Hjelp, ( HONDA NSR ) Teknisk problem.

Prat om lett MC.
Post Reply
Sleepy1
Posts: 4
Joined: 31 Mar 2008 22:00

Hjelp, ( HONDA NSR ) Teknisk problem.

Post by Sleepy1 »

Hei, jeg har en Honda nsr 125, 2000 modell.

Jeg sliter stygt med et problem med den elektriske delen på sykkelen min,
Det som sjer da, er at når jeg skrur på motoren og setter på lysene forran, det kan vere park lys eller kjørelys eller lang lys, uansett kossen lys jeg bruker forran så vill ikke bremselysan bakom funk, men med en gang jeg skrur av dem lysan forran så funker det bakom bare når jeg trykker inn brems men tvert jeg skrur på forran så funker det ikke bakom igjen... ( samma også når tenninga er på). Jeg sliter også med blinklysan, all sammen blinker når jeg trykker til venstre eller høyre det blir samme resultat hele tia.

Pluss at bremselyan skal jo lys svakt hele tia, det gjør ikke min eller.

NB: jeg har ledd lys bakom sykkeln og te blink lys har jeg også ledd lys, Forran har jeg helt normale, bare blåe parklys.
HJELP MEG!!!
Last edited by Sleepy1 on 08 Mar 2009 19:48, edited 1 time in total.
Kleggen
Posts: 9
Joined: 11 Jul 2008 12:33
MC: Suzuki GSX650F 2008 Svart og sølv.
Location: Moss

Re: Hjelp, ( HONDA NSR ) Teknisk problem.

Post by Kleggen »

Høres ut som en jord feil sjekk alle ledninger på pæreholderene i blink/bak/foran å se etter irr på pærer eller i holderen løse ledninger. lykke til :roll:
Brekki
Posts: 2
Joined: 10 Apr 2009 14:15
MC: Honda NSR 125 '98

Re: Hjelp, ( HONDA NSR ) Teknisk problem.

Post by Brekki »

Jeg opplever noe av det samme problemet, bare værre :(
Det starta for et par dager siden, da jeg vridde om tenninga og det ikke var tegn til liv. Da var det bare å skru av lysa så funka alt igjen og jeg kunne skru på lysa etter start og alt var fint. Nå har det samme skjedd igjen bare mye værre og jeg skjønner ikke hva det kan være :?
Når jeg vrir om tenninga og lysa står på, er det ikke tegn til liv i noe som helst elektrisk på sykkelen. Når jeg skrur av lysene er det et svakt lys i dash, og noen ganger liv i starteren. Jeg kan ikke engang få på bremselysa eller blinklysa før alt dør ut, inkludert turteller. Jeg har prøvd nå å sjekke litt hva det kan være, men jeg finner ikke ut feilen. Det som er så rart er at det noen ganger blir værre, noen ganger bedre, og lysa i dashen blinker ikke, men de går opp og ned i styrken hele tia :?

Hvis noen vet hva det kan være hadde det vært fint med svar, så jeg kan få ut sykkelen nå som sesongen straks er igang for fullt :(
User avatar
Kasle
Posts: 145
Joined: 20 Mar 2009 18:58
MC: Honda NSR 125r 2000 m/2003 motor.
Location: Salhus, Tha place to be

Re: Hjelp, ( HONDA NSR ) Teknisk problem.

Post by Kasle »

Brekki wrote:Jeg opplever noe av det samme problemet, bare værre :(
Det starta for et par dager siden, da jeg vridde om tenninga og det ikke var tegn til liv. Da var det bare å skru av lysa så funka alt igjen og jeg kunne skru på lysa etter start og alt var fint. Nå har det samme skjedd igjen bare mye værre og jeg skjønner ikke hva det kan være :?
Når jeg vrir om tenninga og lysa står på, er det ikke tegn til liv i noe som helst elektrisk på sykkelen. Når jeg skrur av lysene er det et svakt lys i dash, og noen ganger liv i starteren. Jeg kan ikke engang få på bremselysa eller blinklysa før alt dør ut, inkludert turteller. Jeg har prøvd nå å sjekke litt hva det kan være, men jeg finner ikke ut feilen. Det som er så rart er at det noen ganger blir værre, noen ganger bedre, og lysa i dashen blinker ikke, men de går opp og ned i styrken hele tia :?

Hvis noen vet hva det kan være hadde det vært fint med svar, så jeg kan få ut sykkelen nå som sesongen straks er igang for fullt :(
Skjedde noe lignende med meg for en stund siden. Prøv å sjekke batteriet. Kanskje det e slitt, tomt eller ikkje skikkelig koplet til :)
"It's not the fart that kills you, but the smell" - Petter Solberg
Brekki
Posts: 2
Joined: 10 Apr 2009 14:15
MC: Honda NSR 125 '98

Re: Hjelp, ( HONDA NSR ) Teknisk problem.

Post by Brekki »

Kasle wrote:Skjedde noe lignende med meg for en stund siden. Prøv å sjekke batteriet. Kanskje det e slitt, tomt eller ikkje skikkelig koplet til :)
Har dobbeltsjekket batteriet og prøvd med et bilbatteri, men det funker fortsatt ikke :-s Nå er forresten ALT helt dødt :-k Ikke tegn til liv... :-#
pidaNSR125 98mod
Posts: 15
Joined: 26 Mar 2009 08:26

Re: Hjelp, ( HONDA NSR ) Teknisk problem.

Post by pidaNSR125 98mod »

mener å huske at det er en sikring som går til batteriet. Skjekket denne ?, eller surrer jeg nå :P
Post Reply