Hydraulisk Clutch

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
User avatar
adoniz
Posts: 881
Joined: 20 May 2005 20:53

Post by adoniz »

Det er normalt at hjulet gpr litt rundt ja, Bittelitt friksjon mellom lamellene + olje + + blir det litt av uansett, setter du den ned på hjulene vil det ikke merkes engang. En hydraulisk clutch er og blir som den er, så lenge det ikke er luft i systemet.

punktum ;D
User avatar
gunder
Posts: 45
Joined: 13 Jul 2005 10:42
Location: ØRNES

Post by gunder »

jeg håper du har fått ut lufta.jeg gjorde det samme på min shadow 11oo, vil tro det er samme systemmet.eg løsna pompa nede innenfor dekslet fylte den med veske og pompet ut og inn med stemplet nedenfra til systemmet var fult og fritt for luft. da først fikk jeg clutsh til å ta.plagdes først i flere timer. på et verksted bruker de trykkluft
SAG
User avatar
Elling
Posts: 77
Joined: 28 Apr 2005 23:03
Location: Haugesund
Contact:

Post by Elling »

gunder wrote:jeg håper du har fått ut lufta.jeg gjorde det samme på min shadow 11oo, vil tro det er samme systemmet.eg løsna pompa nede innenfor dekslet fylte den med veske og pompet ut og inn med stemplet nedenfra til systemmet var fult og fritt for luft. da først fikk jeg clutsh til å ta.plagdes først i flere timer. på et verksted bruker de trykkluft

Gjorde en ny innsats i dag. Pumpet vaeske gjennom systemet, ser ingen luftbobler. Har pumpet en masse vaeske gjennom naa, saa det kan umulig vaere mer luft. Cluchen tar helt fint, men hjulet snurrer forsatt litt, naar sykkelen staar paa hoved stotta. Naar den staar i fri, snurrer hjulet saavidt, klarer fint aa stoppe det med haanda, naar jeg setter den i gir, snurrer den mer, men klarer forsatt aa stoppe den. Slik jeg har forstaatt det av andre her paa forumet, er dette helt normalt. Hvordan er det paa din sykkel ?
2002 Suzuki GSX-R 750

X 1998 Suzuki GSX 600 F
X 1987 Yamaha XY 600 Radian
X 1989 Yamaha XT 350
Astaroth
Posts: 96
Joined: 26 Apr 2005 09:31
Location: Oslo

Post by Astaroth »

Hjulet på sykkelen min (og alle andre våtclutcher jeg har sett) snurrer når jeg holder inne clutchen.
Image
User avatar
gunder
Posts: 45
Joined: 13 Jul 2005 10:42
Location: ØRNES

Post by gunder »

Har du fått sykkelen i orden :twisted:
SAG
User avatar
Elling
Posts: 77
Joined: 28 Apr 2005 23:03
Location: Haugesund
Contact:

Post by Elling »

Ja, tror det. Kjorte motoren varm i dag, etterhvert som den gikk, stoppet hjulet aa gaa rundt. Provde aa ta den av stotta, og startet den i 1.gir med cluchen inne, det gikk fint, saa da regner jeg med at alt er i orden.
2002 Suzuki GSX-R 750

X 1998 Suzuki GSX 600 F
X 1987 Yamaha XY 600 Radian
X 1989 Yamaha XT 350
Post Reply