaja, nesten da :shock: ) for en stund, nå er det Rizomakatalogen som får gjennomgå....og Tommas.... de har godsaker til din sykkel også ;-)
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Her bor Tommas - Karbon i hus, snart sesong?!?!?

Post by Tommas »

Kant1 wrote:Faktisk er jeg forsynt med karbon (jajaja, nesten da :shock: ) for en stund, nå er det Rizomakatalogen som får gjennomgå....og Tommas.... de har godsaker til din sykkel også ;-)

:redface


Image
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Her bor Tommas - Karbon i hus, snart sesong?!?!?

Post by Tommas »

Får ønske meg disse av Rizoma-nissen ;-)


Image
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9177
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Her bor Tommas - Karbon i hus, snart sesong?!?!?

Post by ojda »

Det er jo ikke helt sikkert at "Jålestempelet" var så veldig serriøst ment ;-)
Om jeg ikke husker helt feil var det vel en eller annen Traktor-pilot
som berømmet forrige store carbon-frotsing i en nabotråd ikke langt unna 8)

Kos dere, dere gutter. Men ikke glem nattkremen :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Post Reply