JK's Svenskeblogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Svenskeblogg(Første tur på Horneten)

Post by JK95 »

Ja folkens, dette gikk jo bedre enn forventet :D EU-godkjent med null feil uten å bytte tilbake til original eksos \:D/ \:D/ Fikk en muntlig anmerkning om å fylle luft, noe som skulle vise seg å være et sterkt behov :plystre Men dette var tydeligvis vanlig, 1 av tre hadde det problemet :lol:
IMG_20210513_191703.jpg
Dette måtte jo feires med en liten rundtur, med årets første virkelig varme dag. Sol, varm vind og opp mot 16-17 varme gjør mye, så her skulle det nytes 8) Før dette ble det dog fiksing av Marieha sin VFR, den var strømtom i morges når hun skulle av nattvakt. Så før kontrollen av Hornet fikk vi hentet hjem lithium-batteriet, kjøpt lader og satt det til lading noen timer :thumleft Da ble det start på den og, og en felles runde til Höga Kusten for oss.
Snapchat-648752888__01.jpg
IMG_20210513_153825.jpg
Som dere ser passet MC-bunaden i år også :lol: Jeg må si det er utrolig hvor mye bedre humøret blir av å kjøre en ren kosetur, dette var balsam for sjela :love Videre ble det en litt mer svingete retur, etter motorvei opp til Höga Kusten. Marieha får bare leve med litt mindre rettstrekker, selv om det er moro å utforske effekten i VFRen :lol:
IMG_20210513_162126.jpg
De ser ikke så verst ut, disse to. Jeg er selv positivt overrasket av Horneten, dette var jo rett mye sykkel for pengene :shock: Når har ikke jeg hatt rekkefirer på lenge, og sist var det en 600cc, men dette var noe annet. Skal visstnok være en detunet 919RR-motor, og den er slettes ikke dårlig av den grunn! Uten å sammenligne opp mot stor twin så var det helt greit bunndrag med jevn økning oppover i registeret. Det gikk faktisk å kjøre 6.gir helt ned mot 30km/t og bare dra seg opp med litt pådrag, uten massive vibrasjoner :lol: Dette skal nok bli en helt ok bekjentskap utover sesongen 8)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: JK's Svenskeblogg

Post by ashland »

Gratulerer med vel gjennomført EU kontroll :lol:
nå er det bare å nyte sommeren!

Det å cruise med en 4 syllindret motor er noen ganger meget behagelig :thumleft trenger ikke gire i hele tatt om en kommer inn i en 40sone i 6.gir. Lenge leve latskapen :plystre
Dog gir de ikke fra seg like mye go-lyd som to sylindere
fun is not a straight line
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Svenskeblogg

Post by JK95 »

ashland wrote: 14 May 2021 19:06 Gratulerer med vel gjennomført EU kontroll :lol:
nå er det bare å nyte sommeren!

Det å cruise med en 4 syllindret motor er noen ganger meget behagelig :thumleft trenger ikke gire i hele tatt om en kommer inn i en 40sone i 6.gir. Lenge leve latskapen :plystre
Dog gir de ikke fra seg like mye go-lyd som to sylindere
Takker :D
Nei, det savnes uten tvil en V-motor :plystre Men en bra sykkel for bare 22 lapper, absolutt!
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: JK's Svenskeblogg

Post by ashland »

Det er fordelen med Sverige, enkelte priser er latterlige lave og utvalget av kjøretøy er mye større enn her...
fun is not a straight line
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Svenskeblogg

Post by JK95 »

ashland wrote: 14 May 2021 19:25 Det er fordelen med Sverige, enkelte priser er latterlige lave og utvalget av kjøretøy er mye større enn her...
Men her må du faktisk betale om du må ta ambulanse til akutten istedenfor å kjøre dit selv, så noen ting har de gjort feil også :lol:
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: JK's Svenskeblogg

Post by ashland »

Dere kan jammen ikke bare ha goder der borte i Sveariket heller [-X

Satser på åpne grenser i sommer, så det er flere som kan nyte godt av godene deres :roll:
fun is not a straight line
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: JK's Svenskeblogg

Post by intruder »

Bønda streiker her..kjerringa håper på Charlottenberg snart......vært der nesten månedlig de siste femten år........

men å spare 543 kroner på varer der og så måtte bo på hotell et par uker etterpå.....
dårlig butikk uansett hvordan kursen er :plystre :plystre
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Svenskeblogg

Post by JK95 »

Sjalu som jeg er på alle som fikk oppleve HPR så tar jeg like godt et kort referat fra gårdagens oppdagelsesferd sør for Sundsvall \:D/

Vi kjørte det som tydeligvis er Kustvägen ned til like øst for Hudiksvall, med noen små stopp der det passet, eller der vi ble usikre på om kartleser(undertegnede) har ledet oss feil :plystre
IMG_20210529_141548.jpg
Under ser dere en stk VFR-eier som nytter rasten til å strekke litt, andelen tøyelighet avslører raskt at dette ikke er meg :lol:
IMG_20210529_141613.jpg
Videre gikk ferden til "En liten sjökrog". Helt ukjent, men nærmeste mulige sted å få en sen lunsj ifølge Google. Heldigvis hadde de ledig bord, og maten var absolutt innafor :thumleft Meget likt Strandbaren på Stokkøya, for de som har vært der :D https://enlitenkrog.se/
en-liten-sjokrog.jpg
Derifra ble det nedover mot Hölick vest for Hudiksvall. Når det var tid for å snu fant vi en noe medtatt rasteplass der benken hadde bærekapasitet for en, og utedoen antakeligvis har stått siden krigen :shock: Intet stort problem, vi kunne fortsatt ta oss tid til litt leskedrikk før motorveien gikk hjemover ;-)
IMG_20210529_154912.jpg
Enkelte utnyttet mulighet for en kjapp powernap, for sikkerhets skyld :lol:
IMG_20210529_154421.jpg
Konklusjon, kjøring på måfå er ikke feil det heller, selv om det ikke er norske fjorder \:D/
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Svenskeblogg

Post by JK95 »

Tjenare grabbar! Hur är läget? Jeg ønsker meg noen ordentlige HPR-referat, kan noen av dere som faktisk var der fikse det? [-o< [-o< [-o<

Inntil noen fikser det får jeg kjøre et lite referat fra helgen selv :lol: Söta bror har jo som Norge vært velsignet med sommer og sol av dimensjoner, så her var det bare å nyte :love Kombinert med at Marieha hadde et ønske om noen mil i salen i forberedelse til hun skal sørover og over grensa neste uke så ble det lagt en lett plan for lørdag og søndag \:D/

Siden Marieha sin VFR har kofferter fikk den være pakkesel, så når anda hadde fått på hjelmen og frokost var inntatt var det bare å komme seg ut på veien.
IMG_20210529_154937.jpg
Første etappe gikk opp til Kramfors, stort sett kjedelig motorvei, men noe hurtig landevei mot slutten. Ingen høydare, men bra oppvarming som fint kunne ende i en ispause i sommervarmen 8)
Snapchat-1831458340.jpg
Videre skulle vi egentlig bare ta en litt lengre og mer svingete vei enn hovedveien opp i retning Sollefteå, men her har kartleser (undertegnede) gjort en blemme av dimensjoner og ført oss inn på en tre mil lang grusvei :shock: Overhodet ikke planen, jeg er fortsatt alt annet enn grusgubbe her jeg kjører i skinndress på en avkledd Fireblade, men som de sier i Sverige: Ingen minns en fegis.
Screenshot_20210608-194606.jpg
Etter ca 35min med dette var det en drøm å finne asfalt og øke hastigheten til en mer kjølende en :plystre Så får vi ta det som en positiv greie at vi begge fikk mer erfaring på grusvei, Marieha begynner å bli rett så flink :thumleft
Vi kom forøvrig ut på asfalten rett ved "gamlejobben" på vindparken i Viksjö, så da gikk veien derifra opp mot Sollefteå istedenfor. Nesten opp til Sollefteå svingte vi først mot veien jeg hadde planlagt, men litt inn kom vi nok en gang til grus :-s Her ble det tatt en sjefsavgjørelse om at gruskvoten var oppbrukt, så vi tok asfaltveien tilbake og ned mot Hammarstrand. Her trodde Marieha at vi bare skulle ha en kort rast langs veien, men slik var ikke mine planer :-#
Hnet-image (1).gif
Jada, gutten tok et lite steg for menneskeheten, men et stort steg for seg selv, og fikk faktisk positivt svar også \:D/ \:D/ Om det har synket inn for hverken meg eller henne er mer usikkert :lol:
IMG_20210606_135651.jpg
Godt fornøyde med både svaret og hvor bra den faktisk passet, satte vi fremhjulene mot Östersund, hvor det naturlig nok ble feiring til langt på natt, også kjent som 22.30 når serveringsstedene må stenge pr lokale restriksjoner \:D/
IMG_20210605_171909.jpg
Nå er dessverre helgen over, så videre feiring er litt på vent, og synet på fremtiden enda bedre enn når jeg tok helg forrige uke :D Nå skal det snart pakkes leilighet i forkant av flytting til en annen, og ikke minst sykkel så Marieha kan komme seg hjem til Fedrelandet 🇧🇻
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
haakeik
Posts: 307
Joined: 02 Mar 2016 12:35
MC: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
1995 Triumph Trident 750 (solgt)
2000 Honda VFR 800 (solgt)
Location: Asker

Re: JK's Svenskeblogg

Post by haakeik »

Gratulerer til begge to =D>
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: JK's Svenskeblogg

Post by Palma »

Så vakkert :smt008 :smt049 :smt060
Gratulerer begge to, og så flott at dere vil dele denne høgtiden med oss på forumet. \:D/
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: JK's Svenskeblogg

Post by knutk »

Det var en turrapport med en ny dimensjon :D :thumleft

Gratulerer så mye og lykke til. :lol:

Den blir ikke enkelt å toppe =D>
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: JK's Svenskeblogg

Post by hakhap »

Gratulerer
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: JK's Svenskeblogg

Post by Bikeridr »

Gratulerer her på forumet også :)
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: JK's Svenskeblogg

Post by ashland »

Grattis till er båda =D>
fun is not a straight line
Post Reply