Bjerknez' logg | Fra MC til el-bil!

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Re: Bjerknez' logg | Fra MC til el-bil!

Post by mekkern »

Kunne jo ha dratt over bilen litt også-ser ut som flekktyfus på bildet... :lol:
Bjerknez
MC: Ingen for øyeblikket...

Post by Bjerknez »

Det du ser som ligner flekker er små snøfnugg :)
Bjerknez

Post by Bjerknez »

Etter rundt 1200km. Nå i sommer med nybilen, fikk den litt kjærlighet i går. Nå har jeg igjen den blankeste bilen i gata :)
IMG_1561.jpeg
IMG_1562.jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
ArcticTiger
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS

Post by ArcticTiger »

Har lagt merke til at det ser ut som at de har eksosutslipp, er det fra bensinaggregatet som lader batteriet?
Bjerknez

Post by Bjerknez »

ArcticTiger wrote: 24 Jul 2025 08:53 Har lagt merke til at det ser ut som at de har eksosutslipp, er det fra bensinaggregatet som lader batteriet?
Det er nok som du sier. "Det ser ut som" eksosutslipp, men rørene mangler så det er ganske åpenbart. Takk og lov at dem ikke limte på rør bak der. :thumleft :thumleft
Bjerknez

Post by Bjerknez »

Hentet denne hos Thansen i går.
Marolex Axel 2000 foamer.JPG
Kjekk og ha nå på vinteren :)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Post by mekkern »

hehe... har ikke vasket Yarisen på det året jeg har hatt den-men den ser akkurat lik ut ennå-Helt ok.sølvgrå er takknemlig farge. :thumleft
Den mørkeblå Fiestaen jeg hadde var et helvete å holde pen.selv litt støv syntes med en gang-eller pollenhelvete. :evil:
Livet er for kort til å vaske bil konstant. [-X
Bjerknez

Post by Bjerknez »

Hehe, jeg er nok klar over at vedlikehold av bil vedrørende vask ikke er like interresant for alle. :thumleft
Bjerknez

Post by Bjerknez »

Har banket støvet av campingutstyret som lå litt sånn over alt og ingensteder samt kjøpt en 60 liter ryggsekk og plassert det i :)

60 liters sekk var helt på håret, men det gikk :thumleft

IMG_0089.jpeg
IMG_0090.jpeg
IMG_0091.jpeg
IMG_0092.jpeg
IMG_0088.jpeg
Jompa
MC: Kawasaki GPz 1100, 83
Harley Davidson Electra Glide, 2006
Triumph Sprint GT 1050, 2011

Post by Jompa »

Da kan du selge en komplett camping-startpakke hvis du ikke tenker å fortsette med campinglivet. :D
JRO
MC: 2025 BMW R 1300 GS.
2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
2016 Ducati MTS 1200 Enduro.
2013 Ducati MTS 1200
1981 Kawasaki KZ 1300

Post by JRO »

Du har jo ikke vært en stor camping person, hvor har du tenkt deg med dette campingutstyret? :thumleft :o
Bjerknez

Post by Bjerknez »

Jeg har aldri vært noe stort camping menneske. Jeg kommer heller aldri til å bli det. Men ved å gjøre dørstokkmila kortere ved at alt utstyr er ferdig pakket og ryggsekken står klar skal du ikke se bort fra at årets sommermåneder muligens vil friste meg ut bak trærne.

Jeg har alltid likt et idyllisk friluftsliv med teltet/tarpen slått opp ved vannet, bålet som knitrer etc. Men det blir allikevel veldig lenge mellom hver gang. Så en skal ikke se bort i fra at det utstyret på bildene over fortsatt ser ut som nytt om 10 år. Men det spiller liten trille. Utstyrsjakten og dorbedredelsene er er jo halve morroa uansett :)
Bjerknez

Post by Bjerknez »

Etter snart to år med smarthus systemet "FutureHome" hvor elbil lader, termostater og releer etc. har blitt styrt i dette systemet så må jeg si jeg er fed up av hele greia.

Greit nok så kostet det oss ikke noe å installere dette i forbindelse med el-bil lader grunnet enova støtte etc. men du verden for et uhyre kronglete, ustabilt system. Sleng på elendig support og at dem nå i tillegg har tvunget sine kunder over på abonnementsløsning så merker jeg at nok er nok.

Heldigvis kjører jeg Homey Pro parallelt som styrer resten av hjemmet, så FutureHome hub'en er nå snart på vei ned i søplekassa og jeg anbefaler ingen dette systemet.

Ved å overføre Elbil lader, termostater etc. til Homey Pro som faktisk funker 24/7 så får jeg alt integrert i ett og samme system.

Forbruksgrensen fungerer heller ikke optimalt slik det er nå. Ved to annledninger det siste året så har jeg fått ekstraregning på overstigning av effektledd, selv om denne er satt til en 15kwt sperre så har jeg fått regning på overstigning av dette.

Så til dere som leser dette som har FutureHome og som ikke er fornøyde, så kjøp en Homey Pro enhet i steden og koble alt til der. Den koster rundt 5.000 kroner og er et engangsbeløp. Ingen abonnement eller noe som helst og hele huset ditt og garasjen etc. kan styres fra en og samme boks, med et mye bedre brukergrensesnitt og langt enklere og lage avanserte automasjoner. :)
Spiritofwinter
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt

Post by Spiritofwinter »

Har selv hatt Homey i snart 5 år, så å si feilfritt :D
Har hørt om mange som har kjørt FutureHome som har gått over til Homey grunnet problemer og blitt veldig fornøyd. Har også hørt om de som har hatt Homey med mye problemer, men det er gjerne de som skal ha spesial oppsett som de gjerne må kode selv og som feiler fordi de selv har pushet grensene for hva et slik smarthjem oppsett kan håndtere. Setter man opp med vanlige komponenter kjøpt fra butikker som driver med litt smarthus og ikke setter opp for mye spesial med hjemmesnekrede apper så har man et oppsett som fungerer veldig bra :)
ArcticTiger
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS

Post by ArcticTiger »

Det beste er å fylle Bennsin på bilen, og fyre med Ved i Heimen😊👍🏾
Post Reply