Hyggelig å få tilbakemeldinger fra mange av dere ... man blir jo liksom en slags kjenninger , noen har jeg jo truffet " live " også
Driver nå og justerer setehøyde og styrevinkel og det ender vel opp med noen mil i løpet av sesongen
Om ikke annet har jeg da tenkt meg til Lygnaseter og Rundkiosken på Gjøvik der det vokser blommer i gatom og dom foretrekker pizza Grandiosa !
Kanskje en liten tur til GIØ ... som dagsgjest vel å merke !
KliffArne wrote: 06 Jun 2026 09:12
50 år, ikke dårlig. Gratulerer. Dit kommer nok aldri jeg, altfor treg til å si ja til samme kjærringa jeg bodde med mange år før jeg gjorde henne ærbar.
Husker sjelden/ aldri bryllupsdagen heller, men et år tikket det inn en melding med "gratulerer" fra henne, en liten time etter at jeg hadde fått en fin mellom laks. Da tenkte jeg; hvordan kunne hun vite at jeg nettopp hadde fått fisk . Forstod ikke sammenhengen før jeg kom hjem
Kjøpte nytt batteri sist uke grunnet litt kluss ei stund...
kjørte en tur i går og da jeg stoppet og pratet med noen fikk jeg ikke startet igjen men heldigvis var det to behjelpelige karer som dyttet Viragoen i gang...
men slikt ødelegger kjøregleden da en selv er blitt for ustø og svak til å skyve...
men får prøve litt til
Noen ganger får man dårlig batteri, selv når det er nytt. Det kan være produksjonsfeil eller feil lagring over tid. Gå tilbake til der du kjøpte det, og be om at det sjekkes. Også viktig med riktig batteri til sykkelen, og at det leverer nok CCA til starteren.
ole m. wrote: 13 Jun 2026 17:43
Noen ganger får man dårlig batteri, selv når det er nytt. Det kan være produksjonsfeil eller feil lagring over tid. Gå tilbake til der du kjøpte det, og be om at det sjekkes. Også viktig med riktig batteri til sykkelen, og at det leverer nok CCA til starteren.
Skal ha litt service på sykkelen til uka og får Per til å sjekke det da .
Kjøpte det nye på MChuset Nydal og hadde med det gamle så er vel riktig .
Regner med de sjekket !
Og har startet de siste gangene jeg har forsøkt ...
ole m. wrote: 13 Jun 2026 17:43
Skal ha litt service på sykkelen til uka og får Per til å sjekke det da .
Kjøpte det nye på MChuset Nydal og hadde med det gamle så er vel riktig .
Regner med de sjekket !
Og har startet de siste gangene jeg har forsøkt ...
Der regner jeg med at både sykkelen og du er i gode hender, og at dette sjekkes. Kjedelig om du skal være usikker på om sykkelen vil starte, det ødelegger for gleden ved å kjøre.
intruder wrote: 15 Jun 2026 19:43
Per sier laderegulator og dynamo antakelig er årsaken...
så går det vel noen dager til delene kommer !
Så ringte Per om delene og jeg har bestilt følgende fra Motorspeed AS , Yamahaforhandler på Lillehammer :
Stator
Laderegulator
Clutchwaier
Dynamodekselpakning
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Godord fra ole m. og mekkern mottas med takk ...
gudene vet hva jeg skulle gjort med Viragoen uten at deler fantes...MC-kirkegården ... etter bare 43000 km ville vært trist !
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."