Når skal kruttrøyken legge seg?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Når skal kruttrøyken legge seg?

Post by Baron von Waffel »

Det foregår noen runder med personangrep i bloggene. Som ihuga konfliktvegrer liker jeg det ikke. Personer jeg har møtt både her og i virkeligheten fremstår som både sårende og sårede. Og jeg har en følelse av at det hele har bygget seg opp over tid. Uten at jeg helt har skjønt hva som har fremkalt dette. Dette skyldes selvfølgelig også at jeg ikke VIL skjønne det.

Uansett så er det også polarisering og frontvalg på gang. Det velges side og gis støtteerklæringer. Dermed øker uroen. Utsagn trekkes frem og tolkes. Og det blir mer konflikt.

For min del støtter jeg enhver tro på at denne betaljen skyldes misforståelser og ikke vond vilje. Det er sikkert noen som ikke har veid sine ord på mange nok gullvekter. Men det er vel også sånn at ikke alt er tolket i beste mening.

Uansett virker det ikke som det er noen konstruktiv prosess på gang. Og da bør vi vel egentlig kutte ut det hele? Legg ned våpnene. Plukk opp tomhylsene og send både dem og våpnene til omsmelting til motorsykler.
Last edited by Baron von Waffel on 15 Nov 2010 14:57, edited 1 time in total.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
SBtouring
Posts: 302
Joined: 26 Jan 2008 16:09
MC: 2007 Honda CBF 1000

8700 km
Location: Oslo

Re: Når skal kruttrøyken legge seg?

Post by SBtouring »

Helt enig! :)

Jeg bestiller da en BMW K 1200 eller noe i den dur. :D
Jeg har kjørt på grus.
Jeg har kjørt på gress.
Jeg har kjørt i regn, med viten og vilje.

Sport det ikke lukter hverken bensin eller diesel av, har ingenting med virkeligheten å gjøre.
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: Når skal kruttrøyken legge seg?

Post by maelling »

Etter to runder med "jeg er sint - tråder", har både jeg og andre jeg prater med nok nådd metningspunktet for hva man greier å absorbere av slike ting. Jeg holder meg til å lese par av de fine trådene med bilder og fortellinger fra turer, og vi har noen av dem som er virkelig gode :) MC-forumet bør være et sted hvor man sprer positive vibber, og ikke sitter i skyttegraver og sprer ukonstruktive ting. Et nett-forum som dette er dømt til å bli unyansert (svært få fatter seg langt nok til at man blir nyansert), og jeg tror det er mye skinnuenigheter ute og går som følge av dette. Kombinerer man det med at man sitter mer eller mindre anonyme bak tastaturet, og at forum som dette er et stort anarki, blir det som det blir. Selv tror jeg ikke det er mye å gjøre med det, og man får bare hver og en prøve å holde stemningen oppe :) Det er lite annet å gjøre.
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
User avatar
Galilee
Posts: 935
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Når skal kruttrøyken legge seg?

Post by Galilee »

Mye er gjort hvis man ignorerer de heftigste utspillene og heller prøver å bidra med noe positivt.

Er det tråder du ikke liker, så la være å svare, så dør de av seg selv.

Jeg for min del har for lenge siden aksepter at andre har meninger jeg ikke alltid er enig i.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
mekkern
Posts: 5136
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Når skal kruttrøyken legge seg?

Post by mekkern »

tror faktisk jeg driter i hele forumet.... "kjenner" /pratet med de fleste aktørene men nå synes jeg det begynner å bli litt væl...virker som det blir værre og værre...åssen får jeg slettet bloggen min forresten? :(
User avatar
Falken216
Posts: 71
Joined: 10 Sep 2008 20:07
MC: Buell Bastard
Location: Mjøsområdet

Re: Når skal kruttrøyken legge seg?

Post by Falken216 »

For meg som er fersk her inne...
Fint om dere kan henvise til tråder dere mener er sarkastiske og useriøse...eller?
Kjør med innsiden...masse som kan ødelegge dagen for deg der ute
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Når skal kruttrøyken legge seg?

Post by Baron von Waffel »

mekkern wrote:tror faktisk jeg driter i hele forumet.... "kjenner" /pratet med de fleste aktørene men nå synes jeg det begynner å bli litt væl...virker som det blir værre og værre...åssen får jeg slettet bloggen min forresten? :(
Du får nok slette bloggen ved en henvendelse til moderator. Men hvis det ikke er ting der som er viktig å slette så er det litt synd at tråder slettes. Det blir huller i historikken på forumet. Er det ikke like greit å bare la den forsvinne bakover? Du kan jo be om å få den stengt for nye innlegg.

Om du trekker deg stille ut vil jo det være en sørgelig realitet.
Last edited by Baron von Waffel on 16 Sep 2008 08:53, edited 1 time in total.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Når skal kruttrøyken legge seg?

Post by ErlingSG »

Skal brystvortene være såre i niende uke av svangerskapet??
Last edited by ErlingSG on 31 Jul 2012 02:08, edited 1 time in total.
User avatar
Kjitta8648
Posts: 662
Joined: 09 Feb 2007 23:27
MC: Kawazaki ZRX 1200 R, grønn som seg hør og bør.
Location: Bergen

Re: Når skal kruttrøyken legge seg?

Post by Kjitta8648 »

Det er sånn det går når kjerringer av begge kjønn tar over forumet. :)

:mrgreen:
http://www.zrxocboard.com/board/index.php

"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
User avatar
Shotgunrider
Posts: 73
Joined: 01 Apr 2008 18:31

Re: Når skal kruttrøyken legge seg?

Post by Shotgunrider »

Baron von Waffel wrote:..... Og jeg har en følelse av at det hele har bygget seg opp over tid........ Legg ned våpnene. Plukk opp tomhylsene og send både dem og våpnene til omsmelting til motorsykler.
(Sitatet er forkortet.)

Kjære alle medlemmer. En sak har alltid to sider. Erfaring viser at det som regel er minst tre. Jeg syns også det virker som om mange nå benytter anledningen til å få ut mengder av frustrasjon som ikke har noe som helst med noe som helst å gjøre. Vær så snille, hør på Baron von Waffel.

Og for å bli riktig usaklig her:
Jesus sa: Døm ikke, for at dere ikke skal bli dømt! Etter dommen dere dømmer med, skal dere selv få dom, og i samme mål som dere selv måler opp med, skal det også måles opp til dere. Hvorfor ser du flisen i din brors øye, men bjelken i ditt eget øye legger du ikke merke til? Eller hvordan kan du si til din bror: ‘La meg ta flisen ut av øyet ditt’, når det er en bjelke i ditt eget øye? Din hykler! Ta først bjelken ut av ditt eget øye! Da vil du se klart nok til å ta flisen ut av din brors øye. (Matteus 7:1-5)
(For ordens skyld, jeg er ikke medlem i Holy Riders.)
- Vi er på god vei til å ødelegge det vi har av luft, vann og jordbunn. Det eneste vi tar ordentlig vare på er asfalten. Bill Vaughan
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Når skal kruttrøyken legge seg?

Post by Baron von Waffel »

Godt bibelsitat. Selv blant oss ateister er det vel kjent at den boka er full av gullkorn. Som sagfører har jeg jo sett en og annen flishaug.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
Shotgunrider
Posts: 73
Joined: 01 Apr 2008 18:31

Re: Når skal kruttrøyken legge seg?

Post by Shotgunrider »

Jeg er agnostiker. Tror jeg.
- Vi er på god vei til å ødelegge det vi har av luft, vann og jordbunn. Det eneste vi tar ordentlig vare på er asfalten. Bill Vaughan
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Når skal kruttrøyken legge seg?

Post by Baron von Waffel »

Jeg også. Tror jeg. Men blant troende blir forskjellen for sofistikert. Så jeg sier stort sett ateist så går kategoriseringen fortere.

Det slo meg at jeg tror vi er mange som må ta en kveld på byen. Og der må vi få servert kamelstek servert på flishaug. For det er sikkert så mange øyemarinerte fliser og bjelker her at vi kan lage et skikkelig grillbål. Og der kan vi steke alle de kamelene som fok måtte føle for at alle de andre skal svelge.

Egentlig så er dette bare trist. Men da kommer jeg til et punkt hvor jeg blir fleipete.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
Shotgunrider
Posts: 73
Joined: 01 Apr 2008 18:31

Re: Når skal kruttrøyken legge seg?

Post by Shotgunrider »

Baron von Waffel wrote:Det slo meg at jeg tror vi er mange som må ta en kveld på byen. Og der må vi få servert kamelstek servert på flishaug. For det er sikkert så mange øyemarinerte fliser og bjelker her at vi kan lage et skikkelig grillbål. Og der kan vi steke alle de kamelene som fok måtte føle for at alle de andre skal svelge.
Åh, kamelstek! =P~ Men ikke du og jeg, for vi er selvsagt helt suverene og har verken flis eller bjelker, ikke sant? 8)
Baron von Waffel wrote:Egentlig så er dette bare trist. Men da kommer jeg til et punkt hvor jeg blir fleipete.
Skjønner ikke hva du mener. *jugekors*
- Vi er på god vei til å ødelegge det vi har av luft, vann og jordbunn. Det eneste vi tar ordentlig vare på er asfalten. Bill Vaughan
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Når skal kruttrøyken legge seg?

Post by Baron von Waffel »

Heldigvis er jeg menneskelig nok til å ha mange feil og mangler. Så jeg er helt kvalifisert til å spise kameler.

Neste gang kamelene rømmer fra dyreparken i Kristiansand håper jeg noen ordner kamelgilde.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Post Reply