Husqvarna sm 125

Prat om lett MC.
Post Reply
runarbe
Posts: 9
Joined: 24 Oct 2005 18:24
Location: stavanger

Husqvarna sm 125

Post by runarbe »

Heeei... noen som har erfaring eller vet hvordan husqvarna sm 125 går i aks.. toppfart osv.. eller evnt filmer..? er disse lette å trimme? :lol:
Før: Honda cr 80, Sundiro 90, Pocket bike;)
Nå: Yamaha BWS (trimma)
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

husky has jo 15hester orginalt men kommer fort opp i 25-30 hester med enkel trim.. toppfart ca 140 uplombert og ca 110 plombert ... uten å si noe 100% sikekrt
Kristiansen
Posts: 121
Joined: 27 Jun 2005 12:47
Location: Gjøvik

Post by Kristiansen »

christer har peiling^^
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Saklig innlegg pål!
runarbe
Posts: 9
Joined: 24 Oct 2005 18:24
Location: stavanger

kriz

Post by runarbe »

takk for svar kriz:P bare til å poste:D
Før: Honda cr 80, Sundiro 90, Pocket bike;)
Nå: Yamaha BWS (trimma)
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Jeg har også hørt 140km\t som toppfart, men det var ikke på en SM, for den jeg mener har knaster.
MEn farten er sikkert lik.
Aksen er trolig noe av det bedre du får på en lett-mc. Den er jo tross alt laga for akselerasjon.
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Kan jo liksegodt kjøpe wr da :lol:
User avatar
NeoN
Posts: 865
Joined: 10 May 2005 18:14
Location: Trondheim

Post by NeoN »

det er jo en nedplombert crosser.. hvis du gjør den døn fabrikk orginal har du vel 35 hk + -. sm er jo et kjøre tøy du kan ha det mye morro med under 80 km/t, du kjøper ikke sm for toppfart :D
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007

nå: BMW 320 E46 M-tech<333
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

NeoN wrote:det er jo en nedplombert crosser.. hvis du gjør den døn fabrikk orginal har du vel 35 hk + -. sm er jo et kjøre tøy du kan ha det mye morro med under 80 km/t, du kjøper ikke sm for toppfart :D
det er ikke en nedplombert crosser.. husqvarna WR er nedplombert crosser WRe og Sm er gateversjonene til husky
Yngvejos
Posts: 53
Joined: 12 Jan 2006 00:00
Location: Haugesund

Post by Yngvejos »

Hei. Jeg kjører en 2005 SM-125S og her er mine erfaringer.

Husqvarna sm-125s er en av de sprekeste syklene du kan kjøre originalt, mange spekulerer i om det kanskje er mer enn 15 hk i dem. Drar fra original nsr på akselrasjonen og holder den på toppfarten.

Toppfart på flata originalt har jeg målt til 122 med gps, da hadde jeg 130 på speedometeret og 14-50 dreving. Original drevingen er 14-49.

Toppfart på flata uplombert er mellom 150 og 160 på speedo alt etter hvor mye du tør å dra den ut på turtallet. Dette er også med 14-50 dreving.

Hvis du legger meg til på msn yngve@futuredt.com , kan jeg sende deg en film hvor jeg kjører med passasjer originalt.

Uplombert husqvarna er utrolig gøy. Akselrasjon fra 0-100 er 7-8 sekund. Målt ved at en kamerat filma meg når jeg kjørte og jeg girte opp til 5. giret ved 7-8 sekund.

Uplombert drar den opp på bakhjulet med kun gass i 1. gir og i 2. gir hvis du rykker litt i styret.

Kommer med mer informasjon og dynopapirer til våren når jeg får satt på 38mm mikuni forgasser og boyesen power reeds.

Når jeg først er i gang kan jeg nevne ett par ulemper med husqvarnaen.

Salen er hard og smal, så sykkelen er ikke laga for lange turer. Du kan kjøre 2.5 mil på ene rumpeballen og 2.5 på den andre før du tar pause. :P

Original instillingene på demperene er ikke god. Det virker som om de er stilt inn mtp enduro. Du strammer dem ved å fylle ekstra olje i framdemperene og stramme fjæra på bakdemperen med en skrue.

Enkelte deler til sykkelen er ganske dyre, feks clutchwire som kosta 700 kr. Plast derimot er veldig billig. Rundt 250 per deksel og 450 for bakskjerm. (klistremerkene koster mer enn plasten)

Dette er en sykkel jeg hadde kjøpt igjen om jeg hadde fått valget på ny.
Hvis du skal trimme den mye, bør du kanskje vurdere WR og sm felger istedet siden trimmen koster en del.

Til Kriz:
Hverken wr eller sms/wre er nedplomberte crossere. WR er en fullblods endurosykkel som kan nedplomberes og registreres. Sm-125s har mye samme motoren som WR, men med 28mm forgasser og senka sylinder.
Mvh
Yngve
Husqvarna sm-125s
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Yngvejos wrote:Hei. Jeg kjører en 2005 SM-125S og her er mine erfaringer.

Husqvarna sm-125s er en av de sprekeste syklene du kan kjøre originalt, mange spekulerer i om det kanskje er mer enn 15 hk i dem. Drar fra original nsr på akselrasjonen og holder den på toppfarten.

Toppfart på flata originalt har jeg målt til 122 med gps, da hadde jeg 130 på speedometeret og 14-50 dreving. Original drevingen er 14-49.

Toppfart på flata uplombert er mellom 150 og 160 på speedo alt etter hvor mye du tør å dra den ut på turtallet. Dette er også med 14-50 dreving.

Hvis du legger meg til på msn yngve@futuredt.com , kan jeg sende deg en film hvor jeg kjører med passasjer originalt.

Uplombert husqvarna er utrolig gøy. Akselrasjon fra 0-100 er 7-8 sekund. Målt ved at en kamerat filma meg når jeg kjørte og jeg girte opp til 5. giret ved 7-8 sekund.

Uplombert drar den opp på bakhjulet med kun gass i 1. gir og i 2. gir hvis du rykker litt i styret.

Kommer med mer informasjon og dynopapirer til våren når jeg får satt på 38mm mikuni forgasser og boyesen power reeds.

Når jeg først er i gang kan jeg nevne ett par ulemper med husqvarnaen.

Salen er hard og smal, så sykkelen er ikke laga for lange turer. Du kan kjøre 2.5 mil på ene rumpeballen og 2.5 på den andre før du tar pause. :P

Original instillingene på demperene er ikke god. Det virker som om de er stilt inn mtp enduro. Du strammer dem ved å fylle ekstra olje i framdemperene og stramme fjæra på bakdemperen med en skrue.

Enkelte deler til sykkelen er ganske dyre, feks clutchwire som kosta 700 kr. Plast derimot er veldig billig. Rundt 250 per deksel og 450 for bakskjerm. (klistremerkene koster mer enn plasten)

Dette er en sykkel jeg hadde kjøpt igjen om jeg hadde fått valget på ny.
Hvis du skal trimme den mye, bør du kanskje vurdere WR og sm felger istedet siden trimmen koster en del.

Til Kriz:
Hverken wr eller sms/wre er nedplomberte crossere. WR er en fullblods endurosykkel som kan nedplomberes og registreres. Sm-125s har mye samme motoren som WR, men med 28mm forgasser og senka sylinder.
Går ikke enduro under cross nå lenger da? Yngve fra mp?
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Post by Tore^NSR »

Kan jeg også få filmen eller? :lol: Ser at du bor i haugesund,snodig at jeg ikke har sett deg da...Jeg bor jo bare 1 mil ifra deg :wink:
mil0
Posts: 410
Joined: 26 Apr 2005 14:10
Location: Rogaland - Karmøy
Contact:

Post by mil0 »

yngve fra karmsund VGS, ved salhusveien i haugesund?
Yamaha Neos -

X
Rieju RS2 Matrix 2003
Rieju RS2 Matrix 2005
Yngvejos
Posts: 53
Joined: 12 Jan 2006 00:00
Location: Haugesund

Post by Yngvejos »

mil0 wrote:yngve fra karmsund VGS, ved salhusveien i haugesund?
Stemmer nok det.

Hvem er du da?
Mvh
Yngve
Husqvarna sm-125s
FanaticHM
Posts: 2
Joined: 16 Jan 2013 23:06
MC: Husqvarna SMS 125 2011

Re:

Post by FanaticHM »

Kriz wrote:husky has jo 15hester orginalt men kommer fort opp i 25-30 hester med enkel trim.. toppfart ca 140 uplombert og ca 110 plombert ... uten å si noe 100% sikekrt
Eg har en 125 husqvarna sms og den har nok bare 11 hestekrefter originalt, men du har rett med att når du tar ut ploberingen har du rundt 20-30 hk :D bør nevnes at konstruktive hastighet er 105-110 men det er med org. dreving (13-49) er litt usikker på om det er 12/13/14 framme :s
Post Reply