Vimsete bilister

Prat om tung MC.
Gixxerman

Vimsete bilister

Post by Gixxerman »

Tidligere idag lå jeg bak en bilist gjennom en rundkjøring. Karen skulle selvsagt av ved samme avkjøring som meg. Jeg ligger bak han og det kommer snart en rundkjøring til. Jeg ser at karen holder en mobil i hånda og kjører som en dass. Neste rundkjøring kommer, og han la seg ut i venstre felt(helt tydelig) og jeg var i ferd med å kjøre ut til høyre fordi jeg skulle dit. Det er en ganske krapp sving rundt til høyre, og plutselig vrenger karen bare om og skulle plutselig til høyre han óg :evil: Jeg ruser biken som faen i raseri da jeg ikke takler bilister som bare vimser rundt og i tillegg snakker i mobilen med hånda, hvilket ikke er lovlig, og så slenger han seg nesten inn i sida på meg. Jeg måtte bremse for ellers ville han truffet meg. Ligger bak han etter svingen og der er et akselerasjonsfelt oppover en bakke hvor det er 70 grense. Karen ligger fremdeles og dasser og han har ikke en gang enset at han har krysset over i feil fil helt plutselig og nesten kjørt ned en motorsyklist pga hans ignoranse grunnet en "viktig" mobiltelefon samtale. Jeg gidder ikke ligge der mer så jeg krysser sperrelinja og gir faen. Mater forbi og ligger side om side med ham. Jeg banker på ruta, gir telefonsymbolet med hånda og rister(lillefinger ut og tommel opp) og gir så fingern og rister på hodet. Så mater jeg på videre og får lagt kukkhue bak meg...
Last edited by Gixxerman on 13 Jul 2005 16:12, edited 1 time in total.
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Jeg holder så utrolig med deg! Har holdt på å bli nedkjørt/påkjørt osv både alene og med passasjer (m/passasjer er det desto mye mer vanskelig å prestere unnamanøvre). Jeg telte engang jeg skulle på jobb, en 10 minutters tur. Der var det 3 grove vikepliktsbrudd (med grove mener jeg hvor jeg måtte bremse HARDT for å stoppe) og nesten en bil i rompa når jeg skulle stoppe for en liten guttunge som skulle over i en fotgjengerovergang. Bilen måtte i dette tilfellet svinge opp på siden av meg og var ikke rare meteren ifra å treffe ungen fordi han ikke greide å bremse opp bak meg i tide. Jeg blir så forbannet og ergelig på alle de folkene som har lappen i dag og burde blitt fratatt dem for lengst :evil:

Mer politi i gatene som sjekker vikeplikt, forbikjøringer osv enn de fartskontrollene som hele veien blir prioritert :roll: Dette er hva jeg ønsker meg...
Image
User avatar
dilletanten
Posts: 250
Joined: 01 May 2005 22:52
Location: Oslo

Post by dilletanten »

Gixxerman: Hvordan klarte du å banke på ruta hans da du lå på sperrelinja??

Jeg var forresten borti noe liknende som dere forteller i går på vei hjem fra jobb.
Nederst i Tvetenveien i Oslo er det en ganske stor rundkjøring, og opp mot Tveita er det to felt. Jeg ligger i venstre felt bak en bil som er på vei forbi en Volvo V70, og akkurat i det de to bilene ligger side om side, så drar Volvoen laaangt ut mot venstre, og presser den andre bilen ut i motsatt kjørefelt!
Da føreren av Volvoen endelig skjønner hva som skjer, så kontrer bilen mot høyre, kjører nesten opp på fortauet mot to syklister, og ny kontra til venstre så det skriker i hjulene!
Jeg blinka pent til høyre, og la meg bak Volvoen... turte faen ikke kjøre forbi! :shock:
Sølv Suzuki SV650s -03mod

"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day. "
~Frank Sinatra
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Hvordan.... Bare å banke det da :o Det var jo et felt ved siden av som gikk i samme retning, hvilket akselerasjonsfeltet var der for...
User avatar
dilletanten
Posts: 250
Joined: 01 May 2005 22:52
Location: Oslo

Post by dilletanten »

ah jeg trodde du lå i venstre felt, og han buristen lå i høyre... lurte på hvor lett det er å banke på bilruter med høyrehånda...
Sølv Suzuki SV650s -03mod

"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day. "
~Frank Sinatra
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Gjenntar mitt eget innlegg her jeg, da det passer litt bedre:

Ja, feltskifte er nesten det aller skumleste, folk er helt elendige på dette. Har blitt så vant til idiot-feltskifter at jeg stort sett klarer å unngå å bli skremt eller komme oppi en kinkig situasjon. Ellers så kjønner jeg forbudet mot mobil, folk som snakker i mobilen kjører jo helt kølle, de klarer stor sett å holde bilen på veien, men det er nesten det eneste også, de neglisjerer jo blinking, speilbruk, vikeplikt og andre regler.

AtW
R
Posts: 418
Joined: 23 Apr 2005 19:02

Post by R »

I slike tilfeller er det en fordel å ha halvhjelm og spist en sjokolade eller noe i forveien. Legg igjen en stor gøggeklase på ruta hans i det man kjører forbi.
Godfather of K1M
Posts: 66
Joined: 03 Jul 2005 18:08
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by Godfather of K1M »

R wrote:I slike tilfeller er det en fordel å ha halvhjelm og spist en sjokolade eller noe i forveien. Legg igjen en stor gøggeklase på ruta hans i det man kjører forbi.

:lol:
Motorhispania RX 2003
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Post by Fidel »

Flipp-opp-hjelm og snus duger veldig bra også.
2rd
Posts: 14
Joined: 13 Jun 2005 15:05
MC: Buell XB12S 2005
Location: Skjetten/Lillestrøm

Post by 2rd »

Haha!

Jeg ble nesten påkjørt bakfra i går.. Kjørtehelt vanlig, fulgte trafikken.
Jeg visste at jeg hadde en bil bak meg. Avstanden ble noe større og tenkte ikke noe mer på det. Plutselig hører jeg det skriker bak meg og jeg ser i speilet og dekkrøyken står! Det var like før... Han var close!
Skvatt som fan!
Buell XB12S 2005
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Og så ler du ? :roll:
2rd
Posts: 14
Joined: 13 Jun 2005 15:05
MC: Buell XB12S 2005
Location: Skjetten/Lillestrøm

Post by 2rd »

Lo av R sitt innlegg... Ikke at jeg nesten ble påkjørt!
Buell XB12S 2005
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ok den er grei vettu :lol:
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Det samme skjer meg så og si HVER dag på vei hjem fra skolen. Rundkjøringa har to veier, rett fram, mot Fredrikstad og til høyre, mot Tune.

Hver gang er det alltid en bil jævel som legger seg heelt ute til høyre når han skal rett fram!
Ikke bare er det farlig for meg, men også for de som kommer fra Tune og skal ut i rundkjøringa, for de tror jo at han skal inn til høyre, men han fortsetter bare.
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Kosh
Posts: 368
Joined: 26 Apr 2005 19:04

Post by Kosh »

ChristR wrote:Hver gang er det alltid en bil jævel som legger seg heelt ute til høyre når han skal rett fram!
Iom. at det er den vanlige måten å kjøre på i rundkjøring må man være forberedt på at folk kan kjøre slik. Så lenge ikke de blinker til høyre før de kjører inn i rundkjøringen, må man gå ut fra at de skal rett fram (eller til venstre, der det er mulig). Det er ingen lov som sier at man må legge seg i venstre felt selv om man for den saks skyld skal til venstre eller helt rundt.
V4 fun
Post Reply