MrAGuitar wrote: ↑10 Mar 2023 13:45
Til ettertanke, ja. Mye høy fart, men jeg stusser over noen av disse som plutselig bare går ned i bakken på tørr asfalt.
Noen få grus korn -støv-olje.diselflek -Veimerking - kommlokk- stålskinner etc etc
Eventuelt wobble, punktering og/eller kjede/kardang låsing med tilhørende highsider.
Minst ett eksempel på å stivne i sving og ingen som er gode på unnamanøver. Det er jo vanskelig å få noe skikkelig inntrykk av hastighet på slike videoklipp, men noen som ligner framhjulslipp er det - klask, rett i bakken.
kvase wrote: ↑10 Mar 2023 14:50
Noen få grus korn -støv-olje.diselflek -Veimerking - kommlokk- stålskinner etc etc
Eventuelt wobble, punktering og/eller kjede/kardang låsing med tilhørende highsider.
Minst ett eksempel på å stivne i sving og ingen som er gode på unnamanøver. Det er jo vanskelig å få noe skikkelig inntrykk av hastighet på slike videoklipp, men noen som ligner framhjulslipp er det - klask, rett i bakken.
og har en bra turtall kan midtstripe og lignende gi en skikkelig overraskelse,merker det på Viragoen pg har du noe med skikkelig fraspark da
Bikeridr wrote: ↑10 Mar 2023 18:13
Eventuelt wobble, punktering og/eller kjede/kardang låsing med tilhørende highsider.
Minst ett eksempel på å stivne i sving og ingen som er gode på unnamanøver. Det er jo vanskelig å få noe skikkelig inntrykk av hastighet på slike videoklipp, men noen som ligner framhjulslipp er det - klask, rett i bakken.
og har en bra turtall kan midtstripe og lignende gi en skikkelig overraskelse,merker det på Viragoen og har du noe med skikkelig fraspark da
JK95 wrote: ↑27 Apr 2023 23:06
Denne var fin, likte spesielt noen poeng om boxere
Noen morsomme poeng om boxere var det jo, men ellers synes jeg dette var litt vel overfladisk. Han har tatt for seg det man kan se, dvs hvordan sylinderne er plassert. Alle motorene han presenterer kan ha forskjellig veivkonfigurasjon, bortsett fra singel og boxertwin*. In-line twin er levert med 90, 180 og 360 graders veiv, pluss noen spesialgreier der man tar hensyn til rådelengde slik at det ene stempelet snur når det andre har max hastighet. Dette betyr mye for hva slags vibrasjoner man får.
Det var in-line twin, men forskjellige veivkonfigurasjoner er også brukt på rekke- og v-firere. Crossplane kan sammenlignes med 90 graders twin, Ducati har vel gjort noe lignende med en v-fire. Min KTM twin har ca 74 grader mellom sylinderne, noen har tenkt på rådelengde
*Boxertwin som har begge råder på samme veivtapp hadde vært kult.
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Synes egentlig at de fleste filmene hans er litt "overflatiske" og ofte inneholder en del feil og ukorrekte opplysninger-men er jo underholdning han får betalt for så....
Er vel litt som han sier i videoen at om han skal gå helt ned i detalj kan han holde på i timevis, men da er det kun fåtallet som orker å se alt, og det gir jo ikke nok views til å betale regningene
Skal en tenke selv, er en avhengig av å ha noe bakgrunnskunnskap om emnet, eller nærliggende emner, fysikk ligger jo i grunn, men for mange er det for kjedelig å forstå alene, og drepende kjedelig skolegang tok liv av muligheten enkelte hadde for å forstå det grunnleggende.
All læring som skjer igjennom underholdning er lettere å få med seg, og jeg synes det er fantastisk med slike kanaler som av og til tar det veldig overfladisk, og andre ganger går litt mer i dybden, mens humoren sitter løst, og kvaliteten på det som presenteres er høy (altså videokvalitet/redingering og slikt, ikke nødvendigvis hvor 100% nøyaktig informasjonen om temaet er, en er nødt til å inngå kompromisser her og der, alt kan ikke være en doktoravhandling).
Koser meg med FortNine (som er en Kanadisk MC og friluftsforretning), Kurzgesagt, Linus Tech Tips, Corridor Crew, Mighty Car Mods, og andre tilsvarende kanaler som leverer underholdning, en kan lære av.
Når en kommer til nivået at en ønsker mer, finnes det bedre kanaler som går i dybden, men disse får aldri seertallene til de som er overfladiske, folk flest ønsker ikke gå så dypt.