Tenningslås Aprilia RS 125 2001 mod

Verksted for moped, scooter, lett mc og ATV
Post Reply
Curst
Posts: 9
Joined: 15 Oct 2007 23:07
MC: Aprilia Rs 2001 modell orginal

Tenningslås Aprilia RS 125 2001 mod

Post by Curst »

Ok.....
Jeg har fått det problemet at jeg har klart å knekke nøkkelen på mitten -_-. Dette tilsvarer at jeg har ingen mulighet for å få den opp. (jeg har også mistet resten av nøkkelen under siste kjøretur) Jeg leiter etter en nettbutikk som selger komplett lås sett til rs 125. Crash selger, men det er til 50. (Vet ikke om dette er det samme som står i 125)

Er det noen som vet om en nettbutikk som selger komplett lås sett?(eventuelt bare tenningslåsen, men helst sett)
Har noen en idè som får nøkkelen opp av låsen?(har nemmelig reserve nøkkel, men får jo ikke brukt den så lenge resten av den andre nøkkelen er i låsen)
Har rs 50 samme lås sett som 125?(link til bilde av rs 50 lås sett crash http://www.crash.no/index.php?main_page ... ge&pID=843)

Takk for eventuelle ideer =)

Edit: Noen som ar en guide til hvordan man skrur av tenningslåsen?(Det er vel to skruer på baksiden av tenningslåsen, men den ene er blokkert. Noen som vet ossen man fjerner den?)
Capa
Posts: 205
Joined: 19 Feb 2008 15:19
MC: Suzuki SMX
- bitte litt trim
- ble stjælt, men på repp. nå.

Re: Tenningslås Aprilia RS 125 2001 mod

Post by Capa »

Restene av nøkkelen må du vel bare få pirket opp på en aller annen måte. Kniv, tang ,magnet. (?)
Hahaha, den var morsom, ikke sant?! xD
Jeg er tidligere "Hahaha"!
Curst
Posts: 9
Joined: 15 Oct 2007 23:07
MC: Aprilia Rs 2001 modell orginal

Re: Tenningslås Aprilia RS 125 2001 mod

Post by Curst »

Ja har nå fått den ut. Måtte demontere hele låsen og pirke den ut med stål tråd =P
Men klarte å ødelegge den som lokker låsen. Så må nok bytte den i fremtiden.

Derfor lurer jeg på om lås settet til aprilia rs 50 er det samme som står i 125?
Post Reply