Bikeridr - om alt og ingenting
Re: Bikeridr - om alt og ingenting
.
Last edited by Lazyboy on 23 Feb 2026 19:11, edited 1 time in total.
Har sikkert byttet 10-15 batterier på 19-24 mod Rav, aldri hatt dette problemet
- Bikeridr
- Geocache General
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
Hæ? 2-3 batterier i året? Eller jobber du på Toyota? Diesel-RAV'er uten problemer med hikke i datasystemet?Lazyboy wrote: 23 Feb 2026 19:06 Har sikkert byttet 10-15 batterier på 19-24 mod Rav, aldri hatt dette problemet![]()
Hverken motorsyklene eller snøfreseren mine klarer å tygge sund så mange batterier på så kort stund.
Driver bilskadeverksted. Kjøper kondemnerte biler og bygger opp igjen. Har holdt på mest med Toyota.
Når vi henter bilene har di som regel stått lenge ifb skadeoppgjør
Når vi henter bilene har di som regel stått lenge ifb skadeoppgjør
- Bikeridr
- Geocache General
Våren ser ut til å begynne her. Gressplenen har såvidt begynt å vise seg og veiene er bare.
Så et hundespørsmål.
Vi har en gammel "dame" og jeg lurer på om hun begynner å bli bittelitt bortskjemt.
I går fikk hun biffstrimler (rå) med hjemmelaget pasta til middag.
I morges fikk hun en omelett laget på vaktelegg.
Mulig det blir litt kokt kveite til middag på henne i dag.
(Spør ikke for en venn)
Så et hundespørsmål.
Vi har en gammel "dame" og jeg lurer på om hun begynner å bli bittelitt bortskjemt.
I går fikk hun biffstrimler (rå) med hjemmelaget pasta til middag.
I morges fikk hun en omelett laget på vaktelegg.
Mulig det blir litt kokt kveite til middag på henne i dag.
(Spør ikke for en venn)
- intruder
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
Her har vi vår lille svarte kattepus Lakrisen som i 12 år har levd et bortskjemt liv...
i tillegg har våre naboer fra Romania en to år gammel hannkatt som er her i ferier osv og følgelig er innom daglig da han nok ikke er helt sikker på hvor han bor...
og i henhold til eiernes hjemland Romania har han Lattekatt som navn hjemme mens han her heter Romøren etter skihopperen .......

i tillegg har våre naboer fra Romania en to år gammel hannkatt som er her i ferier osv og følgelig er innom daglig da han nok ikke er helt sikker på hvor han bor...
og i henhold til eiernes hjemland Romania har han Lattekatt som navn hjemme mens han her heter Romøren etter skihopperen .......
- Bikeridr
- Geocache General
Jepp, så er vi igang med våren og bilder fra hagen når man sitter med en sigar i sigarloungen.
Sjura er vel "kjedelig" for enkelte, men jeg liker den og den er greit fotogen når man bare har litt tålmodighet og tar mange nok bilder
Sjura er vel "kjedelig" for enkelte, men jeg liker den og den er greit fotogen når man bare har litt tålmodighet og tar mange nok bilder
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Bikeridr
- Geocache General
Endelig er konfigurasjonen i garasjen slik jeg liker det 
Yanmar 765e har blitt sendt på sommerferie i uteboden med tomkjørt forgasser og stengt bensinkran, "Alfred" har fått fulladet batteri og er blitt varmkjørt. I morgen sjekkes om batteriet holder, så blir det justering av lufttrykk og en prøvetur. Er spådd 14°C og sol.
"Frosken" hadde 12,2v på batteriet, men holdt tydeligvis ikke oppe spenningen når startmotoren krevde strøm, så nå er det på lading og i morgen blir det nok luftsjekk og prøvetur med den også.
Begge har stått i vinterdvale med full tank 98, så blir ikke rare etterfyllingen i morgen.
Men jeg må nok ta rekkefølgen motsatt av i fjor høst da jeg toppet tankene før vinterlagringen. Kjørte først med "Alfred" og selvsagt måtte vri rulla litt på siste turen. Deretter "Frosken". Vel 100 færre hk, gir ikke helt riktig samme "action" på rulla
Yanmar 765e har blitt sendt på sommerferie i uteboden med tomkjørt forgasser og stengt bensinkran, "Alfred" har fått fulladet batteri og er blitt varmkjørt. I morgen sjekkes om batteriet holder, så blir det justering av lufttrykk og en prøvetur. Er spådd 14°C og sol.
"Frosken" hadde 12,2v på batteriet, men holdt tydeligvis ikke oppe spenningen når startmotoren krevde strøm, så nå er det på lading og i morgen blir det nok luftsjekk og prøvetur med den også.
Begge har stått i vinterdvale med full tank 98, så blir ikke rare etterfyllingen i morgen.
Men jeg må nok ta rekkefølgen motsatt av i fjor høst da jeg toppet tankene før vinterlagringen. Kjørte først med "Alfred" og selvsagt måtte vri rulla litt på siste turen. Deretter "Frosken". Vel 100 færre hk, gir ikke helt riktig samme "action" på rulla
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- intruder
tenkte et bilde om det er dompapper i Latvia , eller andre fuglebrettbrukere ?
Last edited by intruder on 12 Mar 2026 09:26, edited 1 time in total.
- Bikeridr
- Geocache General
Mye rart man kan filosofere over når man sitter med en sigar i solnedgangen.
Bikkja vår er hysterisk vanvittig glad i pistasjnøtter. Hun er stokk hakke døv, men tydeligvis har hun en egen evne til å høre/våkne når vi splitter skallet på nøttene og da kryper hun frem fra under sofaen. Akkurat det er ikke hva jeg lurer på, hun kommer også frem når jeg tar ostehøvelen ut av skuffa ( ja hun er like gal etter ost også). Tror det må være noen slags triggeralarm i hodet der..
Hva jeg egentlig lurer på er: Hvordan i himmelens navn har det seg at nøtteme kommer ut hele når hun beviselig tygger dem?

Bikkja vår er hysterisk vanvittig glad i pistasjnøtter. Hun er stokk hakke døv, men tydeligvis har hun en egen evne til å høre/våkne når vi splitter skallet på nøttene og da kryper hun frem fra under sofaen. Akkurat det er ikke hva jeg lurer på, hun kommer også frem når jeg tar ostehøvelen ut av skuffa ( ja hun er like gal etter ost også). Tror det må være noen slags triggeralarm i hodet der..
Hva jeg egentlig lurer på er: Hvordan i himmelens navn har det seg at nøtteme kommer ut hele når hun beviselig tygger dem?
- Bikeridr
- Geocache General
Da er forsikringene betalt og aktivert for de neste 9 månedene på begge syklene.
Nå venter jeg bare på at batteriene til mitt relativt nyinnkjøpte GoPro Hero 13 Black skal lade, så blir det en liten runde med både "Frosken" og "Alfred"
Nå venter jeg bare på at batteriene til mitt relativt nyinnkjøpte GoPro Hero 13 Black skal lade, så blir det en liten runde med både "Frosken" og "Alfred"
Høres helt topp ut. Tror fortsatt jeg må inn i april før jeg er i gang her, Men med den vinden og regnet vi har i kveld bør jo saltet vannes ut (med mindre de strør på mer)Bikeridr wrote: 12 Mar 2026 08:46 Da er forsikringene betalt og aktivert for de neste 9 månedene på begge syklene.
Nå venter jeg bare på at batteriene til mitt relativt nyinnkjøpte GoPro Hero 13 Black skal lade, så blir det en liten runde med både "Frosken" og "Alfred"![]()
- Bikeridr
- Geocache General
Da er sesongen i gang her 
- intruder
Takk for at du deler ! 
- ashland
- U-Svingen