Størrelsen var rimelig grei, det var passformen som var helt feil. På buksa var livvidden passe men beina for lange, og jakka passet også fint over alt unntatt over magen, så da hadde det ikke funket å bare endre størrelse. Den modellen er nok ikke beregnet for menn over 50 som har utviklet litt pondus.increasing wrote: 26 Jul 2026 00:12 Var det fullstendig feil størrelse, store eller små i størrelse? Eller var det passform det gikk på?
Hva har du kjøpt i dag?
-
Svein_H
- MC: 2009 Suzuki DL650A V-Strom med diverse tilbehør. Min første MC.
Re: Hva har du kjøpt i dag?
- intruder
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
Der mange MC-ister samles ser man at forholdet kropp / MC-utstyr ofte kan være vanskelig å kombinere ja...
sidrævva og go`hjerta er det noe som heter her på bygda
sidrævva og go`hjerta er det noe som heter her på bygda
- intruder
og hva med " one size fits all " ?intruder wrote: 26 Jul 2026 11:51 Der mange MC-ister samles ser man at forholdet kropp / MC-utstyr ofte kan være vanskelig å kombinere ja...
sidrævva og go`hjerta er det noe som heter her på bygda![]()
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
2 stk 21 tommer innerslange fra gummidekk.no - etter at jeg omsider fikk refusjon fra motorsykkeldekk.com for en slange som aldri kom
Hadde ellers en passiar med chatbot'en til motorsykkeldekk.com ang feil Mitas Enduro Trail 17" dekk motatt istf 21" Karoo Street dekk i Juni. (Adresselappen sier Karoo Street 21 korrekt, men innholdet i plasten var altså Mitas 17") Chatbot'en sa ved forrige kontakt (i Juni) at den hadde bestilt erstatningsdekk og returlapp for feil dekk, men intet har skjedd. Denne gangen ble det opprettet en ticket til saksbehandler... får håpe det går bra.
Heldigvis har jeg fortsatt bra med mønster på fordekket.
Chatbot'en viser ellers ikke mye intelligens, da jeg opplyste ordrenr og epost i starten av chat'en men måtte gjenta dette når den skulle opprette sak. Frustrerende når det ikke er mulig å kontakte firma via epost lenger...
Hadde ellers en passiar med chatbot'en til motorsykkeldekk.com ang feil Mitas Enduro Trail 17" dekk motatt istf 21" Karoo Street dekk i Juni. (Adresselappen sier Karoo Street 21 korrekt, men innholdet i plasten var altså Mitas 17") Chatbot'en sa ved forrige kontakt (i Juni) at den hadde bestilt erstatningsdekk og returlapp for feil dekk, men intet har skjedd. Denne gangen ble det opprettet en ticket til saksbehandler... får håpe det går bra.
Chatbot'en viser ellers ikke mye intelligens, da jeg opplyste ordrenr og epost i starten av chat'en men måtte gjenta dette når den skulle opprette sak. Frustrerende når det ikke er mulig å kontakte firma via epost lenger...
-
Thomas86
- MC: Yamaha MT07 og CFMOTO 450MT
Skulle ha lest denne tidligere. Bestillte et sett med Dunlop Trailmax Raid fra motorsykkeldekk.com i dag. Får se hvordan det går, ikke noen hast enda...RuneMC wrote: 28 Jul 2026 09:18 2 stk 21 tommer innerslange fra gummidekk.no - etter at jeg omsider fikk refusjon fra motorsykkeldekk.com for en slange som aldri kom
Gikk tilbake i mailen min og så at jeg har bestilt dekk siden 2012 hos Motorsykkeldekk.com og inntil denne siste ordren har det gått bra. Dvs ikke raskest i verden, men leveres på døra av Postnord. Men innføring av kunstig intelligens i Chatbot og logistikk kan evt ha ført til rusk i maskineriet...Thomas86 wrote: 28 Jul 2026 13:19 Skulle ha lest denne tidligere. Bestillte et sett med Dunlop Trailmax Raid fra motorsykkeldekk.com i dag. Får se hvordan det går, ikke noen hast enda...
Dagens kjøp ble noe helt annet en Hiby R1, som er en liten mp3-spiller til ca 800 inkl mva fra aliexpress. Prøver å holde meg på 2GB/mnd Chilimobil abonnement og TuneIn fra tlf bruker for mye data når jeg kjører dagsturer, pluss langt inne i skogen er det ofte utfall av mobildata. Dermed tanken om å bruke en modernisert mp3-spiller som sender lyden opp til hjelm-kommunikasjon via bluetooth (har både Cardo og Sena på hver sin hjelm). (Strengt tatt kunne jeg nok brukt mobilen også med passende app som DAP, men det jeg fant av apper var stort sett med reklame og ellers stusselige funksjoner.)
- Spiritofwinter
- MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt - Location: Ørsta
Har selv handlet fra motorsykkeldekk.com flere ganger, har ikke hatt noen problemer utover lang leveringstid. Men når jeg kjøpte nytt Trailmax Raid i år så kjøpte jeg fra AGM, faktisk minimal prisforskjell i forhold til motorsykkeldekk.com, tidligere har det vert stor forskjell i pris.Thomas86 wrote: 28 Jul 2026 13:19Skulle ha lest denne tidligere. Bestillte et sett med Dunlop Trailmax Raid fra motorsykkeldekk.com i dag. Får se hvordan det går, ikke noen hast enda...RuneMC wrote: 28 Jul 2026 09:18 2 stk 21 tommer innerslange fra gummidekk.no - etter at jeg omsider fikk refusjon fra motorsykkeldekk.com for en slange som aldri kom
Rett før jeg reiste på ferie la jeg inn bestilling på en sak jeg har vurdert en stund, en litt større ultralyd vasker
Denne er på 10 liter og kan dermed ta større deler, samtidig som den har varmeelement så jeg kan tilpasse temperaturen enten ut fra hvilket rensemiddel som brukes eller ut fra hva jeg skal prøve å få løst fra delene. Ut fra det jeg har lest så langt så krever enkelte ting for eks oljerester litt høyere temperatur for å løsne.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
samme som denne ?Spiritofwinter wrote: 30 Jul 2026 10:51Har selv handlet fra motorsykkeldekk.com flere ganger, har ikke hatt noen problemer utover lang leveringstid. Men når jeg kjøpte nytt Trailmax Raid i år så kjøpte jeg fra AGM, faktisk minimal prisforskjell i forhold til motorsykkeldekk.com, tidligere har det vert stor forskjell i pris.Thomas86 wrote: 28 Jul 2026 13:19Skulle ha lest denne tidligere. Bestillte et sett med Dunlop Trailmax Raid fra motorsykkeldekk.com i dag. Får se hvordan det går, ikke noen hast enda...RuneMC wrote: 28 Jul 2026 09:18 2 stk 21 tommer innerslange fra gummidekk.no - etter at jeg omsider fikk refusjon fra motorsykkeldekk.com for en slange som aldri kom
Rett før jeg reiste på ferie la jeg inn bestilling på en sak jeg har vurdert en stund, en litt større ultralyd vasker![]()
20260728_205640.jpg
Denne er på 10 liter og kan dermed ta større deler, samtidig som den har varmeelement så jeg kan tilpasse temperaturen enten ut fra hvilket rensemiddel som brukes eller ut fra hva jeg skal prøve å få løst fra delene. Ut fra det jeg har lest så langt så krever enkelte ting for eks oljerester litt høyere temperatur for å løsne.
https://ggmgastro.no/products/ultrascha ... 9f80&_ss=e
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
- Galilee
- MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
jeg har flyttet i blokk, og jeg må ha knallerten på samme plass som bilen, så det ble en sånn. Da blir det enklere å parkere helt inntil veggen.

Fra Motea.
Det blir spennende å se hvor vanskelig det er å få sykkelen av og på, når midtstøtta må stå litt høyere. OG om den tåler vekten. Den skal holde 400kg.
Tips for å handle fra denne butikken. De har relativt store rabatter som varierer ofte. Så det kan lønne seg å sjekke et par ganger før man trykker kjøpsknappen. Jeg kjøpte til 30% rabatt og dagen etter var det 35%.
Forøvrig er de VOEC registrert, så jeg slapp unna tollgebyrer og håndtering av moms og sånt.

Fra Motea.
Det blir spennende å se hvor vanskelig det er å få sykkelen av og på, når midtstøtta må stå litt høyere. OG om den tåler vekten. Den skal holde 400kg.
Tips for å handle fra denne butikken. De har relativt store rabatter som varierer ofte. Så det kan lønne seg å sjekke et par ganger før man trykker kjøpsknappen. Jeg kjøpte til 30% rabatt og dagen etter var det 35%.
Forøvrig er de VOEC registrert, så jeg slapp unna tollgebyrer og håndtering av moms og sånt.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
- intruder
Ser veldig greit ut detta Galilee !Galilee wrote: 30 Jul 2026 11:30 jeg har flyttet i blokk, og jeg må ha knallerten på samme plass som bilen, så det ble en sånn. Da blir det enklere å parkere helt inntil veggen.
Fra Motea.
Jeg har en tilsvarende, veldig nyttig sak. Et tips om det er vanskelig å få sykkelen opp på dobbelstøtta er å legge en fjøl eller plate under hjulene slik at det ikke blir ekstra høyde for å komme opp på dollyen.Galilee wrote: 30 Jul 2026 11:30 Det blir spennende å se hvor vanskelig det er å få sykkelen av og på, når midtstøtta må stå litt høyere. OG om den tåler vekten. Den skal holde 400kg.
Lagt til: Min tåler greit sykkel med 350 kg egenvekt.
1985 Yamaha XVZ 1200 Venture Royale
Trondheim
Trondheim
- Spiritofwinter
- MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt - Location: Ørsta
Ser relativt lik ut, men jeg betalte ikke så mye for minkvase wrote: 30 Jul 2026 11:11samme som denne ?Spiritofwinter wrote: 30 Jul 2026 10:51
Rett før jeg reiste på ferie la jeg inn bestilling på en sak jeg har vurdert en stund, en litt større ultralyd vasker![]()
20260728_205640.jpg
https://ggmgastro.no/products/ultrascha ... 9f80&_ss=e
... en liten notis ang min bestilling fra gummidekk.no på innerslanger bestilt 28, ble mottatt i postkassa 30de sendt fra lokal dekkpusher i Sætre så kanskje derfor. Uansett godkjent 
-
Svein_H
- MC: 2009 Suzuki DL650A V-Strom med diverse tilbehør. Min første MC.
Har nettopp bestilt et par Oxford Riggers bukseseler. Siden jeg ennå ikke har funnet noen passende bukser for varme dager, og bukser kommer både med og uten seler, tenker jeg det er greit å ha disse i bakhånd når jeg skal prøve klær. 368 kr inkludert frakt er helt kurant hvis de funker.