Den festeste hjelmen DU ville hatt!

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Post by rerell »

Gixxerman wrote:
rerell wrote:Pedrosa-replican är fet.
Forøvrig er dette ingen replica, selvom enkelte kanskje ønsker å tro så. Det er The One. Eneste forskjellen er at han hadde Redbull reklame på sin, men hjelmen er den samme. I shit you not.
Äh, semantik. Dessutom snackar jag om lackeringen, inte hjälmen. För mig är alla hjälmar som har kopierat en original design replikor.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Tja, men da skjønner jeg ikke helt. Replica for meg er "noe tilsvarende". Dette er ikke hjelmen han har hatt på sitt hode, men identisk, så da syntes jeg "Replica" blir litt feil. Vi har jo replica sykler, som er langt fra originalene f.eks.
Eneste jeg prøver å si er at jeg skader meg ikke noe mer med den hjelmen jeg kjøper i butikken kontra den hjelmen pedrosa har brukt. No hard feelings :)
User avatar
Claus
Posts: 28
Joined: 27 May 2005 01:51
Location: Sortland
Contact:

Post by Claus »

Mulig jeg tar feil, men såvidt jeg vet er ikke den RX7`en man får kjøpt i butikken den samme som man ser førerene i motogp bruker.
Som sagt er jeg ikke sikker på dette, og strengt tatt har det ingenting å si. ;)

Fete hjelmer er det uansett!

Hadde selv en RX7 før. :)
CBR600RR

Vesterålen MC-klubb
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Du får tro hva du vil, men jeg har fått det bekreftet. :)
User avatar
Claus
Posts: 28
Joined: 27 May 2005 01:51
Location: Sortland
Contact:

Post by Claus »

Ok. Da så. :wink:

Hvor fikk du det bekreftet da?
CBR600RR

Vesterålen MC-klubb
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Fra Arai :)
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Post by rerell »

Gixxerman wrote:Tja, men da skjønner jeg ikke helt. Replica for meg er "noe tilsvarende". Dette er ikke hjelmen han har hatt på sitt hode, men identisk, så da syntes jeg "Replica" blir litt feil. Vi har jo replica sykler, som er langt fra originalene f.eks.
Eneste jeg prøver å si er at jeg skader meg ikke noe mer med den hjelmen jeg kjøper i butikken kontra den hjelmen pedrosa har brukt. No hard feelings :)
Jag refererade som sagt till den grafiska designen. Det kan gott hända att Pedrosa kör med en standard RX7, det har jag inte aning om, och inte bryr jag mig speciellt mycket om det heller. RX7 är Arais toppmodell, så det är nog inte kattskit, oavsett om Pedrosa kör med den eller inte. Det finns f.ö. andra modeller från Arai med "Pedrosa-lack" också.

http://www.superbike.co.uk/products/hel ... 73280.html
Last edited by rerell on 01 Mar 2007 23:48, edited 1 time in total.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Joa, er det replica for deg så er det jo greit :)
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Kenny wrote:Går fint ant å kjøre sykkel med lik null sidesyn, kjørt med cross-hjelm og briller i to år på lettsykkel. Så ikke en dritt til sidene :lol: Poenget er at man ikke skal la være å kjøpe en hjelm man synes er fet og synes er bra å ha på fordi man har bedre sidesyn på en annen hjelm man liker bare nesten like godt. Kjøp den du har mest lyst på :)


Har en craft rx-(1 eller 3 eller noe annet :P ), likner på den simpson hjelmen, farge matt svart med speil-visir. Finner ikke bilde med den kombinasjonen.
Jeg synes det er et litt underlig råd å ignorere funksjonalitet, og bare se på hvordan hjelmen ser ut, man ser jo aldri hjelmen engang. Men hver sin smak kanskje.

AtW
Kenny
Posts: 191
Joined: 26 Jan 2007 14:43
Location: Alta

Post by Kenny »

Joda, man skal jo ikke ignorere funskjonalitet, ville selv aldri kjøpt en hjelm om jeg ikke følte meg bekvem i den. Mente bare at jeg personlig godt kan se bort i fra dårlig sidesyn om jeg ellers syntes hjelmen var kul. Men det blir jo hver og en å overveie om de skal velge en kul hjelm med relativt dårlig sidesyn, eller en nesten like kul hjelm med bedre sidesyn. (en hjelm må ikke ha lite visir for å være kul, var bare ett eksempel)
Nå- 2006 Suzuki gsxr 600
X- 2008 Suzuki gsxr 1000
X- 2000 Kawasaki zx6r
User avatar
Ironman
Posts: 11
Joined: 10 Dec 2006 12:46
Location: Bergen

Post by Ironman »

Er svak for tribalmønster, synes den var rå i svart. evt blå

http://www.scorpionusa.com/equipment/he ... ribal.html
Post Reply