Yepp, den cooleste Z650'n i Trondheim Purpurlakkert, med navn Pink Panther. Holder fartsgrensen både opp Moholtlia og Okstadbakken
Har testa den flyttbare kompressor ideen, men vil fremdeles anbefale stasjonær med uttak rundt om kring. Dyrt, tidkrevende å installere, men du verden så kjekt og praktisk. Har jobba såpass mye med trykkluft både i friluft og i verksted at jeg ikke ser noen fordeler for transportable kompressorer bortsett fra prisen. Og skal den absolutt være transportabel/flyttbar må den være bærbar, dvs. maks vekt på 20 kg. Og da har du ikke kapasitet til annet enn liten spikerpsitol el.dekkfylling. Tyngre enn det, selv med hjul, blir den stående pal på en plass og du trekker med deg X M slange, som du snubler i, som vaser seg, legger seg rund talt mulig og er generelt bare ei plage.
Men vil du plages med slangevaser og snubling så gjerne for meg. Ikke i mitt verksted. (det er ikke bygd enda, så jeg kan drømme... )
Gode råd før kjøp av luftkompressor???
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
- ninja-mannen(c)
- Posts: 203
- Joined: 27 Apr 2005 20:23
- MC: Kawasaki ZX6-R `03
- Location: Westcoast
- Contact:
...mer trykk i dem vet duJalmar wrote:Kanskje han tenker på sånne damer som må blåses opp? Det blir kanskje mer fres i dem med trykkluft?
nei, smekk på pungen :oops: back to topic:
Hvordan kan en liten boks som du kobler til biltilkoblingen pumpe opp et stort bildekk med stort trykk. Men for å drive et trykkverktøy så må du ha så mye mer? sorry, er ikke helt med på slike ting
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Endelig, der fikk vi vite hvorfor du trenger kompressor, Jalmar
Og det var det vel ikke helt meningen at vi skulle vite
Og takk til deg, Gixxer'n
Blir så lett rørt når det kommer en Gentleman :oops:
Og det var det vel ikke helt meningen at vi skulle vite
Og takk til deg, Gixxer'n
Blir så lett rørt når det kommer en Gentleman :oops:
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Når du fyller luft inn i et dekk fyller du til det er fullt, ferdig med det. Men et verktøy bruker jo luft. Altså må du hele tiden tilføre mere luft for å drive verktøyet.
(Håpløs forklaring, men det får duge.)
(Håpløs forklaring, men det får duge.)
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Jada, vi skjønner at du har et forklaringsproblemJalmar wrote:Når du fyller luft inn i et dekk fyller du til det er fullt, ferdig med det. Men et verktøy bruker jo luft. Altså må du hele tiden tilføre mere luft for å drive verktøyet.
(Håpløs forklaring, men det får duge.)
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum