Page 21 of 46

Re: MC-nyheter

Posted: 05 Nov 2019 21:26
by knutk
tshansen wrote:
kvase wrote: Den nye 890 duken har 121hp den 901 consept har 105/120 hp ? ut i fra kilder Deler på denne siden
KTM Club Scandinavia
Den konsept mc skal vist komme ut i 2021 syns den ser lovende ut
Går du de litt mer etter i sømmen så er det en god del forskjeller - dempere-bremser- en del motor teknisk -
Men ja det er mye likt også men klart er man produsent av et merke å kjøper opp et annet så må det bli noe som dras over med en rask kamm rundt slik noe
:-s
Nei, går du etter i sømmene, ser du at potten er en akrapovic variant som også er "lik" bare designet annerledes på 901. Det er en opp borret 790 motor med samme dempere som kommer i Rally versjonen til 790. Jævlig dyre dempere, og en smule overkill på en slik sykkel... men de koster 60.000,- å oppgradere til. så tipper det gjør litt med prisen til en eventuell 901. Bremser, og alt annet av komponenter er så å si identisk, samme med bremser og motor. At husquarna vil gjøre noen egne endringer fram til 2021 er liten tvil om. Men en kjapp sammenligning av 701 og 690 ser du hvor mye som faktisk er helt likt. Hvorfor kan man gjerne stille seg spørsmål til? :-k

Spent på om det kommer en arvtager til 1090... Noen er veldig overbevist om at det blir å komme en ny 990 etterhvert. Men der igjen har vi size, vekt og behov. :-k
knutk wrote:
Ikke for å snakke ned 790, men personlig syntes jeg, basert på det ene bildet, at Husqvarna'n ser bedre ut enn KTM varianten. Det dreier seg selvsagt om smak og behag, men for undertegnede virker den mer attraktiv. De ubesvarte spørsmålet blir selvsagt, hva gjør det med vekten. Det vil vise seg.

Angående Carplay vs Garmin. I bilene har jeg mulighet for både den innebygde GPS eller Android Auto. Fordelen med telefonvarianten er at det er enklere å finne steder som ikke er forhåndsprogrammert, men bilen kan også kobles til nett og man kan laste inn samme veipunkt. Førstnevnte løsning er kabelbasert. mens sistnevnte løsning er trådløs.
Ser poenget med lisenspenger. Men om man ønsker å benytte Apple CarPlay koster det kunden ca kr 2 500. (Mange produsenter har allerede dette inkludert i prisen) Android koster ingen ting.
Dritten (i bil) med å benytte telfonbasert navigasjon er at navigator beslaglegger hele skjermen og man mister mye av info som ellers er vist på skjermen. Tipper sistnevnte er et forbigående problem som blir løst på fremtidige modeller.
Det tok noen uker og ikke minst muligheten til å se den live før jeg ble fortrolig med utseendet til 790. Den så jævlig rar ut med en gang. Det kan jeg være helt enig med deg i, men smaken er som baken. Det er ikke nødvendigvis den kuleste sykkelen som er blitt laget. men designet er kanskje ikke det som står høyest i fokus når folk velger sykkel i dette segmentet? eller er det det? ;-)

Å få en solid egnet enhet man enkelt kan bruke guru maps, google maps osv er for meg en langt bedre løsning enn noe av det garmin har prestert å komme med i senere tid. Pr dags dato er garmin den enkleste og beste løsningen... Men hjelpe meg så tungrodd det er i forhold til digitale, app baserte løsninger :-#
Helt enig i at funksjon prioriteres høyere enn design :)

Angående Garmin vs røkla så må jeg innrømme at sammenligning med bil ikke blir helt relevant, da man i bil benytter samme skjerm for begge deler, mens på telefon erstatter tlf. en dedikert GPS, som ellers ikke har noe annet info enn navigasjon (med mindre man kjører BMW)

Forøvrig svever der ubekreftede rykter om at BMW jobber med en kombiløsning med kun èn stor avtagbar skjerm, hvor alt er integrert i den ene skjermen. Vet ikke hvem som lanserer noe slikt først, men om man tar en iPad/Android brett og bygger inn en CANbus leser så er resten kun programvare..
Uansett, Garmin og tilsvarende har all grunn til å skjerpe seg :)

Re: MC-nyheter

Posted: 05 Nov 2019 22:13
by ojda
knutk wrote:
Forøvrig svever der ubekreftede rykter om at BMW jobber med en kombiløsning med kun èn stor avtagbar skjerm, hvor alt er integrert i den ene skjermen. Vet ikke hvem som lanserer noe slikt først, men om man tar en iPad/Android brett og bygger inn en CANbus leser så er resten kun programvare..
Uansett, Garmin og tilsvarende har all grunn til å skjerpe seg :)


Kjenner det begynner å vannes litt i munnen nå 8) :lol:
Er forhåldsvis lettflørtet med tekniske duppeditter :lol:

Re: MC-nyheter

Posted: 06 Nov 2019 09:25
by intruder
supermons wrote:
ojda wrote:Gjelder GSX`n:

ÅÅÅ! Kjenner jeg får såre skinker bare av å se på den :lol:
Ikkeno for oss seniorer detta [-(
Må nok ta litt flere pauser med den ja :lol:

Det skulle jeg fint overlevd merker jeg!
Finnes det elektrifiserte BMW rullatorer , skal jaggu spørre han Per Almestrand , 72 år og nestor på Oasen MChuset Nydal...

...har jo Intruder 750....DBS Intruder med 27 gir....Hyundai i30 (ikke villedende reklame,den går laggu i 30 :!: :!:
Inntruder rollmaster GX , kanskje på tide med GPS og ABSÅ ?? DET ville vært noe det.....

Re: MC-nyheter

Posted: 06 Nov 2019 16:10
by kvase
MC avisa skriver
Førstereaksjon: Husqvarna Norden 901 – herlig adventure-konsept
Resten finnes her
https://www.mcavisa.no/single-post/2019 ... Gqd2UPEv4c

Re: MC-nyheter

Posted: 06 Nov 2019 16:11
by inunf
Fett! RS660 hadde vært artig som banesykkel, men spørs om den passer inn i noen av konkurranseklassene.

Re: MC-nyheter

Posted: 06 Nov 2019 16:50
by hakhap
Nei det var det da. Akkurat nå litt av en våt drøm for rent trackday bruk men blir mest sannsynlig for dyr

Re: MC-nyheter

Posted: 06 Nov 2019 16:54
by JK95
660cc passer vel ikke inn i noen racing-gren, så den blir vel en slags konkurrent for Daytona 675? :-k Rent baneleketøy :-k

Re: MC-nyheter

Posted: 06 Nov 2019 20:53
by hakhap
https://www.aprilia.com/en_EN/news/2019 ... mpionship/


Young riders, starting from eleven years old, will take to the track astride the Aprilia RS 250 SP, a bike expressly designed and developed by Aprilia Racing in collaboration with Ohvale for use on the track and to make the growth of this young talent easy and gradual.

 

Re: MC-nyheter

Posted: 08 Nov 2019 14:43
by kvase
Kan ikke gi meg helt med denne

[youtube-iframe]fxL6C7PKTiA[/youtube-iframe]

Re: MC-nyheter

Posted: 08 Nov 2019 14:53
by biker7
kvase wrote:Kan ikke gi meg helt med denne

[youtube-iframe]fxL6C7PKTiA[/youtube-iframe]

=D> :smt007 :thumleft :smt007

Dette kunne kanskje være den sykkelen som kunne erstatte både Tracern og GS,n min til EN sykkel, hvis maks ca 210-215 kg kjøreklar og ca 105-120 hester :D

Re: MC-nyheter

Posted: 08 Nov 2019 15:42
by knutk
biker7 wrote:
kvase wrote:Kan ikke gi meg helt med denne

[youtube-iframe]fxL6C7PKTiA[/youtube-iframe]

=D> :smt007 :thumleft :smt007

Dette kunne kanskje være den sykkelen som kunne erstatte både Tracern og GS,n min til EN sykkel, hvis maks ca 210-215 kg kjøreklar og ca 105-120 hester :D
Utifra video så ser den ut som et attraktivt alternativ. Blir spennende og se om den blir realisert. I video håper de på ca 210 kg ferdig kjørbar. Om så er vil det være imponerende. Dog tipper jeg at den kommer til å veie mer. I grove trekk kan man si at den har mye til felles med 790. Men mer utstyr i form av bagasjeholdere, veltebøyler og motorbeskyttelse vil jeg tippe på at den kommer til å veie 220 - 230. Det høres kanskje fælt, men er i praksis ikke ille.
Blir spennende og følge med :D :thumleft

Re: MC-nyheter

Posted: 08 Nov 2019 16:03
by biker7
knutk wrote: Utifra video så ser den ut som et attraktivt alternativ. Blir spennende og se om den blir realisert. I video håper de på ca 210 kg ferdig kjørbar. Om så er vil det være imponerende. Dog tipper jeg at den kommer til å veie mer. I grove trekk kan man si at den har mye til felles med 790. Men mer utstyr i form av bagasjeholdere, veltebøyler og motorbeskyttelse vil jeg tippe på at den kommer til å veie 220 - 230. Det høres kanskje fælt, men er i praksis ikke ille.
Blir spennende og følge med :D :thumleft
GS 800,n min veier ca 220kg kjøreklar, med veltebøyler og litt lettere eksos enn orginalt. Greit nok, men kunne godt vært noen kilo lettere.
Motormessig kunne jeg tenkt meg litt mere "pondus", selv om det egentlig klarer seg på grusen. Men får ikke helt "kicket" på asfalten.
Så å feks. fått inn den oppborrete Rotax-motoren fra Nuda (105hk), trur jeg faktisk hadde passet GS,n min utmerket :)

Re: MC-nyheter

Posted: 08 Nov 2019 18:25
by Palma
Den sykkern ser riktig artig ut, nå hadde jeg håpet at BMW hadde kommet med en boxer rundt 800, men neida..
Men tilbake til Husquarna'n. Den har en fin "kropp" men fyttigrisen den fæle lykta. Og fronten i seg selv ser litt voldsom ut, litt låvevegg.. Eller kanskje jeg savner et nebb der... :shock: :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: MC-nyheter

Posted: 08 Nov 2019 19:17
by kvase
Palma wrote: Men tilbake til Husquarna'n. Den har en fin "kropp" men fyttigrisen den fæle lykta. Og fronten i seg selv ser litt voldsom ut, litt låvevegg.. Eller kanskje jeg savner et nebb der... :shock: :lol: :lol: :lol: :lol:
Er ikke let å svelge for mange den fronten men noe ekstra lys trengs muligens ikke på den - De gule er sikkert Ekstra -
Det er vel ikke bedre med ei liten lykt heller
Image

Re: MC-nyheter

Posted: 08 Nov 2019 19:22
by Epylypzon
En ting som forundrer meg er vekta dem oppgir. Hvorfor er den + - 20 kg mer enn hva produsenten oppgir dem til?

Sent fra min LYA-L29 via Tapatalk