Å spenne på seg en unge og kjøre en tur...

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
User avatar
RedRocket
Posts: 86
Joined: 28 Mar 2009 13:34
MC: BMW F800S
Location: England

Å spenne på seg en unge og kjøre en tur...

Post by RedRocket »

Image

Jeg kikka litt i hyllene til et par forhandlere i går, og kom over denne sela som er beregnet til barn. Har aldri sett noe slikt, og er litt forferdet over tankegangen bak å feste seg selv til et barn, skulle man bli slengt av i fart. Den voksne vil ved all sannsynlighet skade barnet mer ved å ha all sin tyngde fastspent til det enn hvis barnet ble slengt på egen hånd. Selvsagt kan det argumenteres at barnet i allefall ikke faller av sykkelen på den måten, men jeg er veldig skeptisk til hele konseptet. Før jeg lærte å kjøre selv, hendte det at jeg brukte Pillion Pals, som kun er et belte med håndtak på - der kan man i allefall slippe taket.

Noen som har meninger om dette?
Men may have discovered fire,
but women discovered how to play with it.
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Å spenne på seg en unge og kjøre en tur...

Post by inunf »

Tja, sjangsen for at ungen detter av av seg selv er vel større enn sjangsen for at det skjer en ulykke. Slik sett så er jo disse selene greie. Personlig mener jeg at man skal vente til ungen er gammel nok til å holde seg fast selv.
User avatar
Carlsberg
Posts: 426
Joined: 12 Oct 2007 19:48
MC: Yamaha FZ6N 2007
Location: Sandefjord

Re: Å spenne på seg en unge og kjøre en tur...

Post by Carlsberg »

Jeg ville ikke spent fast ungen til meg. Har en 6 åring og en 9 åring. Sitter de på så blir det kun kortere turer. Kjører en tur stopper og kjøper is, strekke på seg litt, så kjøre hjem igjen. Jeg ville ikke kjørt så langt at ungen sovner bakpå.

Men det er jo noen som velger å kjøre lange turer, og det blir noe annet. Men her har jeg ikke noe mening siden jeg ikke kjører så langt...hehe...
Image
User avatar
medic1136
Posts: 415
Joined: 26 Apr 2005 19:57
MC: yamaha MT09 SP 2023 model
Location: moss

Re: Å spenne på seg en unge og kjøre en tur...

Post by medic1136 »

er helt enig med deg. og skal mann ut på langtur så finnes det bedre løsninger enn å spenne ungen fast til seg. går ann å kjøpe et sete som er lett å montore og som er konstruert slik at barnet sklir ut av setet ved enn velt. men likevell sånn at barnet blir sittende om de sovner på turen
Post Reply