Bjerknez' logg | Fra MC til el-bil!

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Bjerknez
MC: Ingen for øyeblikket...

Re: Bjerknez' logg | Fra MC til el-bil!

Post by Bjerknez »

ArcticTiger wrote: 10 Feb 2026 11:25 Det beste er å fylle Bennsin på bilen, og fyre med Ved i Heimen😊👍🏾
Det tenkte jeg også (for 5 år siden)
intruder
MC: 1993 Yamaha Virago 750

Post by intruder »

ArcticTiger wrote: 10 Feb 2026 11:25 Det beste er å fylle Bennsin på bilen, og fyre med Ved i Heimen😊👍🏾
Æille vi fyrer med ved å jomjom het det fra andre sida ta Mjøsbrua før mange år sea.. \:D/
ArcticTiger
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS

Post by ArcticTiger »

Bjerknez wrote: 10 Feb 2026 11:26
Det tenkte jeg også (for 5 år siden)
Og det gjelder fortsatt. Realiteter går ikke ut på dato👍🏾
Bjerknez

Post by Bjerknez »

Joda. Det tar bare ekstra lang tid for noen :lol:

Folk ble kvitt hesten som hovedtransportmiddel også for en del år siden. Den blir brukt enda, men mest som kjæledyr.
Bjerknez

Post by Bjerknez »

I dag skal jeg hente min nye JBL Boombox 4 hos min lokale pakke pusher 8)

Jeg har en JBL CHarge 5 fra før som låter greit med god trøkk hvis man spiller lavt, men som faller totalt sammen når man guffer opp litt. Med Boombox 4 vil jeg tro pipa får en annen lyd :thumleft
Bjerknez

Post by Bjerknez »

Jeg må si det var greit med "trøkk" i denne 8)
boombox.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Bjerknez

Post by Bjerknez »

Da har jeg konvertert billader, VVS rele og termostaten på badet fra FutureHome til min Homey pro 8)

FutureHome hub'en gikk rett i søpla som den ubrukelige enheten den er og vil ikke bli savnet. Makan til tregt og ustabilt system har jeg ikek vært borti. I tillegg var det utrolig tungvindt og lage automasjoner og signalene til elbil laderen datt ut hele tiden.

Nå fungerer alt som det skal. Vertfall har det gjort det de siste dagene :)
Bjerknez

Post by Bjerknez »

Etter snart en uke som fersk brilleape så må jeg si at dette er natt og dag. Man vet ikke hvor dårlig synet er før man har fått skikkelige briller samt blitt vant med dem. Spesielt nattsynet er langt bedre når jeg kjører bil da alt i periferien blir "klarere" og jeg ser detaljer langt bedre.

Jeg trodde langsynet mitt var ganske bra, men lik kan det gå når synet langsomt blir dårligere og man tilpasser seg sagte.

Alle i en alder av 50+ år burde tatt en synstest mener jeg. Jeg har hvis jeg husker riktig -1.5 på nærsynet og +1 på langsynet.
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Post by mekkern »

Er ikke dumt å få sjekket synet nei-både i forhold til briller og ikke minst sykdom i øyne.
:thumleft
Bjerknez

Post by Bjerknez »

mekkern wrote: 23 Mar 2026 17:21 Er ikke dumt å få sjekket synet nei-både i forhold til briller og ikke minst sykdom i øyne.
:thumleft
Det har mange sagt til meg tidligere, men det var jo ikke noe problem med MITT syn :)

Men så feil kan man ta. :)
Bjerknez

Post by Bjerknez »

Min 55" LG TV er på vei til å takke for seg etter 15 ish år i tjeneste og da må jeg begynne å se etter en erstatter.

Så langt er det LG jeg har sett meg ut. Nærmere sagt en LG C5 OLED 77". Om det blir denne vites ikke, men den henger høyt i kurs.
Så klinker jeg nok trolig til med en lydplanke i samme slengen, å har da sett meg ut JBL 1300 MK2 lydplanke inkludert subwoofer.

Jeg tenker at det går ann å koste på seg såpass når det er 15 år mellom hver gang :)

Får vel ta meg en tur på Ekjip og Power i dag etter jobb for å titte litt på forskjellige TV'er før jeg evt. bestemmer meg. Den jeg har funker nok en stund til og kanskje frem til jeg får årets feriepenger. Da slipper jeg følelsen av å lage hull i sparekontoen. Det er en slags psykisk sperre for meg. [-o<
Jompa
MC: Kawasaki GPz 1100, 83
Harley Davidson Electra Glide, 2006
Triumph Sprint GT 1050, 2011

Post by Jompa »

Akkurat det med å " lage hull" i sparekontoen kjenner jeg meg igjen i.
Bjerknez

Post by Bjerknez »

Ja det er noe med det. Man ser beløpet øke gradvis og hvert runde tall blir på en måte en ny bragd. Men av og til må man dessverre knerte grisen. Trøsten for være at beløpet på sikt uansett øker, men man får seg en knekk hver gang.... :)
Bjerknez

Post by Bjerknez »

I dag har jeg handlet meg ny TV. En LG 77 tommer. 22 tommer atørre enn den jeg har i dag som faktisk har rundet 15 år nå... :)
Bjerknez

Post by Bjerknez »

Å nå klinket jeg også til med JBL Bar 1300 MK2 lydplanke med subwoofer 8)
Post Reply