Page 30 of 73

Re: DrGreve`s (b)logg

Posted: 31 Jan 2017 22:40
by DrGreve
JRO wrote:
DrGreve wrote:
ojda wrote:Grattis med salget, håper du fikk greit igen forr'a :thumleft
Jeg fikk det jeg ba om men satte prisen lavt for å slippe å annonsere den i all evighet på finn.no. I tillegg ble den solgt lokalt så kan jeg følge med om den blir behandlet slik en klassiker bør behandles :)
Grattis med salget av klassikeren DrGreve, og lykke til med oppgraderingen til nyere sykkel. :D :thumleft  
Ja, jeg grugleder meg til isfrie veier og varmegrader og det skal bli uvant å ikke trenge å skru og mekke før hver sesong for å holde hesten i drift ;)

Re: DrGreve`s (b)logg

Posted: 31 Jan 2017 22:42
by tshansen
Der for han ja! Litt vemodig, men alle bøker trenger nye kapittel av og til. Blir spennende å se hvilken sykkel du blir å trille hjem med =D>

Re: DrGreve`s (b)logg

Posted: 31 Jan 2017 23:03
by ojda
DrGreve wrote:
ojda wrote:Grattis med salget, håper du fikk greit igen forr'a :thumleft
Jeg fikk det jeg ba om men satte prisen lavt for å slippe å annonsere den i all evighet på finn.no. I tillegg ble den solgt lokalt så kan jeg følge med om den blir behandlet slik en klassiker bør behandles :)
Ja det er fortærandes at folk ikke har vett på å betale det ting er værdt,
men i stedet begrenser seg til prisforlangende :lol:

Re: DrGreve`s (b)logg

Posted: 25 Feb 2017 15:26
by DrGreve
Det er en stund siden jeg har oppdatert bloggen min selv om det har skjedd endel på mc-fronten men oppdateringene i så måte har stort sett blitt gjort på facebook. Grunnen er at jeg er en smule bipolar og har en litt treg periode, noe jeg bruker å ha på denne tiden når vinteren går på siste verset. I slutten av februar syns jeg egentlig at vinteren har vært lang nok. Facebook er ok til korte oppdateringer :)
Som før nevnt så hadde jeg store planer om å sulte meg gjennom vinteren og spare så mye som mulig slik at jeg kunne få midler nok til å kjøpe meg en nyere sykkel.
Det var ikke noe galt med den gamle men har ett ønske om å komme meg nedover i Europa før kroppen sier stopp, jeg blir jo ikke yngre og kjenner jo at den ikke er 20 år lenger.
Å kjøre med en gammel sykkel i Norge er ikke noe problem siden jeg har kjenninger i mc-miljøet landet rundt som jeg kan ringe hvis jeg trenger assistanse, men nedover i Europa er det litt verre hvis sykkelen skulle streike langs veien.
Målet for sparingen var en 2002-modell VFR800 og var ofte innom mobile.de g autoscout.com og et eventuellt kjøp skulle skje når skatte og feriepengene rullet inn på konto rundt st.hans.
Planen var å spare såpass mye gjennom vinteren slik at jeg kunne beholde den gamle men slik ble det ikke. At jeg valgte å selge den gamle satt langt inne, jeg har jo tross alt hatt den i snart 17 år. Grunnen til at jeg solgte er tredelt. På nyttårsaften fikk jeg et meget generøst tilbud til sparekassen slik at jeg var langt foran spareplanen og samtidig begynte jeg å vurdere en ny NN-tur som starter bare noen dager etter at skatte og feriepengene kommer på konto. Hvis jeg skulle vente med kjøp til da så kom jeg i tidsklemma i forhold til turen.
Samtidig kom @bikeridr med forslag om at jeg kunne kjøpe en 2005-modell i Riga og han skulle være mellommann. Med en hjelper på plass i Riga ble denne sykkelen meget interessant, men den var ett stykke forbi mitt oppsatte budsjett:
https://www.ss.lv/msg/lv/transport/moto ... bpifm.html
Her måtte det handles raskt og før sykkelen i Riga ble solgt så gammelhesten ble lagt ut på en lokal kjøp og salg-gruppe på face og jeg satte prisen bevisst lavt i håp om at den kunne bli avhendet raskt og det ble den. I løpet av noen dager var min trofaste følgesvenn overlatt til noen andre og budgivingen i Riga kunne begynne.
Nå viste det seg at selgeren var en hard nøtt og firte ikke mye men siden @bikeridr var på plass så bestemte jeg for å slå til, jeg ville ikke ha den uvurderlige hjelpen hvis jeg skulle handle sykkel andre steder.
Så @bikeridr tok seg av alt rundt kjøpet og sykkelen står nå hjemme hos han i Riga, godt bevoktet av noen scæfere og reisen til Riga er kjøpt og betalt.
Og i dag er det strålende sol og 3 plussgrader her, er det våren som begynner å sige over oss? :)

Image

Image

Image

Image

Image

Jeg har enda en jobb å gjøre i forhold til å spare, jeg mangler litt på engangsavgiften og registrering men det tror jeg skal gå greit.
Så nå blir det NN-tur med ny sykkel i år og forhåpentligvis en Europatur i 2018, hvis helsa holder :thumleft

Re: DrGreve`s (b)logg

Posted: 25 Feb 2017 15:40
by intruder
:-({|=
Så litt på bloggen din,skal lese mer sea og kjører du forbi Brumunddal`n så :shock:

Apropos doktor,vi hadde i gammelverda en doktor som skulle gi seg etter førti år.
Siste dagen han skulle jobbe visste jo alle at han skulle slutte,så på venterommet satt bare skjemtegjøken Ishavet..
Doktoren kom ut i frakken og kikket seg rundt...her ser du resultatet av førti år,Ishavet,sa han...
--Ja,sa Ishavet,er bare en som har overlevd :smt077 :smt109

Re: DrGreve`s (b)logg

Posted: 25 Feb 2017 16:02
by DrGreve
intruder wrote::-({|=
Så litt på bloggen din,skal lese mer sea og kjører du forbi Brumunddal`n så :shock:

Apropos doktor,vi hadde i gammelverda en doktor som skulle gi seg etter førti år.
Siste dagen han skulle jobbe visste jo alle at han skulle slutte,så på venterommet satt bare skjemtegjøken Ishavet..
Doktoren kom ut i frakken og kikket seg rundt...her ser du resultatet av førti år,Ishavet,sa han...
--Ja,sa Ishavet,er bare en som har overlevd :smt077 :smt109
Det skal du ikke se bort fra at jeg stikker innom hvis jeg er på de kanter. Har noen venner i Old Bikers Mc som er lokalisert på Hamar og er jeg i næheten er veien kort til Brumunddal :thumleft

Re: DrGreve`s (b)logg

Posted: 25 Feb 2017 16:04
by jhn
Til lykke! :thumleft
Strålende arbeid av bikeridr :thumleft
Jeg besøkte forresten bikeridr i formiddag ... han var ikke heelt fornøyd med sommerens turnus, forstod jeg.
Fjompen mister jo NN-turen =D> [-(

Re: DrGreve`s (b)logg

Posted: 25 Feb 2017 16:11
by Bikeridr
Takker igjen for varme ord Doktor :)
Joda, Shäferne passer på, de.

Fruen har fått beskjed at det er pakker på vei, så hun skulle ta imot.
Når du etterhvert avslører datoen for avhenting så får vi bare fortelle forumet at de må ta en mekkepils for oss når vi skal skru Givirack. Kanskje jeg får brukt litt av verktøyet som kona mener jeg har altfor mye av :) Forumleserne kan jo også komme med gode forslag hvordan vi skal få ned 321 kg (etter vognkort) motorsykkel fra en boggihenger uten tipp ;-)

Ja, og jhn var innom i dag. Han skulle hilse og delte også gleden ved sykkelkjøp på vegne av deg. (Vi slarvet og løyg som sedvanlig, samt halvvegs planla litt mctreff i østerled).
Edit, ser jhn har mellompostet. Men joda, turnus mhp nnturen gikk i dass, så da får vi se frem til parentesen over :thumleft

Re: DrGreve`s (b)logg

Posted: 25 Feb 2017 16:22
by DrGreve
Bikeridr wrote:Takker igjen for varme ord Doktor :)
Joda, Shäferne passer på, de.

Fruen har fått beskjed at det er pakker på vei, så hun skulle ta imot.
Når du etterhvert avslører datoen for avhenting så får vi bare fortelle forumet at de må ta en mekkepils for oss når vi skal skru Givirack. Kanskje jeg får brukt litt av verktøyet som kona mener jeg har altfor mye av :) Forumleserne kan jo også komme med gode forslag hvordan vi skal få ned 321 kg (etter vognkort) motorsykkel fra en boggihenger uten tipp ;-)

Ja, og jhn var innom i dag. Han skulle hilse og delte også gleden ved sykkelkjøp på vegne av deg. (Vi slarvet og løyg som sedvanlig, samt halvvegs planla litt mctreff i østerled).
Edit, ser jhn har mellompostet. Men joda, turnus mhp nnturen gikk i dass, så da får vi se frem til parentesen over :thumleft
321 kg må være inkludert fører, tørrvekt er 210 kg ;)
Varme ord er vel fortjent, uten din assistanse har kjøp i utlandet vært en langt mer kronglete prosess enn det ble :thumleft

Re: DrGreve`s (b)logg

Posted: 25 Feb 2017 16:31
by DrGreve
jhn wrote:Til lykke! :thumleft
Strålende arbeid av bikeridr :thumleft
Jeg besøkte forresten bikeridr i formiddag ... han var ikke heelt fornøyd med sommerens turnus, forstod jeg.
Fjompen mister jo NN-turen =D> [-(
Ja, og så misser han jo cowboyfrokosten men fjompen har jo lært seg å lage det selv....

Re: DrGreve`s (b)logg

Posted: 25 Feb 2017 18:30
by Bikeridr
He he - ja, nå har jeg laget meg to ladninger, så snart sitter det perfekt i fingrene :thumleft

Men, siden jeg ikke får med meg NN-turen, får jeg heller spørre om det er noen som skal på Jõgeva-treffet siste helgen i juli?
http://www.jogevamc.ee
Skal legge ut link og info i tur-tråden etterhvert.

Re: DrGreve`s (b)logg

Posted: 26 Feb 2017 10:28
by intruder
DrGreve wrote:
intruder wrote::-({|=
Så litt på bloggen din,skal lese mer sea og kjører du forbi Brumunddal`n så :shock:

Apropos doktor,vi hadde i gammelverda en doktor som skulle gi seg etter førti år.
Siste dagen han skulle jobbe visste jo alle at han skulle slutte,så på venterommet satt bare skjemtegjøken Ishavet..
Doktoren kom ut i frakken og kikket seg rundt...her ser du resultatet av førti år,Ishavet,sa han...
--Ja,sa Ishavet,er bare en som har overlevd :smt077 :smt109
Det skal du ikke se bort fra at jeg stikker innom hvis jeg er på de kanter. Har noen venner i Old Bikers Mc som er lokalisert på Hamar og er jeg i næheten er veien kort til Brumunddal :thumleft

Har selv kjørt litt med O B men er vel egentlig en solo rider...og kjem du 4760 2245 ! :smt113 :smt113

Re: DrGreve`s (b)logg

Posted: 26 Feb 2017 10:44
by DrGreve
intruder wrote:
DrGreve wrote:
intruder wrote::-({|=
Så litt på bloggen din,skal lese mer sea og kjører du forbi Brumunddal`n så :shock:

Apropos doktor,vi hadde i gammelverda en doktor som skulle gi seg etter førti år.
Siste dagen han skulle jobbe visste jo alle at han skulle slutte,så på venterommet satt bare skjemtegjøken Ishavet..
Doktoren kom ut i frakken og kikket seg rundt...her ser du resultatet av førti år,Ishavet,sa han...
--Ja,sa Ishavet,er bare en som har overlevd :smt077 :smt109
Det skal du ikke se bort fra at jeg stikker innom hvis jeg er på de kanter. Har noen venner i Old Bikers Mc som er lokalisert på Hamar og er jeg i næheten er veien kort til Brumunddal :thumleft

Har selv kjørt litt med O B men er vel egentlig en solo rider...og kjem du 4760 2245 ! :smt113 :smt113
Hmm, når jeg tenker meg litt om så tror jeg faktisk at Anstein er Brumunddøl... :)

Re: DrGreve`s (b)logg

Posted: 26 Feb 2017 11:21
by tunmag
Bikeridr wrote:Takker igjen for varme ord Doktor :)
Joda, Shäferne passer på, de.

Fruen har fått beskjed at det er pakker på vei, så hun skulle ta imot.
Når du etterhvert avslører datoen for avhenting så får vi bare fortelle forumet at de må ta en mekkepils for oss når vi skal skru Givirack. Kanskje jeg får brukt litt av verktøyet som kona mener jeg har altfor mye av :) Forumleserne kan jo også komme med gode forslag hvordan vi skal få ned 321 kg (etter vognkort) motorsykkel fra en boggihenger uten tipp ;-)

Ja, og jhn var innom i dag. Han skulle hilse og delte også gleden ved sykkelkjøp på vegne av deg. (Vi slarvet og løyg som sedvanlig, samt halvvegs planla litt mctreff i østerled).
Edit, ser jhn har mellompostet. Men joda, turnus mhp nnturen gikk i dass, så da får vi se frem til parentesen over :thumleft
Ang det å få av sykkelen; Jeg fikk levert z750en i varebil, hadde bare en kjørerampe og trillet av sykkelen. Fordel å vare 3 mann. Sikkert ikke den sikreste måten å gjøre det på, men det funket fint for min del :)

Re: DrGreve`s (b)logg

Posted: 26 Feb 2017 11:47
by Elolz
Bikeridr wrote:Forumleserne kan jo også komme med gode forslag hvordan vi skal få ned 321 kg (etter vognkort) motorsykkel fra en boggihenger uten tipp ;-)
Ifølge wikipedia og MCN er vekten på sykkelen 218 kg kjøreklar. 321 kg må vel være en slags maxvekt inkl fører og bagasje? :-k Men dette etterlater jo isåfall bare 103kg til fører med utstyr, bagasje og evt passasjer :shock:

For å få sykkelen trygt ned:
Lang og bred planke, og rikelig med mannfolk til å støtte og være klar om en skulle få overbalanse. Vi var 2 stk på hver side når kjøper skulle ha Ducatien jeg solgte opp på henger, bedre å være rikelig og unngå dumme uhell som man ser på youtube :thumleft

Er det likevel for bratt vinkel på planken/rampen, så kan du prøve å finne en slak bakke, parkere nesten på toppen, slik at hengeren står i bakken, mens planken kommer på toppen av bakken. Planken/rampen får mindre vinkel, men blir slak oppoverbakke å trille sykkelen oppå hengeren, så bør ikke være for bratt heller.

Når den skal ned er det gjerne en fordel å sette den i gir og trille den med å trykke inn klutsjen, slik at du ikke trenger å holde på bremsen hele tiden om dere av en eller annen grunn må stoppe opp. Mer kontroll også med å slure den ned på klutsjen.