Styling til Daelim Roadwin 125 Streetfighter Versojnen

Prat om lett MC.
Post Reply
QuantyxZ
Posts: 63
Joined: 02 May 2011 22:44
MC: Daelim Roadwin 125 Naked Version
Location: Åsane is the shit <3 Bergen by stolt og kry<3
It’s my birthday

Styling til Daelim Roadwin 125 Streetfighter Versojnen

Post by QuantyxZ »

Hei :)

Har nettopp kjøpt meg en Daelim Roadwin 125, er absolutt og anbefale og jeg liker alt med sykkelen, men jeg kunne gjerne tenke meg og gjøre den fetere enn hva den er i utgangspunktet, så er det noen av dere mc inntereserte her på forumet som har noen ideer? Har akkurat lik som denne bare med IXIL effektanlegg, forrige eier har fjernet plomben i luftfilteret og tatt ut all innmaten i anlegget så den lager groom lyd!

http://www.google.no/imgres?hl=no&biw=1 ... =154&ty=45

Takker med STOR glede for tips, har enda ikke lappen så satser på å ha den ganske snart, ønsk meg lykke til :-D
Don't kill or die tryin;)
Gammelgutt
Posts: 152
Joined: 24 May 2009 20:29

Re: Styling til Daelim Roadwin 125 Streetfighter Versojnen

Post by Gammelgutt »

http://www.richardhyosunggvgt.com/
Dette firmaet har også noe til Daelim. Jeg startet med en Daelim Roadwin(nøgen) som jeg kjørte 36000 km med, uten problemer. Vel måtte bytte hjullager bak pga rust, men det var min egen feil, hjullager er ikke noe glad i høytrykksvasker`n.

Tennpluggen bør byttes ved ca 7000km på disse syklene, i allefall på de med forgasser. Pass på å bytte olje og oljefilter med jevne mellomrom, det har man igjen for. Luftfilterets plassering under setet gjør at det holder seg ganske rent, i allefall dersom man stort sett kjører på asfalt. Blås det forsiktig rent med trykkluft.

Jeg gjorde litt forskjellig med min, men jeg er for gammel til å bry meg om stæsj og bråkepotter ol. Jeg byttet ut speilene med speil med lengre arm og med vidvinkel. Pga hvordan jeg er skapt har jeg stort sett problem med å se noe i originalspeil, jeg ser nå bare armene mine. Videre monterte jeg fullt Givi koffertsett og hadde mange flotte turer.


Prøv og styr deg, slik at du ikke kjører ulovlig (uten lappen).
Gratulerer med godt sykkelvalg,
QuantyxZ
Posts: 63
Joined: 02 May 2011 22:44
MC: Daelim Roadwin 125 Naked Version
Location: Åsane is the shit <3 Bergen by stolt og kry<3
It’s my birthday

Re: Styling til Daelim Roadwin 125 Streetfighter Versojnen

Post by QuantyxZ »

Takk for tips, det med speilene tror jeg jeg kommer til å tenke på, er jo nesten 190 selv og er rimelig brei over brystkassen og skuldrene så jeg ser selv ikke så mye annet enn skuldrene mine! Føler det at potta er verdt det da :D men alle har sine meninger! Kjører 100% lovlig nå uten lappen, eneste kjøringen jeg gjør er å øvelseskjøre med pappa! så lovlig det er jeg :P Er utrolig fornøyd med sykkelen, den går godt og ser utrolig bra ut, samt den er utrolig godt laget for jeg som er så høy. Har en fin stilling på beine og alt, eneste minuset er vel litt av effekten på motoren og litt vibrasjoner!
Don't kill or die tryin;)
Mr. Magelius
Posts: 82
Joined: 11 May 2012 15:28

Re: Styling til Daelim Roadwin 125 Streetfighter Versojnen

Post by Mr. Magelius »

Jeg planlegger å kjøpe en Roadwin 125 i løpet av sommeren. Jeg tenkte jeg skulle få den lakket hvit med to røde striper over midten, samt logo i liten rød skrift... Noe ekslusivt tema :P
QuantyxZ
Posts: 63
Joined: 02 May 2011 22:44
MC: Daelim Roadwin 125 Naked Version
Location: Åsane is the shit <3 Bergen by stolt og kry<3
It’s my birthday

Re: Styling til Daelim Roadwin 125 Streetfighter Versojnen

Post by QuantyxZ »

Liker ideen din virkelig! Menne det koster jo en del og lakke den da, har selv tenkt på det :P Har du en anig om hva det koster, evt gi meg en lyd når du har fått det gjort.. Bra du velger daelim, elsker sykkelen min og jeg har bare hatt den en snau månde noo <3
Don't kill or die tryin;)
Mr. Magelius
Posts: 82
Joined: 11 May 2012 15:28

Re: Styling til Daelim Roadwin 125 Streetfighter Versojnen

Post by Mr. Magelius »

Snakket med en kompis, han skulle gjøre det for ca. 500 kr. Jo mer du gjør selv, jo billigere blir det, men å få alt gjort proft, det vet eg ikkje ka koster :(
QuantyxZ
Posts: 63
Joined: 02 May 2011 22:44
MC: Daelim Roadwin 125 Naked Version
Location: Åsane is the shit <3 Bergen by stolt og kry<3
It’s my birthday

Re: Styling til Daelim Roadwin 125 Streetfighter Versojnen

Post by QuantyxZ »

Det beste er jo å få det gjort profft! ikke at privat er noe dårligere, men med tanke på videresalg og om det evt skjer noe skader på lakken
Don't kill or die tryin;)
User avatar
jontosen
Posts: 84
Joined: 09 Jul 2011 20:24
MC: - Cagiva Mito 125 2005
x - Honda NSR 125 1997
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Re: Styling til Daelim Roadwin 125 Streetfighter Versojnen

Post by jontosen »

-Skifte lykta? Eg er ikkje so veldig "inn to" det der retro looken, men det er no min smak. Kansje bytte det ut med lykta til ein KTM EXC eller Husky SMS/WRE?
-Vurdert å skifte dashet og? Koso RX2 Er jo awsome! Men det kreve kansje litt peiling på elektronikken på sykkelen :)
-Noke råare felga? No veit ikkje eg størrelsen på dei felgane, so veit ikkje ka du har av utvalg heller :P
-"Wave" bremseskive, berre for å få eit litt meir agressivt utsjånad på sykkelen. Husk det er detalja som skape ein flott sykkel :)
- Xenon lys i hovud lykta. Det ser mykje tøffare ut enn det gule orginal greine. Itillegg lyse det MYKJE beitre enn dei orginale.
- Og ikkje minst skifte ut skiltopphenget. Det er veldig enkelt å sveise til noke kortare.
- Rimtape, om du er ute etter noke billig og som heve utsjånaden betraklig ambefala eg sterkt rimtape. Om sykkelen din er blå og felgane dine er svarte hadde det komt seg sjikkelig med blå rimtape.

Håpa det her hjelpe deg litt :)
"Being second is to be the first of the ones who lose." - Ayrton Senna
Mr. Magelius
Posts: 82
Joined: 11 May 2012 15:28

Re: Styling til Daelim Roadwin 125 Streetfighter Versojnen

Post by Mr. Magelius »

Det er også mulig å få trimma roadwin LOVLIG! :D http://www.speedoptions.no/index.php?ma ... ts_id=3119 :) Tenkte kanskje å lakke sykkelen svar med røde striper. Noe ala Derbi Mulhacen cafe 125 :) Potta gir deg 1-2 ekstra hetekrefter, og det følger med en godkjenningslapp :)
QuantyxZ
Posts: 63
Joined: 02 May 2011 22:44
MC: Daelim Roadwin 125 Naked Version
Location: Åsane is the shit <3 Bergen by stolt og kry<3
It’s my birthday

Re: Styling til Daelim Roadwin 125 Streetfighter Versojnen

Post by QuantyxZ »

[quote="jontosen"]-Skifte lykta? Eg er ikkje so veldig "inn to" det der retro looken, men det er no min smak. Kansje bytte det ut med lykta til ein KTM EXC eller Husky SMS/WRE?
-Vurdert å skifte dashet og? Koso RX2 Er jo awsome! Men det kreve kansje litt peiling på elektronikken på sykkelen :)
-Noke råare felga? No veit ikkje eg størrelsen på dei felgane, so veit ikkje ka du har av utvalg heller :P
-"Wave" bremseskive, berre for å få eit litt meir agressivt utsjånad på sykkelen. Husk det er detalja som skape ein flott sykkel :)
- Xenon lys i hovud lykta. Det ser mykje tøffare ut enn det gule orginal greine. Itillegg lyse det MYKJE beitre enn dei orginale.
- Og ikkje minst skifte ut skiltopphenget. Det er veldig enkelt å sveise til noke kortare.
- Rimtape, om du er ute etter noke billig og som heve utsjånaden betraklig ambefala eg sterkt rimtape. Om sykkelen din er blå og felgane dine er svarte hadde det komt seg sjikkelig med blå rimtape.

Nå har jeg allerede blå roadwin og blå rimtape så det er i boks, har også puttet på ett effektanlegg av typen IXIL, tatt ut db-killeren og plomben i luftfilteret noe som ga en RÅÅÅ lyd. Xenon er sterkt i tenkeboksen sammen med en Diamond lykt fra ktm, make som sitter på Duken :D Bytte felger blir nok ett litt dyrt proskjekt og jeg er egentlig ganske fornøyd med de originale(svarte). Tok en titt på det med skiltopphenget og skulle jeg ha det ut i live må jeg skru som faen siden skiltopphenget henger sammen med plata mellom bakskjermen og pasasjersetet om du skjønner, men vurderer bare og kutte det rett av på en skikkelig måte og bare ta og montere ett nytt... wave bremser må jeg ta en titt på :P
Don't kill or die tryin;)
QuantyxZ
Posts: 63
Joined: 02 May 2011 22:44
MC: Daelim Roadwin 125 Naked Version
Location: Åsane is the shit <3 Bergen by stolt og kry<3
It’s my birthday

Re: Styling til Daelim Roadwin 125 Streetfighter Versojnen

Post by QuantyxZ »

Mr. Magelius wrote:Det er også mulig å få trimma roadwin LOVLIG! :D http://www.speedoptions.no/index.php?ma ... ts_id=3119 :) Tenkte kanskje å lakke sykkelen svar med røde striper. Noe ala Derbi Mulhacen cafe 125 :) Potta gir deg 1-2 ekstra hetekrefter, og det følger med en godkjenningslapp :)

Anlegg er allerede i boks, ikke 100% lovlig men tar risken. Har nå ett IXIL anlegg på, tatt ut DB-Killeren og plomben i luftfilteret, noe som resulterte med en RÅÅ LYD!!!
Don't kill or die tryin;)
Mr. Magelius
Posts: 82
Joined: 11 May 2012 15:28

Re: Styling til Daelim Roadwin 125 Streetfighter Versojnen

Post by Mr. Magelius »

Ja hørte en kompis med IXIL anlegg :P Helt syk lyd :P Nå ser ikke sykkelen ut som en 125cc, høres heller ikke ut som en :P
Post Reply