Ja her er det HP "all the way", Palma !
Vel.. kanskje ikke heeelt "High Performence" med Dominatorn sine (kanskje) 45 gamp,
men jaggu hang den allikevel fint med hele "runden" på søndag
Ja her er det HP "all the way", Palma !
I morra er det tid for tidligere nevnte tur til MC Huset Nydal.biker7 wrote: ↑16 Apr 2023 21:22 Ellers så har jeg fått time oppi Nydal 16.mai der ESA-framdempern skal byttes på garanti (ørliten lekkasje),
samt software-oppdatering (recall) ang. noe greier med kardangen og bakhjulsløft
Er visst noe greier med hard belastning på kardang ved landing hvis "airborne". Ikke at jeg har tenkt å bedrive så mye slikt med denne panservogna ,
men greit å få slikt utført så lenge det er kostnadsfritt.
Africa Twin (1100) passer sikkert mange, men etter denne testkjøringen så var det alt for mye som ikke falt på plass for meg ihvertfall..RuneMC wrote: ↑21 May 2023 21:19 Har sett at det nye CRF'ene har fått tyn for altfor treg oppstart av menysystem etc. Sånn sett er den originale '16 modellen mer ukomplisert. En knapp for traction og en for Grus-modus og klar til å kjøre uten dikkedarer.
DCT har sin største fordel i køkjøring (start/stopp saktekjøring. Dvs rask stopp og rask start uten å tenke på clutch) og ved stående kjøring, men du bør også prøve "kickdown" - dvs fullt utslag på rulla så girer den ned et par gir og vips forandrer den personlighet fra tur til race. Mest irriterende ift nedoverbakker og litt kraftig motorbrems, men enkel løsning er Manuell og 5-te så kan man seile ned svinger uten nedgiring/motorbrems når det bremses litt.
Også utrolig kjekk med 2-up kjøring - motoren stopper aldri og enkelt å porsjonere ut krefter så det blir myk start for passasjer.
Etter litt bruk av "dørmatta" kan jeg bare si : Funker som fjell !