Er vel på tide å oppdatere litt her ettersom det skjer litt (for mye) om dagen.
Som nevnt i en annen post her så har jeg vert ute å flyttet rundt på noe kjøretøy i dag, amerikansk produsert "nyinnkjøp". Til de som ønsket å se en HD så må jeg bare beklage, den er ikke kommet til landet enda. Derimot er det snakk om en 4-hjuls doning, denne burde jo Ashland ha husket på da jeg nevnte denne så vit i Hardanger i fjor, men det er først nå at ting er begynt å komme på plass. Vi snakker da om en 1979 Cadillac Seville, en solid doning med skikkelig V8 motor og et utstyrsnivå som knappest var å se på moderne biler på begynnelsen av 2000 tallet, forut for sin tid kan man vel si. Denne bilen har tilhørt min far i ca 20 år, men primert har den stått stille på lager eller i en garasje. Underveis har det blitt kjøpt inn ikke bare en men to delebiler der den ene var for fin til å plukke deler og den andre hadde mye annet feil. Resultatet til slutt er at den med norske skilt som (tidvis) starter og er nylig EU godkjent kommer over i mitt eie og de to andre skal forhåpentligvis bli til en komplett bil.
Har kun et bilde fra i fjor, bilen har verken blitt kjørt eller gjort noe på siden og det blir nok en stund til jeg har tid til å gjøre noe med den.
20200616_211425.jpg
20200616_211410.jpg
Det som for tiden tar opp mest tid er jo ikke bare ett, men to husprosjekter. Det huset jeg har bodd i siste årene er jo fra 70 tallet og trengte litt modernisering om vi skal få noe igjen for det ved salg (i følge fruen som er eiendomsmegler) og der er vi mer eller mindre i mål nå, det er annonsert til salg og på lørdag blir det visning. Om alt går etter planen så er jeg da i mål med det ene husprosjektet.
Men så var det husprosjekt 2, det nye huset. I fjor begynte det som en grusplass, nå står der et hus og en garasje. Mesteparten av jobben er utført av fagfolk, men for å ha råd til dette så må vi gjøre litt egeninnsats selv, spesielt nå i innspurten. Et av kravene fra min side når vi nå skulle bygge nytt var rikelig med garasjeplass. Med div begrensinger i reguleringsplaner osv så måtte vi derfor bygge i høyden for å få det vi ville. Resultatet er 7x7 meter garasje med innkjøring for biler ovenfor huset og garasjekjeller på 7x7 meter som blir innredet til MC-verksted, bryggeri og generell mannehule. Garasjekjelleren er bygget sammen med kjelleren på huset slik at jeg kan gå tørrskodd direkte dit uten å gå ut noen plass samtidig som jeg har stor dør ut med egen innkjørsel. Det er selvfølgelig full isolert både garasjen og kjelleren så de kan holdes varme om det er ønskelig og der er kryploft på garasjen som gjør at garasjen går over 2,5 etasjer mens huset kun har 2, dette til fruens store fortvilelse.
Huset sett skrått nedenfra, her kan man skimte inngangen til garasjekjelleren.
20210513_144327.jpg
Baksiden av huset med innkjøring til garasjen, ser også den isolerte utestuen på terrasen.
20210513_144451.jpg
Litt av utsikten fra de store vinduene på stuen, vi valgte tomten delvis fordi den hadde best utsikt, det blir ingen naboer på ene siden og det er ingen mulighet til å bygge slik at vi mister noe utsikt på grunn av terrenget.
20210513_144554.jpg
Satser på at vi får flyttet inn i løpet av sommeren, om jeg har tid til noe MC relatert før den tid er jeg usikker på. Skal også sies at garasjekjelleren ikke blir prioritert før vi har flyttet inn, så det blir prosjekt utover høsten/vinteren.