Palma wrote: 08 Jul 2026 17:48
Just nu sitter jeg i en stol i sola og slapper fullstendig av etter en slitsom testedag på Rikshospitalet.
De konkluderte med at jeg har nedsatt hørsel det kom ikke som noen bombe. Men det ble og bestemt at jeg får CI. COCHLEAIMPLANTAT. Altså jeg blir chippet opp utpå høsten..
Når jeg bl.a klarte å gjenta 16 ord av 50 som kom ut av en høyttaler... Da skjønner de fleste at jeg får ikke med riktig alt bestandig..
Men nå er det håp, men det tar tid för hjernen å venne seg til den elektroniske lyden.
Her er utstyret, noe inn under huden bak øret og noe utenpå..
PXL_20260708_103302840.jpg
Er veldig fornøyd med høreapparatene mine nå , men jammen tok det lang tid før jeg klarte å venne meg til dem !
Lykke til Pål !
Og ser at bikeridr har sterk tinnitus ... det er også en stor belastning også på en selv og omgivelsene !
Her har kona fått løfte om grå stæroperasjon og har fått brev om forventet time uke 22 i 2027 ... så slik er ståa i helsenorge på den sektoren akkurat nå ...
Nå jobber jeg opp bonuspoeng til høstens Italia-tur.
94m2 og 9 tonn som skal på plass. Kontorkroppen føles som den er rundbanka.
Lurer på om jeg hadde vært mer lykklig som lama
IMG_8982.jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Borg wrote: 09 Jul 2026 19:52
IMG_8982.jpeg
Ny biloppstillingsplass? Skal syklene overta hele garasjen?
IMG_8982.jpeg
Nei, en bil har garasje, men bil no 2 + båten mm trenger litt plass. Det har også vært et pes å ha to hengere stående med grass som gror under seg.
IMG_8982.jpeg
Nei, en bil har garasje, men bil no 2 + båten mm trenger litt plass. Det har også vært et pes å ha to hengere stående med grass som gror under seg.
Fremdeles 2 måneder til avreise til Italia, så du burde ha tid til både å legge stein og få kroppen på plass igjen Kan til og med være at kroppen kan yte litt ekstra på turen etter en slik jobb
Selv planlegger jeg nå en søknad til kommunen om å få bygge carport over en eller to tilhengere, har allerede asfalt på området, må bare ha en godkjent dispensasjonssøknad for å få lov til å bygge et lite tak og kanskje et par andre småting.
Sitter og planlegger så smått en lenge etterlengtet MC-tur for når jeg kommer hjem i august.
Foreløpig rute blir ca slik:
Hjemmefra, via Tallinn-Helsinki-ferga og Vaasa-Umeå-ferga og E12 til Mo i Rana. Videre til Engavågen og besøke min nevø i hans nyinnkjøpte hus. Deretter er det litt løst, men blir Tromsø-tur for å besøke gravstedet til mine foreldre. Har ikke vært der siden begravelsen i 2023..
Snur nok sørover der, og da vet jeg ikke helt om jeg skal kjøre gjennom Sverige og kanskje en svipptur innom GIØ, hvis det blir noe arrangement der. Ev. så får jeg se om jeg finner noen MC-Forumet medlemmer på veien hvor jeg kan tigge en kaffekopp på min ferd. Regner med å ta ferga fra Nynäshamn til Venstspils rundt 1. september. Fra Ventspils er det en totimers kjøretur hjem og siden ferga lander kl 06:45, så blir det frokost hjemme på ankomstdag.
Bikeridr wrote: 10 Jul 2026 14:29
Sitter og planlegger så smått en lenge etterlengtet MC-tur for når jeg kommer hjem i august.
Foreløpig rute blir ca slik:
Hjemmefra, via Tallinn-Helsinki-ferga og Vaasa-Umeå-ferga og E12 til Mo i Rana. Videre til Engavågen og besøke min nevø i hans nyinnkjøpte hus. Deretter er det litt løst, men blir Tromsø-tur for å besøke gravstedet til mine foreldre. Har ikke vært der siden begravelsen i 2023..
Snur nok sørover der, og da vet jeg ikke helt om jeg skal kjøre gjennom Sverige og kanskje en svipptur innom GIØ, hvis det blir noe arrangement der. Ev. så får jeg se om jeg finner noen MC-Forumet medlemmer på veien hvor jeg kan tigge en kaffekopp på min ferd. Regner med å ta ferga fra Nynäshamn til Venstspils rundt 1. september. Fra Ventspils er det en totimers kjøretur hjem og siden ferga lander kl 06:45, så blir det frokost hjemme på ankomstdag.
I motsetning til et fly lander ikke ei ferge...den legger til kai på en mer eller mindre fin måte avhengig av styrmann / kaptein og eventuelt været...
og her går det rykter om maskinisten påvirket av fludium på Hamar - Kappferga som misforsto full fart akterover / forover med den følge at den gikk rett i brygga like etter krigen...
Googlet og fant at den ikke var klargjort for lagring i isen og følgelig veltet...hva er det ikke KI får med seg.. ...Se bilde på MAKEN på nettet ...
og må vel ha fått deler og fixa Viragoen i løpet av et par måneder så da kan det bli kaffe med någgå attått med kompiser på Gjøviksida en dag vielleicht ?