V40 Kabul Karet selges.
Posted: 16 Sep 2008 20:55
Etter ordre fra ØKH selges nå Kabul Kareten som opprinnelig er en Volvo V40 1996 model 1,8 liter 117 hk. Nye vannpumpe,ny tannreim, ny servoreim,nye bremseklosser og bremsepumper foran og nye klosser og skiver bak, nye støtdempere bak og ny bremse/clutchpumpe, 1 endeledd foran,batteri byttet - alt i 2008. Alle filter inkl pollen filter byttet 2008. Nye piggfrie vinterdekk 2008 og nye sommerdekk(Goodyear ?) settes på denne uken.Tilhenger feste. EU godkjent september 2008.Frontruta ble byttet for ca 6 år siden. Minst 2 hull i venstre forsete og dårlige sømmer i venstre sittepute i baksetet. Intergrerte barneseter. Grått delskinn. Svimerker fra sigaretter i trekket på venstre vindus stolpe foran. Til og med panserlåsen er byttet, det var fordi den gamle rustet fast (helt sant). Tvilsom funksjon på lysbryterene til alle 4 dører.
Radiot, Clarion tror jeg det er, uten CD spiller. 2 radioter med CD spiller kan følge med, da blir det jo ånkli stereo også . Bagasjerommet kan ikke låses opp med nøkkel men sentral låsen virker fint. Enda. Bakre støtfanger er fagmessig herpesert med knusnings skader på venstre hjørne. Støtfanger foran er ei lefse den og Den er brukt som parkerings sensor og det tålte den ikke. 1 lyktevisker foran virker ikke og bakrute viskeren vil ikke viske øverst på bakruta.Etter sigende et vanlig V40 problem. Dekkplate med gardin over bagasjerommet er gått til resirkulering for lenge siden. Videre er den dekorert med kledelige steinsprutmerker over hele fronten og en fin bulk i venstre forskjerm og et par småbulker i bakskjermene og med gryende lakkrust problemer rundt bakre nedre del av bakdørene og i forkant av bakre hjulbuer. Også er det imitert edeltre på dashbordet i ekte plastikk og veteran handsfree og ladeopplegg fra Ericsson (anno 1998?). Litt skamferte deksel til høytaler både foran og i bakstolpene og mesteparten av plastdeksel under motor og gearkasse glimrer med sitt fravær. Siden dette edle stykket svensk ingeniørkunst er utstyrt med Midtibushen motor med wiretrukket gearskifte så er den omtrent umulig å få i 1ste gear hvis en ikke er vant til det. Gearkassen ble byttet hos Volvofabrikken i 1997 for å rette dette men det ble aldri noe bedre.
Teknisk er den bra men den ser absolutt best ut på ca 15 meters avstand eller hvis en har på mørke solbriller. Bruker ikke olje og er stort sett snill og grei. Siden den har sportsunderstell så må jo dette være vinterbilen for den sporty mc fører ? Forresten så påstår Volvo at den har nivåregulering også, men der tror jeg de tar feil. Denne hvite skjønnheten har trillet rundt 265 000 km og er akkurat innkjørt. Nesten. Skambud mottas pr PM.
Radiot, Clarion tror jeg det er, uten CD spiller. 2 radioter med CD spiller kan følge med, da blir det jo ånkli stereo også . Bagasjerommet kan ikke låses opp med nøkkel men sentral låsen virker fint. Enda. Bakre støtfanger er fagmessig herpesert med knusnings skader på venstre hjørne. Støtfanger foran er ei lefse den og Den er brukt som parkerings sensor og det tålte den ikke. 1 lyktevisker foran virker ikke og bakrute viskeren vil ikke viske øverst på bakruta.Etter sigende et vanlig V40 problem. Dekkplate med gardin over bagasjerommet er gått til resirkulering for lenge siden. Videre er den dekorert med kledelige steinsprutmerker over hele fronten og en fin bulk i venstre forskjerm og et par småbulker i bakskjermene og med gryende lakkrust problemer rundt bakre nedre del av bakdørene og i forkant av bakre hjulbuer. Også er det imitert edeltre på dashbordet i ekte plastikk og veteran handsfree og ladeopplegg fra Ericsson (anno 1998?). Litt skamferte deksel til høytaler både foran og i bakstolpene og mesteparten av plastdeksel under motor og gearkasse glimrer med sitt fravær. Siden dette edle stykket svensk ingeniørkunst er utstyrt med Midtibushen motor med wiretrukket gearskifte så er den omtrent umulig å få i 1ste gear hvis en ikke er vant til det. Gearkassen ble byttet hos Volvofabrikken i 1997 for å rette dette men det ble aldri noe bedre.
Teknisk er den bra men den ser absolutt best ut på ca 15 meters avstand eller hvis en har på mørke solbriller. Bruker ikke olje og er stort sett snill og grei. Siden den har sportsunderstell så må jo dette være vinterbilen for den sporty mc fører ? Forresten så påstår Volvo at den har nivåregulering også, men der tror jeg de tar feil. Denne hvite skjønnheten har trillet rundt 265 000 km og er akkurat innkjørt. Nesten. Skambud mottas pr PM.