Kor får man tak i billige MC- kjeder
Kor får man tak i billige MC- kjeder
Har fått knakkelyd i kjede mitt pga det er strekt, da er det vel ikkje noe annet å gjøre enn å kjøpe nytt.?? Det har kunn gått 8000km
Er det noen som veit om plasser der man får tak i sikklige billige (og kansje enda billigere) kjeder. Det skal passe på ein aprilia classic 125.
Takker for hjelp
Er det noen som veit om plasser der man får tak i sikklige billige (og kansje enda billigere) kjeder. Det skal passe på ein aprilia classic 125.
Takker for hjelp
Flyttet denne jeg. Vil bare tilføye at du burde bytte hele pakka. Drev for/bak + kjede i samme slengen. Vanlig pris er vel rundt 1000-lappen en plass, hvertfall hva jeg har betalt for til en 250 og en 650. Originalt koster litt mer, men bare spør hos en mc forhandler så burde de ha flere alternativer forhåpentligvis.
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Da slapp jeg faktisk litt billig i Danmark, kosta meg en høvding for drev og et O-ring kjede som kunne stått på en bulldozer til Panther'n.
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Høres ut som om at du kanskje tar av det hjulet og plukker ut de løse bitene Kanskje du bytter til noen biter som ikke er fullt så løse
Forbasket lite trievlig å bli stående med et bakhjul som i beste fall vingler, i verste fall står i tusen stein
Forbasket lite trievlig å bli stående med et bakhjul som i beste fall vingler, i verste fall står i tusen stein
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Det som står på var betalt 1400kr for, synest at det var rart at det var utslitt etter kun 7000-8000km, har jo kjørt fint (mye pendling til skole). Men det varer nok mange tusen km til.
Får finne meg ein måte å heise opp sykkelen slik at eg får av bakhjulet, så er det vel lurt å skifte alle lagera (trur at det er tre).
Får finne meg ein måte å heise opp sykkelen slik at eg får av bakhjulet, så er det vel lurt å skifte alle lagera (trur at det er tre).
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Kommer an på hvordan sykkelen er kjørt, og hvor godt smurt den er.
Har du sentralstøtte på sykkelen? I tilfelle er det greit å få av bakhjulet. Bare å sette den opp på sentral/hovedstøtta og bikke sykkeln forover. Med ei depotstøtte er det jo veldig greit.
En måte er også lage seg til med en jekk under opplagringa til baksvingen, men da må du være sikker på sykkelen er sikra mot velt.
Har du sentralstøtte på sykkelen? I tilfelle er det greit å få av bakhjulet. Bare å sette den opp på sentral/hovedstøtta og bikke sykkeln forover. Med ei depotstøtte er det jo veldig greit.
En måte er også lage seg til med en jekk under opplagringa til baksvingen, men da må du være sikker på sykkelen er sikra mot velt.
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Skal man smøre hjullagra da? Har levetida på hjulagra noe å si åssen man kjører sykkelen når den kun har vert brukt på asfalt.Kommer an på hvordan sykkelen er kjørt, og hvor godt smurt den er.
Det er ein customsykkel, så det er vel vanskelig å sette jekk under baksvingen. Tenkte å heise opp firsøyleren på bilverkstedet og kjøre sykkelen midt under, senke den ned litt og bitte tau i sykkelen og så kjøre bukken heilt opp.
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Alle lagre må smøres. Bruker å smøre inn bakakselen med grease før jeg setter den inn. Lukkede kulelagre trenger i utgangspunktet ikke å smøres, men du kan regne med at veistøv trenger inn i bakakselen og uten smøring blir dette støvet til slipemiddel
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Åpne lagre må pakkes om med jevne mellomrom. Dette fordi ¨fettet som ligger i lageret blir forurenset. Da fjerner man gammelt fett og gjør skikkelig rent, inspiserer lageret for å se at det er OK, og setter det inn med nytt fett. Jeg pleier å bruke propellakselfett, men det vanligste er vel kanskje universalfett.
Lukkede lagre er det ikke godt å få gjort noe med annet enn å sjekke at de virker som de skal. Altså at lageret går jevnt og fint rundt når man snurrer på det. Stikk fingeren inn i lageret og vri. Kjenner du det lugger eller går ujevnt er det på tide med nytt lager.
Lukkede lagre er det ikke godt å få gjort noe med annet enn å sjekke at de virker som de skal. Altså at lageret går jevnt og fint rundt når man snurrer på det. Stikk fingeren inn i lageret og vri. Kjenner du det lugger eller går ujevnt er det på tide med nytt lager.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly