trenger tips til kjøp av lett-mc

Prat om lett MC.
Post Reply
olvis
Posts: 3
Joined: 12 Oct 2012 16:28
MC: yamaha ybr
Location: 7670 inderøy

trenger tips til kjøp av lett-mc

Post by olvis »

hei jeg skal nå kjøpe en brukt lett mc. jeg har ikke tenkt å bruke mere enn 30k og det kan ikke være en r-sykkel.
jeg har tenkt å bruke den på kjøring til og fra skole og trening men selvsagt også kjøring med venner.
jeg hadde tenkt meg noe sånt som en yamaha dt eller en husqvarna men det er ikke ett enkelt valg.
please hjelp meg!!!!!!
QuantyxZ
Posts: 63
Joined: 02 May 2011 22:44
MC: Daelim Roadwin 125 Naked Version
Location: Åsane is the shit <3 Bergen by stolt og kry<3

Re: trenger tips til kjøp av lett-mc

Post by QuantyxZ »

Har selv en Daelim Roadwin 125 (nakene versjonen) og den er utrolig behagelig og sitte på, aksen er ikke så alt for gale og toppfarten er på 120-130(hadde 12 på flaten med pasasjer), den er heller ikke så hakkende gale i pris, dyreste på finn ligger vell på 20k og det er gjerne for en 2011 modell! hvis ikke har du jo yamaha dt 125, men der må du vell regne med en del skruing, samme med husqvarna wr 125 osv, får de til under 30k men da må du nok beregne deg på skruing og bytting av deler, noe som fort kan bli dyrt! Du har jo også honda shadow, honda varadero osv, den typen cruiser sykler, du oppga ikke noe om hvilke type sykkel og om det er 2 takt eller ikke! masse og velge mellom, selv når du ikke skal ha r sykkel
Don't kill or die tryin;)
Ådne95
Posts: 18
Joined: 08 Aug 2011 18:24
MC: '98 Honda NSR 125
'01 Honda NSR 125
Location: Akkerhaugen, Telemark

Re: trenger tips til kjøp av lett-mc

Post by Ådne95 »

kan vel egentlig spørre så enkelt: kan du skru, eller kjenner du noen som har litt peiling? hvis svaret er ja, så kjøper du deg 2takt. yamaha dt, husky wr/sm, ktm exc(blir vel litt dyrt), osv :) dt har vel ca 25hk uplombert, og går godt. husky wr har 40-ish hester uplombert, noe som er forferdelig morro :D men da må du regne med endel vedlikehold. husky sms har en litt annen motor, 28hk uplombert mener jeg, men går veldig godt de og :D
hvis ikke ville jeg gått for yamaha wr125 :) gode og tøffe sykler, men koster kanskje litt mer enn det du kunne tenkt deg. men må jo regne med at du kan prute litt, denne f. eks: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=37833673 ;)
er jo fler sykler, men kommer ikke på noen andre å anbefale akkurat nå.. :P
Nåværende kjøretøy:
'98 Honda NSR 125 - pusset opp - skjært - på'n igjen.. http://www.mopedportalen.com/forum/topi ... -pn-igjen/
'01 Honda NSR 125 - brukssykkel. Fulleffekt + gianelli eksos
'00 BMW 523i
Post Reply