Aprilia rs 125 fp anlegg

Verksted for moped, scooter, lett mc og ATV
Post Reply
Curst
Posts: 9
Joined: 15 Oct 2007 23:07
MC: Aprilia Rs 2001 modell orginal

Aprilia rs 125 fp anlegg

Post by Curst »

Har bestilt nytt fp anlegg fra pm-salg til en 2001 modell. Jeg satt det på og det begynner å ryke noe sinnsykt etter å ha kjørt et par kilometer. Jeg har åpent luftfilter og har prøvd både 120 (original dyse), 125, 132 og 140 dyse. Blir like varm uansett. Og har null effekt fra 4 000 - 7 000 rpm. Jeg tror pm-salg har sendt meg feil svane, fordi jeg bestilte brukt, men han skulle sende meg en ny for samme prisen og forvekslet den med en annen tror jeg. Den er ikke lik den jeg har. Har ikke samme nr. Den er litt kortere og litt feil vinkel i tillet til at skrue hulla til lyddemperen er feil slik at potta står i feil retning. I tillegg har den en utstikker oppved der du trer den på motorblokka.

Vet noen hva som er feil viss det er riktig svane?
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Aprilia rs 125 fp anlegg

Post by inunf »

JonnaV
Posts: 71
Joined: 22 Jun 2007 09:27

Re: Aprilia rs 125 fp anlegg

Post by JonnaV »

Curst wrote:
Vet noen hva som er feil viss det er riktig svane?
Vel, den første feilen du har gjort er å bare forholde deg til hoveddysa.

Nål, nåledyse og tomgangsdyse må også justeres.

Ellers så er det, så vidt jeg vet, en liten sperre i den orginale cdi-en som dreper mellomregisteret (kanskje noen andre kan bekrefte dette?). Dette har med utslipp å gjøre.
Curst
Posts: 9
Joined: 15 Oct 2007 23:07
MC: Aprilia Rs 2001 modell orginal

Re: Aprilia rs 125 fp anlegg

Post by Curst »

Cdi-en er en turtalls sperre som forsovidt berører fra 5 000 - 6 000, så tror ikke det er denne som er hoved problemet. Den skal ikk fjerne kicket på 6 000 for det er borte med svana på. Men hva skal jeg gjøre med de andre dysene, noen som har en guide eller noe?
JonnaV
Posts: 71
Joined: 22 Jun 2007 09:27

Re: Aprilia rs 125 fp anlegg

Post by JonnaV »

Søk på google! Det finnes massevis av guider der:
http://www.google.no/search?q=dellorto+ ... =firefox-a
Post Reply