Kolonnekjøring

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4560
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Kolonnekjøring

Post by Bikeridr »

Det er nå mange måter å gjøre det på.
Da vi var 12 stykker på tur på den o'store NordNorge turen i 2016, var vi gjerne 2-4 som kjørte i "klynge". Samling over en pils eller to på kveldene med dertilhørende røverhistorier og lyging. Frister *veldig* til gjentakelse.
Et annet aspekt er arrangement hvor hensikten er å samle flest mulig. Slik som sesongåpningen i Rīga sistelørdagen i april. Denne ser jeg også frem til og deltar på når jeg har anledning. Sesongåpningen samler 6-8.000 sykler og vi kjører kolonne/parade gjennom byen. Dette bare *må* oppleves, om ikke annet så "for stemningen". (Det der med "stemningen" er noe jeg ofte hører jeg *må* oppleve på station på fotballkamp. Vel, jeg kan ikke utstå fotball/fjåttball og holder meg unna for enhver pris. Dessuten, slåsskampene de der fjåttballsupporterne driver med, skjer ikke på motorsykkelsamlinger 🙃)
User avatar
JRO
Posts: 1295
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Kolonnekjøring

Post by JRO »

Det var ikke min mening å forsøke å endre @Bjerknez sine preferanser på felles kjøringer. Har hørt disse argumentene tidligere fra deg. Men mine tanker var at det går an å kunne kjøre store kolonner å ha en en god kjøreopplevelse hvis alle er innstilt og motivert for å kjøre i kolonne. Flere av oss har slike erfaringer. Men Bjerknez at du holder deg unna slike opplevelser er selvfølgelig ditt valg.

Jeg var på en fellestur i dag med 9 tidligere arbeidskollegaer og det gikk fint, vi hadde hyggelige stopper og nydelig kjøreopplevelser. :thumleft =D>

Her er vi på Vindfjelltun.
IMG_2989.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Bjerknez
Posts: 881
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Kolonnekjøring

Post by Bjerknez »

JRO wrote: 14 Jun 2023 00:31 Det var ikke min mening å forsøke å endre @Bjerknez sine preferanser på felles kjøringer. Har hørt disse argumentene tidligere fra deg. Men mine tanker var at det går an å kunne kjøre store kolonner å ha en en god kjøreopplevelse hvis alle er innstilt og motivert for å kjøre i kolonne. Flere av oss har slike erfaringer. Men Bjerknez at du holder deg unna slike opplevelser er selvfølgelig ditt valg.

Jeg var på en fellestur i dag med 9 tidligere arbeidskollegaer og det gikk fint, vi hadde hyggelige stopper og nydelig kjøreopplevelser. :thumleft =D>

Her er vi på Vindfjelltun.

IMG_2989.jpg
Som nevnt kan jeg fint bli med på en fellestur med 10+ deltakere hvis det bare er en ettermiddagstur eller en tur til den lokale kafeen. Ingen problem. Men det betyr ikke at jeg foretrekker det. Det kommer litt ann på.

Som du sier vil jo dette funke hvis alle er motiverte og innstillt på og kjlre i kolonne. Men jeg er nok ikke den som blir spesielt motivert av det. En fin tur er en tur hvor man underveis kan endre retning uten å avholde et møte synes jeg :)
User avatar
kvase
Posts: 4043
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Kolonnekjøring

Post by kvase »

Her kan en se kolonekjøring med mye variasjoner i godt tempo og krevende underlag
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
Post Reply