ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.

Post by intruder »

Leser at Andebu var siste plass i Norge som ble tilsluttet Televerket i 1974....
gikk vel i Jåle-Tællfoner før den tida kanskje :smt043 :lol

Snakkes....har du tenkt deg oppover til Rundkiosken og blommer i gatom på Gjøvik hell ? :-k
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.

Post by intruder »

Long time no write...du nevnte du var borte i hele august så nysgjerrigheten tar jo overhånd etterhvert...
regner med at du har fartet mye rundt på jåle-sykkærn...
håper alt er bra ellers...
tenker litt på Sjusjøen i september,vørterøl og asfalt under hjula,juging og promping...

hærrlig :smt110 :smt119 :smt116
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.

Post by intruder »

Det plasker ned men prøver gjøre noen småturer utover høsten , ellers er nok sesongen over og som vanlig ble det en 6000 km eller så ! :thumleft

Regner med at alt er bra nedi Æinnebu og at du ( snart ) er hjemme igjen fra USA ? :D
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.

Post by ArcticTiger »

Det blei ikke så mye kjøring men Nye Jåle-Sykkern heller Intruder, det ble bare ca 6500 km :redface Litt småturer, og en fin Vestlandstur med min kompis Pål, vi kjørte mye smmen på -70 tallet i Oslo. Og vi koser oss fortsatt på Mottor-sykkern.

Vel, hvorfor ble det så lite kjøring da :-k Var ikke Jåle-sykkern noe tess kanskje :-k
Sykkern var grei den, en fantastisk sykkel, god å sitte på og lettkjørt, med en fantastisk V4 mottor og suuupre kjøre-egenskaper. Denna gjør bakkene om til flate veier, og retter ut selv de mest krokete veier [-X
Så det er bare å tilstå, det er ikke sykkern sin feil at det ble lite kjøring. Av og til må man gjøre andre prioriteringer i livets gang...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.

Post by ArcticTiger »

Jeg ser det er noen her som skrur og fikser opp eldre Jern. Det er jo en tanke som har streifa meg og, siden den Nye Jåle-Sykkern jo er nokså kjedelig lydmessig, det er ikke desmodromiske ventiler eller tørrclutch på denne. Og V4 mottorn er det ikke mye å høre fra, bortsett når den begynner å raute i innsuga når den kommer litt opp i turtall. Så det er ikke mye "sjel" i den altså :roll:

Men, siden jeg er blitt en hardbarka Multistrada- og Øhlins fetisjist, så er jo utvalget ev eldre sykkler noe begrenset. Men holler man øya oppe, så duccer det som regel opp noe \:D/

Så jeg var ikke sein om a smelle tel når det var en -06 Ducati Multistrada 1000 S DS som skulle skifte eier for en rimelig sum ståler. Denna har desmodromiske ventiler, tørrclutch og Øhlins gaffel og støtdemper. Litt småpussel er det jo, men med ca 30.000 km på tellern er det mye sykkel igjen. Ny olje/filter på mottorn, nye kamreimer, nye styrelager, og overhaling av bakdempern pga lekkasje.

Så kanskje det kan bli litt ekte Ducati rassling til våren \:D/ \:D/ \:D/
multi 06.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.

Post by JRO »

ArcticTiger wrote: 23 Nov 2022 22:23 Jeg ser det er noen her som skrur og fikser opp eldre Jern. Det er jo en tanke som har streifa meg og, siden den Nye Jåle-Sykkern jo er nokså kjedelig lydmessig, det er ikke desmodromiske ventiler eller tørrclutch på denne. Og V4 mottorn er det ikke mye å høre fra, bortsett når den begynner å raute i innsuga når den kommer litt opp i turtall. Så det er ikke mye "sjel" i den altså :roll:

Men, siden jeg er blitt en hardbarka Multistrada- og Øhlins fetisjist, så er jo utvalget ev eldre sykkler noe begrenset. Men holler man øya oppe, så duccer det som regel opp noe \:D/

Så jeg var ikke sein om a smelle tel når det var en -06 Ducati Multistrada 1000 S DS som skulle skifte eier for en rimelig sum ståler. Denna har desmodromiske ventiler, tørrclutch og Øhlins gaffel og støtdemper. Litt småpussel er det jo, men med ca 30.000 km på tellern er det mye sykkel igjen. Ny olje/filter på mottorn, nye kamreimer, nye styrelager, og overhaling av bakdempern pga lekkasje.

Så kanskje det kan bli litt ekte Ducati rassling til våren \:D/ \:D/ \:D/

multi 06.jpg
Gratulerer AT med ny / gammel Multistrada, virker ikke som det er så mye skruing som trengs på denne maskinen. :D :thumleft =D>
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.

Post by ojda »

Se der ja 😋
Der var en ny 1000S i garasjen 👍
Med 6000 km i sessongen, er det bra å få flere sykkler å fordele milene på 🤫😂

Men seriøst kjekt å ha noe å tukle med om vinteren da 👍

Grattis 😊
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.

Post by Spiritofwinter »

ArcticTiger wrote: 23 Nov 2022 22:23 Jeg ser det er noen her som skrur og fikser opp eldre Jern. Det er jo en tanke som har streifa meg og, siden den Nye Jåle-Sykkern jo er nokså kjedelig lydmessig, det er ikke desmodromiske ventiler eller tørrclutch på denne. Og V4 mottorn er det ikke mye å høre fra, bortsett når den begynner å raute i innsuga når den kommer litt opp i turtall. Så det er ikke mye "sjel" i den altså :roll:

Men, siden jeg er blitt en hardbarka Multistrada- og Øhlins fetisjist, så er jo utvalget ev eldre sykkler noe begrenset. Men holler man øya oppe, så duccer det som regel opp noe \:D/

Så jeg var ikke sein om a smelle tel når det var en -06 Ducati Multistrada 1000 S DS som skulle skifte eier for en rimelig sum ståler. Denna har desmodromiske ventiler, tørrclutch og Øhlins gaffel og støtdemper. Litt småpussel er det jo, men med ca 30.000 km på tellern er det mye sykkel igjen. Ny olje/filter på mottorn, nye kamreimer, nye styrelager, og overhaling av bakdempern pga lekkasje.

Så kanskje det kan bli litt ekte Ducati rassling til våren \:D/ \:D/ \:D/

multi 06.jpg
Hyggelig å se at det er andre enn meg som skal skru litt i løpet av vinteren. Håper du lar oss følge med litt på prosessen :D
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.

Post by intruder »

Hyggelig på alle måter du er bækk inn bissness Gaute..skal følge deg !
Blir vel et lite helgetreff på Sjusjøen til sammarn om det ikke blir så mye snø at hyttetaket går dukken .... :smt102
Og du skal vel værra nilejusse hos Løvaas ...du har jo medfødt talent.. :smt109

Du er vel ikke blitt grusist og skal ut i marka med ny-Dukkattin vel ?
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.

Post by ArcticTiger »

intruder wrote: 24 Nov 2022 13:08
Du er vel ikke blitt grusist og skal ut i marka med ny-Dukkattin vel ?
Åååhhh-Neeii-duhh, ikkeno Grus og Kråss-dekk på Ducatin her i gården [-X
Det får holle med Pirrrelli-dekk på Marchesini-felga, og en snar-tur til Bennsern for ei Grill-pølse m/rå Lauk i grovt brød og en Kokka \:D/
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.

Post by ArcticTiger »

Litt pussle-arbeid idag.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.

Post by intruder »

Mens du pusler med kniven kan du jo gruble litt på et forslag til @bikeridr`s
logokonkurranse..
vi må aktivisere de små grå sjø.. :-k :-s
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.

Post by intruder »

Var hos Per på MCservice Vang i går,nå skrur han en Ducati gammel racer et eller annet og bremsepumpa fungerte ikke lenger...Ducati TT eller noe
Han ringte Løvaas for gode råd og han fullroste gutta der , de hadde alltid tid til å hjelpe når han ringte.
Sjåføren deres komer jo i samme kategori.Får du en tur nord for tigerstaden så stikk oppom,ellers kan det jo bli en prat på Rundkiosken !
Han har selv en gammel Ducati,vet ikke årsmodell og slikt..
Per Evensen har jo drevet i bransjen nær 50 år og har en forkjærlighet for eldre sykler,endog japansk kan han til nød godta :thumleft

Var også en kar innom der med eldre Laverda,han hadde flere og kunne kanskje ordne ei bremsepumpe til Ducatien :D
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.

Post by ArcticTiger »

Ikke mye skriving her, og ikke så mye mc-kjøring heller🙄. Men noen småturer har det blitt. Igår ble det en tradisjonell dag med Telemarks-Kjøyring, da kommer Jåle-Sykkærn til sin rett😊 40 mil på flotte svingete veier ække så gæærnt. Her fra Akkerhaugen med 25 gr, Valebøvegen neste👋.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Bjerknez
Posts: 856
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.

Post by Bjerknez »

ArcticTiger wrote: 05 Jun 2023 10:02 Ikke mye skriving her, og ikke så mye mc-kjøring heller🙄. Men noen småturer har det blitt. Igår ble det en tradisjonell dag med Telemarks-Kjøyring, da kommer Jåle-Sykkærn til sin rett😊 40 mil på flotte svingete veier ække så gæærnt. Her fra Akkerhaugen med 25 gr, Valebøvegen neste👋.
Det er så absolutt bedre utsikt og flottere landskap der du befinner deg. Det skal du ha :thumleft
Post Reply