I latskap? Eller var det noe annet du hadde i tankene?Ragnhild wrote:Bulldog, Gixxer har en fantasi som selv katter ikke klarer å matche
Kjørt over katt
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Desmo, om Gixxer er lat, er et sørsmål som kanskje kan besvares, uten at jeg vil gå nærmere inn på den diskusjonen.
Edit. Tror vi avslutter der med fantasi og latskap. Katter er kanskje late, men du verden så mye fantasi de må ha for å kunne ligge pal hele dagen.
Edit. Tror vi avslutter der med fantasi og latskap. Katter er kanskje late, men du verden så mye fantasi de må ha for å kunne ligge pal hele dagen.
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
håper at det gikk bra med katta, liker alle dyr jeg. Tror ikke styret kan bli bøyd eller vridd pga at du traff en katt, vi snakker om en maks 5 kg dott med kjøtt og ben, og 100 kg met metall og plastikk, hvem tror dere vinner i dette slagsmålet? Så tror nok at han har veltet eller truffet noe i tilleg..
Toyota Celica T23
x Honda SFX 82ccm
x Honda SFX 82ccm
Vel vel.
Har nå gått litt grundigere til verks, og vist sykkelen til et par mc-folk i bygda med litt mer peiling enn meg.
-Styret er faktisk skjevt.
Så da må jo det neste spørsmålet bli; var det en feil eller svakhet i styret fra før?
Skal ringe litt rundt i morgen til forskjellige verksted å høre om noen har mulighet for å ta inn sykkelen å måle/finne ut hvor problemet ligger.
Merker ikke noe når jeg kjører, men det er en synlig skjevhet i styret.
Har nå gått litt grundigere til verks, og vist sykkelen til et par mc-folk i bygda med litt mer peiling enn meg.
-Styret er faktisk skjevt.
Så da må jo det neste spørsmålet bli; var det en feil eller svakhet i styret fra før?
Skal ringe litt rundt i morgen til forskjellige verksted å høre om noen har mulighet for å ta inn sykkelen å måle/finne ut hvor problemet ligger.
Merker ikke noe når jeg kjører, men det er en synlig skjevhet i styret.
Det høres usannsynlig ut at overkjørsel av en katt skal kunne slå et styre skeivt. Jeg tipper det har vært skeivt hele tiden, men at du merket dette etter påkjørselen fordi du fokuserte på det. Kan nok være lurt å få sjekken historikken til denne sykkelen slik at du får klarhet i om den har vært i en smell før du fikk den.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Det er en såkalt "forsikrings-sykkel".
Dvs at noen har bygd den opp for ett forsikringsselskap.
Spurte om det var mulighet for rammeskjevhet og/eller skade i gaffel.
Spurte faktisk spesielt etter om gaffelen hadde fått seg en smell, for den har synlige merker etter ett besøk med moder jord.
Fikk utrykkelig til svar at sykkelen var godkjent, og at de ikke hadde solgt en sykkel med skader.
Fikk også opplyst at denne sykkelen kun hadde kåpeskader og skjønnhetsfeil, og at det var det som var blitt byttet ut.
Har selvfølgelig ikke dette skrevet på kontrakten, så det er jo vanskelig å klage på dette i ettertid. Vil nok bare få til svar at jeg ble innformert om at det var en sykkel som ble solgt for ett forsikringsselskap.
Dvs at noen har bygd den opp for ett forsikringsselskap.
Spurte om det var mulighet for rammeskjevhet og/eller skade i gaffel.
Spurte faktisk spesielt etter om gaffelen hadde fått seg en smell, for den har synlige merker etter ett besøk med moder jord.
Fikk utrykkelig til svar at sykkelen var godkjent, og at de ikke hadde solgt en sykkel med skader.
Fikk også opplyst at denne sykkelen kun hadde kåpeskader og skjønnhetsfeil, og at det var det som var blitt byttet ut.
Har selvfølgelig ikke dette skrevet på kontrakten, så det er jo vanskelig å klage på dette i ettertid. Vil nok bare få til svar at jeg ble innformert om at det var en sykkel som ble solgt for ett forsikringsselskap.
En saftig ripe i lakken til Yamaha Vinterbro er notert.
Men hvis du får sjekket at det ikke er andre skeivheter på sykkelen, er det jo ikke store greia å kjøpe et nytt styre. Værre er det selvfølgelig hvis det viser seg at andre skjulte skeivheter finnes. Men det vil jo et verksted kunne sjekke for deg. Trist å måtte bruke tid og penger på slike ting, men da vil du jo få vite med sikkerhet at alt er iorden.
Men hvis du får sjekket at det ikke er andre skeivheter på sykkelen, er det jo ikke store greia å kjøpe et nytt styre. Værre er det selvfølgelig hvis det viser seg at andre skjulte skeivheter finnes. Men det vil jo et verksted kunne sjekke for deg. Trist å måtte bruke tid og penger på slike ting, men da vil du jo få vite med sikkerhet at alt er iorden.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Må kanskje også legge til i rettferdighetens navn at jeg har jo faktisk ikke pratet med Yamaha Vinterbro om saken.
Kan jo være at saken blir løst hvis jeg ringer dit.
Når jeg foreløpig ikke har vurdert å kontakte dem, fordi jeg tror jeg kommer til å stange hue i veggen, så får det stå for min kappe.
I første omgang, så kontakter jeg ett Honda verksted, og hvis de med sikkerhet kan si at det er en skade der som neppe jeg har forårsaket, så skal jeg vurdere det igjen.
Sannsynligvis så blir det vel en ny sykkel. Kanskje jeg skulle gå for Honda sin CBR1000RR ?
Hilsen Bulldog som er veldig glad i trafikkregler, men som kjører som et svin allikavæl.....
Kan jo være at saken blir løst hvis jeg ringer dit.
Når jeg foreløpig ikke har vurdert å kontakte dem, fordi jeg tror jeg kommer til å stange hue i veggen, så får det stå for min kappe.
I første omgang, så kontakter jeg ett Honda verksted, og hvis de med sikkerhet kan si at det er en skade der som neppe jeg har forårsaket, så skal jeg vurdere det igjen.
Sannsynligvis så blir det vel en ny sykkel. Kanskje jeg skulle gå for Honda sin CBR1000RR ?
Hilsen Bulldog som er veldig glad i trafikkregler, men som kjører som et svin allikavæl.....
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Var det ikke den sykkelen du fikk som plaster på såret fordi de hadde solgt den du hadde bestilt?
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
- Bånn Gæs
- Posts: 98
- Joined: 27 Apr 2005 00:19
- Location: Bergen
"plata" som styreholkene sitter fast i, er synlig skjeiv.Astaroth wrote:Det er ikke styreholken som er skjev bare? Om de ikke er strammet ordentlig til så kan det fort være at den har vridd seg litt... Bare løsne den på gaffelbeinet og vri den til der den føles OK.
Når jeg kjører, så må jeg svinge ørlite grann mot høyre for at sykkelen skal gå rett frem.
Denne "plata" er ikke skjeiv i forhold til gaffelen/demperne.
Jeg trodde først at det kanskje gikk an å "vri" på denne plata, men den er festet på fire steder (to på hver demper), så det ser ikke ut til at det går uten at man vrir demperne samtidig.
Mulig jeg tar feil, mekking er ikke min sterke side....
Akkurat, og dette skjer når gafflene vrir seg og dermed ikke er "synkronisert" mellom øvre og nedre "plate" (brakett). Styreholkene (clip-ons) er ikke bare klemt fast i gafflene, men også typisk skrudd i øvre plate med en sett-skrue. Det skal også nærkontakt med bakken til for å bøye disse, så andres påstander om at disse kunne vært bøyd er jeg høyst uenig i.Bulldog wrote: "plata" som styreholkene sitter fast i, er synlig skjeiv.
Når jeg kjører, så må jeg svinge ørlite grann mot høyre for at sykkelen skal gå rett frem.
Denne "plata" er ikke skjeiv i forhold til gaffelen/demperne.
Jeg trodde først at det kanskje gikk an å "vri" på denne plata, men den er festet på fire steder (to på hver demper), så det ser ikke ut til at det går uten at man vrir demperne samtidig.
Mulig jeg tar feil, mekking er ikke min sterke side....
Kjapp howto:
1. Sett sykkelen på midtstøtta
2. Vekt den ned bak, f.eks. med en person.
3. Løsne alle pinch-bolter som holder gafflene.
4. Hold hjulet i ro mens du vrir ting på plass. (Pass på at du ikke forandrer "høyden" til gafflene.
5. Skru til _med momentnøkkel_!