Jada, jeg har fått svar. Det gikk noen dager siden de prioriterer "medlemmer". Så jeg meldte meg inn som "medlem". Jeg har ikke kommet så langt at jeg har fått kalkulert nøyaktig hvordan prisene havner hos MC-1 kontra hjemlig forhandler, men førsteinntrykket er at det ikke er veldig store forskjeller. Mye mindre enn jeg hadde trodd/håpet faktisk. Dekk kan lønne seg å kjøpe fra England, de hadde pakkepris på 149£ på for- og bakdekk. Pluss norsk moms og postens satser. Fordelen med å handle hos MC-1 er jo bekvemmeligheten, kjekt å bare rusle ned på postkontoret og hente pakken.Synnis wrote:Har du fått noen svar på mailen du skulle sende?Dominator wrote:Interessant. Nå skal jeg sende en mail til MC-1 og høre om de kan gi meg pris på diverse slitedeler til "mopeden". For moro skyld skal jeg sende samme mail til den lokale forhandleren også....
MC-1
Nå har jeg fått sammenlignet prisene hos MC-1 versus Kawasakidealeren her hjemme.
Delene jeg bestilte var slitedeler som plugger, bremseklosser, drevsett, clutchhåndtak + diverse småtteri. Totalt varer for ca. 4000,-.
Summa summarum er MC-1 11% DYRERE enn den lokale sjappa. Må vel innrømme at jeg ble både skuffet og forundret, sett i lys av andres erfaringer her på forumet. Kursen kan selvfølgelig variere (kurs pr. nuh er 12kr/£) pluss at prisene sikkert varierer hos forskjellige forhandlere her hjemme.
Lokalt har de flere av delene på lager pluss at de skaffer resten på 1,5 uke kan jeg vel si her og nå at MC-1 ble et engangsforetak for min del.
Delene jeg bestilte var slitedeler som plugger, bremseklosser, drevsett, clutchhåndtak + diverse småtteri. Totalt varer for ca. 4000,-.
Summa summarum er MC-1 11% DYRERE enn den lokale sjappa. Må vel innrømme at jeg ble både skuffet og forundret, sett i lys av andres erfaringer her på forumet. Kursen kan selvfølgelig variere (kurs pr. nuh er 12kr/£) pluss at prisene sikkert varierer hos forskjellige forhandlere her hjemme.
Lokalt har de flere av delene på lager pluss at de skaffer resten på 1,5 uke kan jeg vel si her og nå at MC-1 ble et engangsforetak for min del.
Et aldri så lite hjertesukk: Siden MC-1 sendte meg noen varer jeg ikke hadde bestilt, ble jeg enig med dem om at jeg skulle returnere disse til deres avdeling på vestlandet. Jeg sender dem mail noen dager etterpå og ber om at mine utgifter i fbm. returneringen blir dekket. Etter tre uker uten å få verken svar eller penger sender jeg en påminnelse. Nå er det gått en uke siden purringen, og fortsatt verken penger eller svar. 120,- er ikke all verden, men likevel. De påstår at alle 30.000 kundene får svar innen to virkedager, med svært få unntak. Jeg er vel en av dem jeg da.
Enig.. prinsipp sak! Litt av poenget forsvinner om en "nettbutikK" ikke har den servicen som du lettere kan kreve når du står face to face i butikken..
Men så har jeg også sagt lenge at seriøsiteten ikke virker på topp for meg når de reklamerer/skryter av hjemmesiden sin (som tar årevis å få klar).. virker litt uprofesjonelt spør du meg.
Ikke gi opp!
Men så har jeg også sagt lenge at seriøsiteten ikke virker på topp for meg når de reklamerer/skryter av hjemmesiden sin (som tar årevis å få klar).. virker litt uprofesjonelt spør du meg.
Ikke gi opp!
-- Honda VFR (04) --
Re: MC-1
Ringte til MC-1 i dag og lurte på hvorfor de ikke har besvart mailene jeg sendte i mars og april. Etter å pratet med sekretæren ble jeg satt over til bergenseren Thor. Da jeg lurte på hvorfor jeg ikke hadde fått refundert mine fraktutgifter fikk jeg så mye kjeft som jeg aldri tidligere har fått. Selv kona mi hadde ikke nådd ham til anklene engang. Da jeg presiserte at han faktisk hadde sendt meg masse deler jeg ikke hadde bestilt, skjelte han ut Ola Dunk, Statoil, Telenor, nisselandet Norge og MC-bransjen her hjemme på generell basis. Han påstår å ha 34000 fornøyde kunder. Vel, nå er det 33999 igjen.
Re: MC-1
Har du en lignende erfaring eller?inunf wrote:Du fikk den leksa du også ja? Makan til kundeservice...
Re: MC-1
Jepp, er nesten et år siden nå. Han ville trekke kortet til fader'n (jeg hadde ikke visakort da) for noe olje som jeg hadde fått tidligere. Jeg var i god tro om at jeg hadde betalt alt, bestillte på telefon og spurte om prisen jeg fikk oppgitt var for absolutt alt jeg hadde bestillt, olja også. Han sa ja. Ringte for å klage på dette og fikk en TIME med sikkert akkurat det samme sprøytet som du fikk. "Hvem tror du det er som gjør Norge til et godt land å bo i? Er det politikerene på stortinget eller er det vi som sliter og jobber her i MC-1?".
Re: MC-1
Hehe... så det er ikke bare meg. Tre kvarter tok det før han var ferdig med det han skulle si. Eller ROPE rettere sagt. Politikere har han tydeligvis dårlig erfaring med. Og tøvete folk som "bare" ville sjekke priser var han skikkelig lei av... Og jeg ville bare vite hvorfor jeg ikke fikk svar på mail...
Re: MC-1
Jeg tror ikke det er så rent tilfeldig... Jeg har vel tidligere advart mot å bruke MC-1 til brevvenner og sjekke priser på skruer og dill for å muligens tjene 70 kroner...
Jeg har full forståelse for en god del frustrasjon rundt slike "forespørsler" og mailkorrespondanser i dagevis som fører til en handel på noen lusne hundrelapper eller ingenting. (Dog forsvarer jeg ikke oppførselen slik den er beskrevet!).
Jeg har utelukkende god erfaring etter en god del handler der. Jeg ringer, spør evt. om pris hvis det er noe som koster "betydelig", så bestiller jeg der og da. Ikke noe om og men. Slike kunder vil tydeligvis MC-1 ha
Jeg vet jeg sparer penger, og er det ikke store ting går vinninga opp i spinninga hvis man skal handle fra 3 steder. Samtidig går det alltid fort. Jeg har ventet én gang for mye i 5 uker på en gasswire fra Norsk merkeforhandler...
Jeg har full forståelse for en god del frustrasjon rundt slike "forespørsler" og mailkorrespondanser i dagevis som fører til en handel på noen lusne hundrelapper eller ingenting. (Dog forsvarer jeg ikke oppførselen slik den er beskrevet!).
Jeg har utelukkende god erfaring etter en god del handler der. Jeg ringer, spør evt. om pris hvis det er noe som koster "betydelig", så bestiller jeg der og da. Ikke noe om og men. Slike kunder vil tydeligvis MC-1 ha
Jeg vet jeg sparer penger, og er det ikke store ting går vinninga opp i spinninga hvis man skal handle fra 3 steder. Samtidig går det alltid fort. Jeg har ventet én gang for mye i 5 uker på en gasswire fra Norsk merkeforhandler...
-
- Posts: 3853
- Joined: 26 Apr 2005 19:41
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic