Har en SFX fra 2002 der det eneste som er gjort er å fjerne begrensningene i variatoren samt skiftet til Gianelli GO potte (http://www.kgi.se/product-2523-1764.php)
Skal visst være en plombering i framrøret her, men jeg kan ikke se noe. Hvor sitter den, og hvordan fjerner jeg den? Bør jeg bytte dyse da?
Den går i ca 65, men jeg sliter hvis jeg ikke har medfart i oppoverbakker. I en bakke kan det være skikkelig håpløst å kommer over 40 før den bytter gir og drar på igjen. Dessuten synes jeg den bruker mye bensin (0,4-0,5)
Er det ting jeg kan gjøre/sjekke utover de normale trim-tipsene. Rense noe, justere noe, bytte vekter (til hvilke størrelser?) ?
Er ikke primært ute etter større fart, men mer effektivitet og aks.
På forhånd takk.
Honda SFX 50 2002 fjerne plombering i Gianelli potte
Re: Honda SFX 50 2002 fjerne plombering i Gianelli potte
dette er ikke en trimpotte så den går like bra med uplombert orginalpotte what a money waste
Re: Honda SFX 50 2002 fjerne plombering i Gianelli potte
Har du ikke noe mer konstruktivt å bidra med?
Så vidt jeg har lest er det ingen plombering i originalpotta på SFX.
Denne skal visstnok være litt bedre til tross for plombering og jeg trengte en erstatningspotte.
Forøvrig løste bakkeproblemene mine seg når jeg skiftet variator/ruller. Originalrullene var skikkelig slitt (11000km) og skled ikke som de skulle i variatoren.
Så vidt jeg har lest er det ingen plombering i originalpotta på SFX.
Denne skal visstnok være litt bedre til tross for plombering og jeg trengte en erstatningspotte.
Forøvrig løste bakkeproblemene mine seg når jeg skiftet variator/ruller. Originalrullene var skikkelig slitt (11000km) og skled ikke som de skulle i variatoren.
- jaantoore
- Posts: 117
- Joined: 25 Feb 2010 21:59
- MC: Aprilia RS 125, 03 SBK
- Location: Eide på Nordmøre
Re: Honda SFX 50 2002 fjerne plombering i Gianelli potte
I slike godkjente effektanlegg bruker plomberingene som oftest være veldig synlig slik at de skal være enkel å ta av, men om du er usikker så kan du jo sende de en mail og spørre