3-4 (5) dager TET 28-31 Juli-->> 1. August

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: 3-4 (5) dager TET 28-31 Juli-->> 1. August

Post by JRO »

Takk for en godt, objektivt ( :D ) og velskrevet innlegg om F850GS sykkelen din. Jeg forstår av det du skriver og at du mener at alle ADV sykler fra 700 cc og oppover har samme utgangspunkt for kjøring off-road. Skal en kjøre mer aktivt / inspirert på dårlige krøtterstier så må man ha en mye mindre sykkel enn dette. Kanskje ned i 350 - 500 skiktet. Ja, grei info det. :thumleft =D>
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: 3-4 (5) dager TET 28-31 Juli-->> 1. August

Post by kvase »

JRO wrote:Takk for en godt, objektivt ( :D ) og velskrevet innlegg om F850GS sykkelen din. Jeg forstår av det du skriver og at du mener at alle ADV sykler fra 700 cc og oppover har samme utgangspunkt for kjøring off-road. Skal en kjøre mer aktivt / inspirert på dårlige krøtterstier så må man ha en mye mindre sykkel enn dette. Kanskje ned i 350 - 500 skiktet. Ja, grei info det. :thumleft =D>
Sitter med samme erfaring ang det med mindre kg og mindre cc rundt 500cc holder ja
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: 3-4 (5) dager TET 28-31 Juli-->> 1. August

Post by ashland »

Takk for ett meget oppegående referat og bilder =D>
Veldig kjekt å se sykler bli brukt til det de er ment for :thumleft

Kjørte samme løypa i starten av Juni, gikk dog ikke like fort som dere, med gatedekk og litt vel kort fjæringsvei :roll: En utrolig flott opplevelse uansett, den/de som legger opp TET-løypen skal ha all ære for jobben som legges ned! Krysser fingrene for folka på jobben snart blir friske, så jeg får litt fri til uka og kan forsette TET eventyret i forkant av GIØ [-o<
fun is not a straight line
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: 3-4 (5) dager TET 28-31 Juli-->> 1. August

Post by knutk »

ashland wrote:Takk for ett meget oppegående referat og bilder =D>
Veldig kjekt å se sykler bli brukt til det de er ment for :thumleft

Kjørte samme løypa i starten av Juni, gikk dog ikke like fort som dere, med gatedekk og litt vel kort fjæringsvei :roll: En utrolig flott opplevelse uansett, den/de som legger opp TET-løypen skal ha all ære for jobben som legges ned! Krysser fingrene for folka på jobben snart blir friske, så jeg får litt fri til uka og kan forsette TET eventyret i forkant av GIØ [-o<
Ja, der ligger nok mye arbeid bak å holde rutene oppdatert, ære være dem som tar seg tid til slikt.

Da vi kjørte rundt kom vi ved et par anledninger i snakk med lokale folk, og de var positive på alle måter. Dog kom der flere ganger bemerkninger om at de hadde registrert en markant oppsving i trafikken ute i skogene, men de snakka med positivt fortegn.

Men det er ikke til å stikke under en stol at løypa enkelte steder kommer helt nært folks bosteder eller hytter. Jeg håper alle er sitt ansvar bevisst og roer helt ned ved forbi kjøring av slike steder, og da tenker jeg både støy og hastighet. Jeg tror ikke det skal mange negative hendelser til før en trassé blir blokkert, og jeg skjønner folket godt. Hadde selv blitt mektig irritert om jeg satt i fred og ro med kaffen for så å oppleve at en eller annen fremmed person bare freste forbi trappa med et himla spetakkel og grusspruten sto i veggene.

Du har nok allerede merket ulikhetene mellom en XR i løypa kontra en lettere en-dunker. Kos deg videre, og ser frem til å ta farkosten i øyensyn om et par uker. :D :D :thumleft
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: 3-4 (5) dager TET 28-31 Juli-->> 1. August

Post by Borg »

@JRO - Sykkelvurdering T7.
Har nå hatt sykkelen noen dager over 1 mnd, men det virker lenger. Straks kjørt 5 k, hvorav rett rundt halvparten blir på grus. Har også hatt flere dager med 35-40 mil og et par dager med 50-60 mil.

Pluss
- Veldig god stilling å stå å kjøre med. Den sykkelen jeg greiest har giret opp å ned i stående stilling. «Grip pads» fra Yamaha anbefales.
- Fin motor med moment som gir et stort spillerom på det enkelte gir (ut fra størrelse motor selvsagt). Gir en behagelig gange på grusen. Lyden er heller ikke å forakte. Noen mener de savner litt punch i motoren( regner med det er på asfalt), for meg holder det.
- Det at sykkelen er «enkel» med lite elektroniske hjelpemidler gjør også at det er god plass til hva man selv velger å legge opp bak deksler o.l.
- Det er og føles som en velbygget Yamaha, jeg var langt fra den eneste som kom på Bukkerittet med T7
- Liker utseendet (frua synes det er den peneste sykkelen jeg har hatt :o )
- Tydelig at produsentene har trua på sykkelen. «Alle» har ekstrautstyr til sykkelen (Hecpo Becker / Touratech / SW-Motech... etc...etc)
- Pris
- Styret er såpass høyt orginal at jeg har ikke satt på noe «barriser».

Minus
- Tung å løfte opp med sine 204 kilo.
- Orgonalsal er ikke noe langtur sal, men så er vel ikke annet å forvente når det er tilrettelagt for å stå å kjøre. Her er nok 850’en til Knutk mer en milsluker.
- Demper er som alle YouTube filmer sier - for myk -. De er satt for en på 75 kilo. Dette er noe jeg vurderer å gjøre noe med ( bakdemper, først å fremst).
- Midtstøtten som er montert fra Sw-motec har for myk fjær. Den dabbet ved ujevn vei og ble ved flere anledninger stroppet. Må sjekke med Graarud her om de kan skaffe en sterkere fjær da nåværende fjær er ubrukelig på denne type sykkel.
- Litt irriterende å slå av ABSen manuelt hver gang tenninga går av

Sum av sum er sykkelen mer eller mindre som jeg hadde sett for meg da jeg bestemte meg for den. Ser det er litt problematisk da jeg ikke har handlet sykkel hos den nærmeste forhandleren. Skaper litt kluss med tanke på ekstrautstyr som er montert.
Tror dette skal bli en god turkammerat jeg :thumleft
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
Post Reply