En tur på Finnskogen kan bli store greier. Kjetil H og jeg skulle vært på Touratech-kurs forrige helg, men et virus satte jo stopper for det. Men helga var jo allerede innvilget fri hos aktivitetslederne våre. Vi måtte jo ha oss en tur. Så planleggingen startet for ei stund sia, så var det spørsmål om den kunne være med og den kunne være med, så tarru den så tarru den. Vi var vel 14 stykker på det meste. (tror jeg) Endel trøndere og en beryktet gjeng bergensere også kjent som Gravelboys fant turen over fjellet. Stian hadde så grusabstinenser så han måtte jo bare. Og de to lokale Tøffingteppen og BMWilly var og med. Fytti katta så artig.
Dagen opprant, og Betty var klar.
Joda det er litt mye bagasje, men sovepose, tarp og AMOK tar plass, og så skal man spise litt og drikke litt så da blir det endel allikevel.
Jeg hadde planlagt å gjøre turen oppover til en liten tur for meg selv. Kose meg på fine grusveier, og nyte dagen. Og det gjorde jeg

Dagen var fin, veiene var tørre og fine, sola skein og jeg… ja jeg koste meg veldig.
Jeg hadde jo plottet ei rute som jeg rota litt med, dvs den Garminen min og jeg var ikke venner den dagen. Men det er en annen historie. Men jeg fant etter hvert ut at det er liksom ikke helt meg å ha grusveier som en unngåelse på GPS’n..
Men noe snack fikk jeg med meg, uten å si noe mer om dette bildet.

Det ble var etter hvert tid for lunch. Og jeg hadde jo god tid og dagen var ennu ung.

Etter hvert kom jeg meg videre på turen min mot ukjent mål. Ja for jeg hadde ikke vært på stedet vi skulle til før. Etter å ha rotet litt rundt nord i skogen kom jeg meg på riktige (grus)veier og nærmet meg målet. Hadde fått tips om en vei og ei bru som ikke står avmerket på kartet og jeg måtte jo teste.
Brua var der, og jeg kom over.

Da var jeg like ved dit vi skulle 1.natta. Og der borte rundt en sving var det en del lys… Jøss, Se der ja. Mange blide mennesker på fine sykler.

De hadde kjørt forbi og måtte snu.
Så endelig kom vi til campen og fikk rigget opp hengekøyer og sprettet en kjørebuksepils. Det smakte fortreffelig.
Følg med i neste bolken. Det har skjedd mye disse dagene