Chat

Hvis dere har forslag eller kommentarer vedrørende disse sidene, kan dere skrive dem her.
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Chat

Post by Toven »

Går det an å fikse chat på forumet? En del andre forum som har en sånn pop-up sak :-k

Ikke sikkert det vil bli brukt men... :lol:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Chat

Post by tshansen »

Jeg har personlig aldri vært fan av dette med chat, men vi kan kikke på om det er noen gode alternativer som er lett å legge til :-k

Det bør nesten være slik at den er lett synlig, men ikke forstyrrende på noen måte. Kommer tilbake til deg på denne :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Chat

Post by ojda »

At du ikke tar en liten rundspörring her i tråden, om det er av interesse för du/andre legger noe i det da :-k
Jeg synes vel for egen del at chat har en negativ innvirkning på forum og forumbruken,
å at alt blir mye bedre igjen når folk ikke gidder bruke det lenger [-X
Informasjon som er av stor värdi for et forum er borte når man slår av dataen :evil:
Alle spörsmål og lösninger forsvinner med samtalen.
Nei dette er noe nymotens tull, som ikke fungerer til annet en nettflörting [-( :evil: :smt022 :smt062 :smt071 :smt097
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Chat

Post by mekkern »

ojda wrote:At du ikke tar en liten rundspörring her i tråden, om det er av interesse för du/andre legger noe i det da :-k
Jeg synes vel for egen del at chat har en negativ innvirkning på forum og forumbruken,
å at alt blir mye bedre igjen når folk ikke gidder bruke det lenger [-X
Informasjon som er av stor värdi for et forum er borte når man slår av dataen :evil:
Alle spörsmål og lösninger forsvinner med samtalen.
Nei dette er noe nymotens tull, som ikke fungerer til annet en nettflörting [-( :evil: :smt022 :smt062 :smt071 :smt097
OG fylleskriving i helga.... :smt030
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Chat

Post by Flanker »

Drit i chat, helt enig med ojda! [emoji88]
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: RE: Re: Chat

Post by tshansen »

ojda wrote:At du ikke tar en liten rundspörring her i tråden, om det er av interesse för du/andre legger noe i det da :-k
Jeg synes vel for egen del at chat har en negativ innvirkning på forum og forumbruken,
å at alt blir mye bedre igjen når folk ikke gidder bruke det lenger [-X
Informasjon som er av stor värdi for et forum er borte når man slår av dataen :evil:
Alle spörsmål og lösninger forsvinner med samtalen.
Nei dette er noe nymotens tull, som ikke fungerer til annet en nettflörting [-( :evil: :smt022 :smt062 :smt071 :smt097
Selvfølgelig vil det bli en rundspørring på forumet, men greit å finne ut om det finnes noe god løsning før vi legger ut på "høring" om dette er noe folket vil ha :thumleft

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Re: Chat

Post by Bjerknez »

Personlig så er jeg ikke spesielt fan av chat. Så min stemme blir "nei". På den annen side så er det jo helt frivillig å bruke om den ble tilgjengelig. Litt lørdagspjatt over en pils på chat'en KAN jo være litt gøy.... men ellers ser jeg ikke helt nytteverdien. Er det gratis samt lett og intergrere så kjør på, men hvis dette blir for "mye" så dropp det :thumleft
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Chat

Post by Bikeridr »

Bjerknez wrote:Personlig så er jeg ikke spesielt fan av chat. Så min stemme blir "nei". På den annen side så er det jo helt frivillig å bruke om den ble tilgjengelig. Litt lørdagspjatt over en pils på chat'en KAN jo være litt gøy.... men ellers ser jeg ikke helt nytteverdien. Er det gratis samt lett og intergrere så kjør på, men hvis dette blir for "mye" så dropp det :thumleft
What he said :thumleft
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Chat

Post by Toven »

ojda wrote:At du ikke tar en liten rundspörring her i tråden, om det er av interesse för du/andre legger noe i det da :-k
Jeg synes vel for egen del at chat har en negativ innvirkning på forum og forumbruken,
å at alt blir mye bedre igjen når folk ikke gidder bruke det lenger [-X
Informasjon som er av stor värdi for et forum er borte når man slår av dataen :evil:
Alle spörsmål og lösninger forsvinner med samtalen.
Nei dette er noe nymotens tull, som ikke fungerer til annet en nettflörting [-( :evil: :smt022 :smt062 :smt071 :smt097

Det denne tråden var ment til da, liksom.. :P

Her skinner alderen igjennom :lol:
Bjerknez wrote:Personlig så er jeg ikke spesielt fan av chat. Så min stemme blir "nei". På den annen side så er det jo helt frivillig å bruke om den ble tilgjengelig. Litt lørdagspjatt over en pils på chat'en KAN jo være litt gøy.... men ellers ser jeg ikke helt nytteverdien. Er det gratis samt lett og intergrere så kjør på, men hvis dette blir for "mye" så dropp det :thumleft
Var noe i den duren jeg tenkte. Om det er masse styr å få i gang er det ikke nødvendig. Hadde dog vært morsomt å sett om det ble brukt for litt skjitprat over lørdagspilsen :)
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Chat

Post by ojda »

Toven wrote:
ojda wrote:At du ikke tar en liten rundspörring her i tråden, om det er av interesse för du/andre legger noe i det da :-k
Jeg synes vel for egen del at chat har en negativ innvirkning på forum og forumbruken,
å at alt blir mye bedre igjen når folk ikke gidder bruke det lenger [-X
Informasjon som er av stor värdi for et forum er borte når man slår av dataen :evil:
Alle spörsmål og lösninger forsvinner med samtalen.
Nei dette er noe nymotens tull, som ikke fungerer til annet en nettflörting [-( :evil: :smt022 :smt062 :smt071 :smt097

Det denne tråden var ment til da, liksom.. :P

Her skinner alderen igjennom :lol:

Helt klart :thumleft Veloverveide svar får man skjelden fr skolegården [-(

[quote Hallo! Dette er jeg imot, stemmen blir Nei - så go for it :-k ="Bjerknez"]Personlig så er jeg ikke spesielt fan av chat. Så min stemme blir "nei". På den annen side så er det jo helt frivillig å bruke om den ble tilgjengelig. Litt lørdagspjatt over en pils på chat'en KAN jo være litt gøy.... men ellers ser jeg ikke helt nytteverdien. Er det gratis samt lett og intergrere så kjør på, men hvis dette blir for "mye" så dropp det :thumleft
Var noe i den duren jeg tenkte. Om det er masse styr å få i gang er det ikke nødvendig. Hadde dog vært morsomt å sett om det ble brukt for litt skjitprat over lørdagspilsen :)[/quote]

2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Norse
Posts: 483
Joined: 03 Oct 2015 19:05
MC: BMW GS1200 -19
Honda Transalp 600 -97

Yamaha XJ900S Diversion -97
BMW R1100RT -98
BMW F650 ST -01
Suzuki GSX750E -80
Location: Stavanger

Re: Chat

Post by Norse »

PM fungerer vel godt nok til "chatting", eller er det for snevert etter dagens standard?? Alder kan forresten være en god ting det også, Toven. Bare vent og se... :lol:
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Chat

Post by Toven »

Skjønte fælt lite av det innlegget Ojda. Opprydding i quotinga :P

Eventuelt kan mod/admin lage en poll for å se om folket skal bestemme. Eller prøve ut en løsning (om det er gratis typ), og se om det er noe interesse for det når det er tilgjengelig.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Chat

Post by ojda »

Toven wrote:Skjønte fælt lite av det innlegget Ojda. Opprydding i quotinga :P

Eventuelt kan mod/admin lage en poll for å se om folket skal bestemme. Eller prøve ut en løsning (om det er gratis typ), og se om det er noe interesse for det når det er tilgjengelig.
Ryddig var det ikke, men jeg utfordrer deg til å overtale hjernen til å forstå meningen ;-)
Noen ganger blir det lett kaos på mini-pad 8)
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Chat

Post by Elolz »

Synes chatløsninger på forum er dårlige og forstyrrende. Vil ikke ha noe dilldall rundt på skjermen når jeg leser forum. Et klart nei fra meg. [-( Eneste er hvis det er en liten uforstyrrende knapp som en må trykke på for å aktivere chatbaren og logge inn. Men noe sånn chatbar nederst slik mcsiden har/hadde var bare irriterende, spesielt om en blir logget på dette automatisk.
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Chat

Post by Tosk »

Tror ikke Toven mener privat-chat, men en sånn fellesgreie for å prate random sjit, sånn som http://forum.gitarnorge.no har. Dere får ikke sett selve chatten uten å logge inn, men dere ser hvor det står chat, og det er ikke i veien. Det tar heller ikke noe vekk fra forumet ift. innhold akkurat dér hvertfall.
Post Reply