Gratulerer, gleder meg til å se nygliset i en bildemontasje
Heh, ja - på de nå snart 16 årene vi har bodd her, så har det alltid vært oppstart i midten/slutten av mars. Må jeg vente til april, blir jeg sur
Gratulerer, gleder meg til å se nygliset i en bildemontasje
Takker, skal nok få til ett bilde eller 2Bikeridr wrote: 15 Mar 2026 15:23Gratulerer, gleder meg til å se nygliset i en bildemontasje
Heh, ja - på de nå snart 16 årene vi har bodd her, så har det alltid vært oppstart i midten/slutten av mars. Må jeg vente til april, blir jeg sur![]()
Et ikke nevnt problem er at noe av oktanen(bankefastheten) reduseres ved fjærning av etanolen-lavkompresjonsmotorer fungterer greit men ikke gjør dette på mer effektive motorer uten å tilsette andre oktanhøynende midler.Bikeridr wrote: 18 Jun 2026 09:52 Hmm, tror jeg må experimentulle litt med noe gammel bensin jeg har. Så får kinagressklipperen være prøvekanin![]()
Han nevner jo dropp i oktan i filmen (fra 91 til 87), så der ble det dekket.mekkern wrote: 18 Jun 2026 09:58Et ikke nevnt problem er at noe av oktanen(bankefastheten) reduseres ved fjærning av etanolen-lavkompresjonsmotorer fungterer greit men ikke gjør dette på mer effektive motorer uten å tilsette andre oktanhøynende midler.Bikeridr wrote: 18 Jun 2026 09:52 Hmm, tror jeg må experimentulle litt med noe gammel bensin jeg har. Så får kinagressklipperen være prøvekanin![]()
Dessuten vil "gammel bensin" ha mistet en del aromater-spesielt hvis lagret på plastkanner da aromater fordamper gjennom plasten.
Dette merkes på startvillighet men først og fremst på effekt under høy belastning.