Sotet visir til Nitrohjelmer???

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
mgunna1
Posts: 58
Joined: 02 Dec 2005 23:53
Location: Svolvær
Contact:

Sotet visir til Nitrohjelmer???

Post by mgunna1 »

Hei jeg lurte på hvor og hvor mye det koster for et sotet visir til en nitro hjelm????? Er det lurt å kjøpe eller er det bare bortkastet??.. :?: :roll: :roll: :(
Moped dilla............
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Har du klart glass fra før så kan du med sikkerhet kjøpe det. Da kan man jo bare bytte når det enten er for mørkt, eller lite sol. Pain in the ass og kjøre mot sterk sol om man har klartglass da så du får velge selv ;)
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Gixxerman wrote:Har du klart glass fra før så kan du med sikkerhet kjøpe det. Da kan man jo bare bytte når det enten er for mørkt, eller lite sol. Pain in the ass og kjøre mot sterk sol om man har klartglass da så du får velge selv ;)
Også pain in the ass å kjøre med åpent visit i regnvær fordi det var så mørkt at du ikke kan ha det igjen.. den turen husker jeg veldig godt :)

Du får kjøpt det hos din nærmeste nitro forhandler til en pris av ca 300-500
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Om man f.eks skal ut på lengre tur, så er det jo bare å ta med klarglasset. Tar fem sek å bytte :)
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Gixxerman wrote:Om man f.eks skal ut på lengre tur, så er det jo bare å ta med klarglasset. Tar fem sek å bytte :)
Ikke hvis du har shark hjelm og ikke har negler :lol:
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Kriz wrote:
Gixxerman wrote:Om man f.eks skal ut på lengre tur, så er det jo bare å ta med klarglasset. Tar fem sek å bytte :)
Ikke hvis du har shark hjelm og ikke har negler :lol:
Hæ? Trenger ikke negler til å ta av visiret på min Shark hjelm værtfall, går unna på 5 sek det også :P
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Hawken wrote:
Kriz wrote:
Gixxerman wrote:Om man f.eks skal ut på lengre tur, så er det jo bare å ta med klarglasset. Tar fem sek å bytte :)
Ikke hvis du har shark hjelm og ikke har negler :lol:
Hæ? Trenger ikke negler til å ta av visiret på min Shark hjelm værtfall, går unna på 5 sek det også :P
Ja hos meg også, er en diger rund knapp å trykke på. Men har også en eldre modell er vel litt over 4 år gammel nå, den er det litt mer plunder å få av visiret på, er en annen mekanisme.

AtW
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

tror shark kjører 3 forskjellige mekanismer på hjelmene.. jeg har hvertfall den jeg drar to ting bakover, og de sitter hardt og er vankskelig å få ordentlig grep på uten negler. Men lett å få på igjen
User avatar
HÃ¥vi
Posts: 405
Joined: 26 Apr 2005 08:00
Location: Sandnes

Post by HÃ¥vi »

Gixxerman wrote:Har du klart glass fra før så kan du med sikkerhet kjøpe det. Da kan man jo bare bytte når det enten er for mørkt, eller lite sol. Pain in the ass og kjøre mot sterk sol om man har klartglass da så du får velge selv ;)
Okley har noen flotte solbriller
Image
mil0
Posts: 410
Joined: 26 Apr 2005 14:10
Location: Rogaland - Karmøy
Contact:

Post by mil0 »

Min erfaring med det sota visiret til 350,- er- LIGG UNNA!
Endte opp med kondemnert sykkel og et fint visittkort med skruer i foten...
Yamaha Neos -

X
Rieju RS2 Matrix 2003
Rieju RS2 Matrix 2005
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Hvorfor skal man ligge unna sota/farget visir ? Det er da din egen feil om du kjører med det når det er for mørkt. Man har vel selv en egen feeling på når man kanskje ikke burde bruke det, og det bør ikke være så vanskelig.
Vel nok om det. På min KBC hjelm dytter jeg bare nedover i endene av visiret, så kommer det av. Når jeg skal sette på et annet så dytter jeg det opp og så må jeg klemme i kantene(inn mot hjelmen altså) til jeg hører klikk. Når jeg så drar visiret opp og ned så skal jeg merke at det går hakk for hakk nedover. Veldig enkelt. Og som sagt over så tar ikke et visir store plassen, og da er det bare å ta med om man skal ut på tur.
mil0
Posts: 410
Joined: 26 Apr 2005 14:10
Location: Rogaland - Karmøy
Contact:

Post by mil0 »

Sikter til oss som ikke er fullt så kloke som deg gixxer, kjører og kjører helt til kvelden og det sier pang..
Yamaha Neos -

X
Rieju RS2 Matrix 2003
Rieju RS2 Matrix 2005
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Jeg har ikke sagt noe om hvem som er kloke eller ikke, jeg har sagt at det er enhver persons ansvar og ta hånd om sitt eget ve og vel. Det er du vel enig ? Og da er det din egen feil om du kjører med veldig mørkt visir om forholdene tilsier noe annet.
mil0
Posts: 410
Joined: 26 Apr 2005 14:10
Location: Rogaland - Karmøy
Contact:

Post by mil0 »

Regnet med at du va så smart at du skifter visir før kvelden detter på..
Ponget med det jeg skrev var at folk ikke skal gjøre det samme som jeg gjorde, til slutt gidder en ikke å skifte visiret når kvelden kommer, bare en siste tur.. Det ble min siste på en god stund.
Yamaha Neos -

X
Rieju RS2 Matrix 2003
Rieju RS2 Matrix 2005
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Kriz wrote:tror shark kjører 3 forskjellige mekanismer på hjelmene.. jeg har hvertfall den jeg drar to ting bakover, og de sitter hardt og er vankskelig å få ordentlig grep på uten negler. Men lett å få på igjen
Ja, det er den samme mekanismen som på min.

AtW
Post Reply