Intruder 2024....hmmm

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
intruder
Posts: 4291
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Intruders logg...om Yr vil...

Post by intruder »

Mjøsa rundt...om Yr vil :-k :shock:
User avatar
intruder
Posts: 4291
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Intruders logg....årets siste plan

Post by intruder »

Mjøsa rundt endte med lungebetennelse og sykehus , tabletter i to uker og en er rimelig lett sliten av det minste..
Planen nå er kjøretur til Rundkiosken på Gjøvik på torsdagstreff ,fylling av full tank 98 oktan på Shell og så lagring i " snikkerbua " uten batteri i vinter .
Venter med oljeskift og dekkskifte bak til våren ho MCservice Vang,om jeg ikke utsetter begge deler til 2025 da jeg har kjørt lite...
Ha en god vinter alle sammen og så får vi håpe helsa holder for oss alle :thumleft
User avatar
Palma
Posts: 4744
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Intruders logg....årets siste plan

Post by Palma »

Det blir vel en tur til Charlottenberg og en tur innom FK på Kirkenær utpå våren @intruder ? Noen tradisjoner må holdes i hevd! :thumleft God sesonghvile til deg og Intruder'n!
User avatar
intruder
Posts: 4291
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Intruders logg....snart klart for ny sesong

Post by intruder »

Om tre måneder er det ihvertfall klart for ny sesong , det blir nok ikke allverdens utskeielser men noen turer blir det nok lell :thumleft
Tenker litt på eventuelt pylsetreff i Andebu ...langt å kjøre i april men time vill sjåvv :shock:
User avatar
Bjerknez
Posts: 881
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Intruders logg....snart klart for ny sesong

Post by Bjerknez »

Så langt drukner vi nesten i Snø her i Fredrikstad og dagene er ganske kalde. Men våren kommer når den kommer. Blir nok sommertur i år også. I fjor gikk jo turen fra Fredrikstad til Trondheim og videre i retning Lofoten (Svolvær) før jeg brakk over til Sverige via Narvik og kjørte svenskesiden nedover til Østersund før jeg satt kursen mot Trondheim og Molde igjen. Deretter gikk turen fra Molde og hjem.

En fin liten sommertur med blandet vær. Men i Lofoten hadde jeg faktisk det beste været :
IMG_1029.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
kvase
Posts: 4043
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Intruders logg....snart klart for ny sesong

Post by kvase »

Snø har vi også nukk av her nede på sørlandet.-
Her vandrer tanker og planer om de gode vi har forran oss. Det er ikke lange tiden til så er mange ute og nyter følelsen av frihet og lykke - det bivrer etter det vil jeg tro.
Ja det går fort ditt og det er jo det som vi ser aninger av der fremme
Så hold poteten varm for det kjer snart ferdig med dette
418892649_884843763090817_7842419024092283067_n.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
intruder
Posts: 4291
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Intruder 2024

Post by intruder »

Eventuelle turalternativer 2024

Knutshorn som fryktes å skape flodbølge i Vangsmjøsa.
Turen kan kombineres med en svingom til Fagernes-Øvre Årdal-Turtagrø-Otta og hjem.
\:D/
User avatar
kvase
Posts: 4043
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Intruder 2024

Post by kvase »

Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
intruder
Posts: 4291
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Intruder 2024

Post by intruder »

kvase wrote: 11 Feb 2024 08:59

en som har navnet Intruder
https://www.instagram.com/intruder_crui ... 0Kpo6zxteA
Flere av oss jo takk kvase...
her er forresten Intruderen blitt Virago men navnet skjemmer ingen.... \:D/
ArcticTiger
Posts: 2526
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Intruder 2024

Post by ArcticTiger »

HallaH Inntrengern! Har det begynt å Tine litt i snøfonnene oppi Dala? Selv har jeg tatt en time-out og trekt sørover til Middelhavet for en kort stund. Ikke veldig varmt, men bedre enn sludd og regn i Ænnebu. Her sør er det smale og krokete veier, og mange kamikaze-piloter på to hjul. Fartsgrenser og doble midtlinjer er bare vill-ledende informasjon for disse. Det er mye scuutere og beemere å se. Men har og hørt ensylindret donking.Tenkte da på deg og den nye BSA som kommer, har du sett den? Spør deg siden du har vært så ihuga på disse Royal endonkera.
User avatar
intruder
Posts: 4291
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Intruder 2024

Post by intruder »

ArcticTiger wrote: 15 Mar 2024 21:50 HallaH Inntrengern! Har det begynt å Tine litt i snøfonnene oppi Dala? Selv har jeg tatt en time-out og trekt sørover til Middelhavet for en kort stund. Ikke veldig varmt, men bedre enn sludd og regn i Ænnebu. Her sør er det smale og krokete veier, og mange kamikaze-piloter på to hjul. Fartsgrenser og doble midtlinjer er bare vill-ledende informasjon for disse. Det er mye scuutere og beemere å se. Men har og hørt ensylindret donking.Tenkte da på deg og den nye BSA som kommer, har du sett den? Spør deg siden du har vært så ihuga på disse Royal endonkera.
Så du ble borte i sørligere strøk kortere tid enn de andre trekkfuglene da gamle ørn... :smt051
Sjøl har jeg holdt meg i snøskavlene,var litt våraktig men i dag er det snøvær og kraftig vind så birkebeinerne har måttet vente til i morgen med sitt ...
Om de opprinnelige Torstein Skjervland og Torvald Skrukka hadde utsatt sin skitur hadde nok Håkon ikke blitt stort eldre ...bag-lerne var som toppbåkks-erne ikke helt å lite på i utregnsmål trur je
Selv har jeg holdt stand her som de andre dompappene...borte bra men hjemme best vettu.....
Ses til sommer `n :thumleft :D
User avatar
intruder
Posts: 4291
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Intruder 2024

Post by intruder »

ArcticTiger wrote: 15 Mar 2024 21:50 HallaH Inntrengern! Har det begynt å Tine litt i snøfonnene oppi Dala? Selv har jeg tatt en time-out og trekt sørover til Middelhavet for en kort stund. Ikke veldig varmt, men bedre enn sludd og regn i Ænnebu. Her sør er det smale og krokete veier, og mange kamikaze-piloter på to hjul. Fartsgrenser og doble midtlinjer er bare vill-ledende informasjon for disse. Det er mye scuutere og beemere å se. Men har og hørt ensylindret donking.Tenkte da på deg og den nye BSA som kommer, har du sett den? Spør deg siden du har vært så ihuga på disse Royal endonkera.
Var bare veier men så kom det rundt 15 cm nysnø idag...
fylte opp med solsikkefrø på fuglebrettet så de bevingede vennene ble iallfall glade og lykkelige... \:D/ :thumleft
User avatar
intruder
Posts: 4291
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Intruder 2024....hmmm

Post by intruder »

Mente så smått å selge sykkelen da en jo begynner å dra på årene , 72 år gammel og egentlig i situasjonen
"" når du blir gammal og ingen vil ha deg
sett deg på taket og la kråka få ta deg "".......
:-k
På en spasertur til Mjøsa top camp i Brumunddal i dag traff jeg på en kar med vogn , spikertelt og en MC under et overtrekk ... en Suzuki V-strom 1050 viste det seg :thumleft

Gubben ba meg instendig ikke å selge...han var også 72 år ung og vi måtte holde på så lenge som mulig mente han :pisk
User avatar
Bjerknez
Posts: 881
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Intruder 2024....hmmm

Post by Bjerknez »

Man kjenner jo som oftest selv når nok er nok. Jeg kommer garantert ikke til å holde på like lenge som deg grunnet en skrøpelig rygg, men jeg har nok noen få år igjen før smertene overgår trivselen på tur.

Men heldigvis henger hodet med enda og resten av skrotten. Men jeg tenker at jo skrøpeligere jeg blir jo mindre trist blir det å legge seg i penalet. Heldigvis som motorsyklist så er det store sjanser for at det kun er en selv man skader i en ulykke.

Så min mening er at hvis jeg en gang slenger inn håndkleet på to hjul, så er fordi jeg ikke trives på to hjul lenger av en eller flere grunner. Hva andre sier som ikke befinner seg i min kropp spiller liten trille. :)

Så dette må du kjenne på selv mener jeg :)
ArcticTiger
Posts: 2526
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Intruder 2024....hmmm

Post by ArcticTiger »

HallaH Inntrengern! Her om dagen var jeg å leverte en V4 Multistrada (170 hk) til en kar som er 77 år. Vi skravlet som vanlig er litt om Mottorsykkla, og han viste meg de 4 andre sykkla sine, en stor Indian, etpar Hondaer og en 600 (?) ccm skuuter. Han hadde ingen planer om å gi seg. Nå er jo dette individuelt selvfølgelig. Men du får vell ikke allværda for Sykkern, så er det ikke like greit å ha den, så kan du ta deg en tur når du kjenner for det😊
Post Reply