Page 1 of 1
EL starten fungerer ikke
Posted: 29 Sep 2005 21:26
by knu10
JA som sagt min EL start vil ikke starte sykkelen!
Jeg har en sachs XTC, med helt nytt batteri, men når jeg prøver å starte drar den veldig seigt/sakte/tongt!!
Har hørt at det kan ha noe med stemmpelringene, at det ikke er trykk nok?
Men uansett er det andre ting jeg kan teste!??!?!
Posted: 29 Sep 2005 21:42
by turboman
sette den i gir å starte den slik.... helst 2gir eller kansje 3 om det er for tungt... berre trille den opp en bakke så trille den ned og sleppe ut cluthen og når den starter så drar du inn cluthen og ruser den litt så skal den gå om den ikkje er alvorlige problem med utenom starter...
Re: EL starten fungerer ikke
Posted: 22 May 2009 00:08
by SachsXTC magne
Hei
Har samme problemet jeg og, prøvde å koble til et bilbatteri da starta denj, ellers så må jeg ha kjørt den godt varm før jeg får til å starte den med mc batteriet.

jeg bor midt oppi en bakke så jeg lett kan trillstarte.
Re: EL starten fungerer ikke
Posted: 22 May 2009 01:06
by Kriston
Jeg hadde samme problem på min rs. Håpet på at det var reléet som hadde tatt kvelden, men det var dessverre ikke tilfelle.
Bestilte en ny startmotor på ebay, og vips så startet den. I mitt tilfelle dro starteren "seigere", og stoppet deretter. Virker som om du kan ha det samme problemet.
Re: EL starten fungerer ikke
Posted: 12 Jun 2009 09:41
by Baron von Waffel
Hadde det samme problemet på V-stromen min her en dag. Hadde kjørt i litt fuktig vær. Nå funker den greit igjen. Men å feilsøke hvor fuktproblemet ligger blir jo verre.
Re: EL starten fungerer ikke
Posted: 13 Jun 2009 19:00
by Speedy Gonzales
knu10 wrote:JA som sagt min EL start vil ikke starte sykkelen!
Jeg har en sachs XTC, med helt nytt batteri, men når jeg prøver å starte drar den veldig seigt/sakte/tongt!!
Har hørt at det kan ha noe med stemmpelringene, at det ikke er trykk nok?
Men uansett er det andre ting jeg kan teste!??!?!
Hvis det ikkje hadde vært trykk i sylinderen så hadde den dratt den veldig fint rundt. Og du hadde også merket det veldig godt på motore om du hadde hatt gjennsomslag. Så det kan du utelukke.
Hvordan ser lysene dine ut når du trykker inn starteknappen, blir de veldig svake?
Virker som om at motoren trekker enormt mye ampere (strøm).
Uten at eg har altfor mye peiling så må det kunne gå an å måle startestrømmen ved å måle mens du skinner motoren.
Er masse flinke folk her inne som sikkert kan forklare deg trinn for trinn.