Honda CBR vs. Honda NSR

Prat om lett MC.
emilchr
Posts: 11
Joined: 17 Oct 2008 22:46

Honda CBR vs. Honda NSR

Post by emilchr »

Jeg har vært på utkikk lenge etter en helt grei lett sykkel. I starten var det enten Aprilia rs125 eller cagiva mito som jeg var bestemt på å velge. Jeg skjønte straks at økonomien dessverre ikke kunne tilate noen av delene. Nå star valget mellom Honda NSR125cc og Honda CBR125cc, hvilken skal jeg velge?
Det jeg er mest interessert i er bunndrag, toppdrag, hvordan er f.eks NSR er i forhold til CBR når det kommer til dette med fart og kjøreglede, osv. Komfort er jo selvfølgelig viktig det også, men det er ikke det jeg bryr meg mest om. Vet fra før at CBRen er en 4-takter, dette gir jo mindre vedlikehold enn en 2-takter, men er ikke så bra for specsa på sykkelen, unntatt bensin forbruke da. CBR er jo nyere så jeg bare lurte på om en CBR 2008 modell ville dratt en Honda NSR 2003 modell på flata??

Takk for alle svar :D
R6-freak
Posts: 1422
Joined: 19 May 2007 20:09
MC: Ingen
Location: Byåsen, Trondheim

Re: Honda CBR vs. Honda NSR

Post by R6-freak »

CBR 125 drar ikke fra en Honda NSR på flata.. Skal du trimme så tar du NSR..

Jeg hadde en 2003 honda nsr 125 for noen mnd siden, var aldri noen problemer med den, my mer kjøreglede på en 2 takter 125 en en 4takter 125. (mener jeg)
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125

Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008

Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
emilchr
Posts: 11
Joined: 17 Oct 2008 22:46

Re: Honda CBR vs. Honda NSR

Post by emilchr »

har hørt mye om at Honda NSR er veldig trimmbar. Er det mulig å kjøre den som mellomtung fulleffekt 34hk? åltsa trimmet fra 15hk.
Nsr-Lover
Posts: 51
Joined: 15 Oct 2008 22:46
MC: Honda nsr 05 mod

Re: Honda CBR vs. Honda NSR

Post by Nsr-Lover »

emilchr wrote:har hørt mye om at Honda NSR er veldig trimmbar. Er det mulig å kjøre den som mellomtung fulleffekt 34hk? åltsa trimmet fra 15hk.
Trimmbar indeed.^^
Bonnis
Posts: 687
Joined: 18 May 2006 17:17
MC: Honda X11
Location: Vestfold

Re: Honda CBR vs. Honda NSR

Post by Bonnis »

emilchr wrote:har hørt mye om at Honda NSR er veldig trimmbar. Er det mulig å kjøre den som mellomtung fulleffekt 34hk? åltsa trimmet fra 15hk.
Veldig trimbar er den ikke, men med et effektanlegg vil du bli greit fornøyd. Utrimmet vil CBR og NSR ligge ca likt.
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: Honda CBR vs. Honda NSR

Post by Speedy Gonzales »

Og hvor mye hk mener du at du får ut av denne motoren bare ved ett effekt anlegg?
Og snakker du om slip on eller all the way?

Har liten tro på at du vil merke noe forskjell bare med potte.
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
inunf
Posts: 4919
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Honda CBR vs. Honda NSR

Post by inunf »

Et effektanlegg til en 2t er selvsagt hele ekspansjonskammeret. Og JA, det er en veldig merkbar forskjell siden den originale potta er plombert.
R6-freak
Posts: 1422
Joined: 19 May 2007 20:09
MC: Ingen
Location: Byåsen, Trondheim

Re: Honda CBR vs. Honda NSR

Post by R6-freak »

effektanlegg og stør dyse vil vel gi rundt 24 hk?
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125

Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008

Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
emilchr
Posts: 11
Joined: 17 Oct 2008 22:46

Re: Honda CBR vs. Honda NSR

Post by emilchr »

Jeg skal jo ha det så lovlig som mulig da, så tror ikke jeg kommer til å skaffe meg et effektannlegg med det samme.
emilchr
Posts: 11
Joined: 17 Oct 2008 22:46

Re: Honda CBR vs. Honda NSR

Post by emilchr »

det jeg egentlig ville ha svar på var om du kan kjøre nsr som lovlig mellomtung sykkel?
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: Honda CBR vs. Honda NSR

Post by Speedy Gonzales »

inunf wrote:Et effektanlegg til en 2t er selvsagt hele ekspansjonskammeret. Og JA, det er en veldig merkbar forskjell siden den originale potta er plombert.
Bytter du hele kan eg være enig, og HVIS du får motoren til å gå rett.
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
inunf
Posts: 4919
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Honda CBR vs. Honda NSR

Post by inunf »

emilchr wrote:det jeg egentlig ville ha svar på var om du kan kjøre nsr som lovlig mellomtung sykkel?
Det er helt sikkert mulig, men tviler sterkt på at det er vits i. Er sannsynligvis mye jobb for å få det godkjent, og hva når du skal selge den? Er neppe det letteste å selge...

@ Speedy 2: Nja. Man må selvsagt bytte til en større dyse for å unngå skjæring, men faktum er at man kan skru på et effektanlegg og få 10 hk til, uten noen andre endringer. Husk på at dette er en 125 cc totakter som er PLOMBERT i det originale ekspansjonskammeret. Det er et så dårlig oppsett originalt at nesten hva som helst er bedre.
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: Honda CBR vs. Honda NSR

Post by Speedy Gonzales »

inunf wrote:
emilchr wrote:det jeg egentlig ville ha svar på var om du kan kjøre nsr som lovlig mellomtung sykkel?
Det er helt sikkert mulig, men tviler sterkt på at det er vits i. Er sannsynligvis mye jobb for å få det godkjent, og hva når du skal selge den? Er neppe det letteste å selge...

@ Speedy 2: Nja. Man må selvsagt bytte til en større dyse for å unngå skjæring, men faktum er at man kan skru på et effektanlegg og få 10 hk til, uten noen andre endringer. Husk på at dette er en 125 cc totakter som er PLOMBERT i det originale ekspansjonskammeret. Det er et så dårlig oppsett originalt at nesten hva som helst er bedre.
Høres jo ganske utrolig ut at du får så mye mer guff bare ved å minske motstanden, men dette har vel dere mer peiling på enn meg på desse syklene så skal ikkje si for mye ;-)
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
User avatar
mekkern
Posts: 5137
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Honda CBR vs. Honda NSR

Post by mekkern »

neida...er ikke motstanden som gjør dette... et ekspansjonskammer virker med trykkbølger.. når du er "on the pipe" så suger det ut frisk blanding fra sylinderen og skyver det tilbake rett før eksosporten stenger-litt "turbo"effekt kan man si forenklet.

en megafon på 4t funker med å suge ut eksos men uten å skyve noe tilbake..

felles for begge er at dette må avstemmes til motoropsett og turtall
Nsr-Lover
Posts: 51
Joined: 15 Oct 2008 22:46
MC: Honda nsr 05 mod

Re: Honda CBR vs. Honda NSR

Post by Nsr-Lover »

Bonnis wrote:
emilchr wrote:har hørt mye om at Honda NSR er veldig trimmbar. Er det mulig å kjøre den som mellomtung fulleffekt 34hk? åltsa trimmet fra 15hk.
Veldig trimbar er den ikke, men med et effektanlegg vil du bli greit fornøyd. Utrimmet vil CBR og NSR ligge ca likt.
For å si det sånn, min nsr går i litt over 200. Det er alt du trenger å vite. Valget er enkelt! Uff... Du skuffer meg virkelig.
Post Reply