Planlegger du litt tankcamfilming i sommer ? Les mer...

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Gixxerman

Planlegger du litt tankcamfilming i sommer ? Les mer...

Post by Gixxerman »

Hmmm, hvordan i pokker skal man feste videofaenskapen ? Teip ? Ja, det er jo en billig løsning, men en midlertidig løsning. De som kanskje har gjort dette ofte ønsker vel til tider en langvarig løsning, og da titter man her :wink:
Veldig mange som sier at det er så dyrt med disse festene, så hvorfor ikke lage selv ? Jo, fordi 200kr IKKE er mye penger. Syntes jeg hvertfall :)

Image
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Selv tenkt på en slik løsning etter at Rerell la ut sitt forslag... men ble henlagt ifjor fordi jeg er aktiv bruker av tankveske... itilfelle måtte det lages en hurtigklips-ordning for raskt å ta av stativet..
Genial pris sammenlignet med hva folk betaler for diverse festemekanismer, tripod`er osv..
-- Honda VFR (04) --
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Men får du ikke en tankveske over den lille saken der ? Er jo ikke veldig høy akkurat :?
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Ikke min tankveske iallefall... desverre. FULLT mulig dette går på andre vesker :)
-- Honda VFR (04) --
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Post by Keihin »

Vi hadde med akkurat en slik til ACR, men brukte gaffa likevel... Ikke bare må du skru og bytte skruer til lengre etc, men du risikerer å ripe opp lakken hvis den beveger seg. Ligger i praksis mot lakken på enkelte sykler.

Alle tror gaffa er sånnt pes, men det tar faktisk mye mindre tid å montere med det enn å skulle sette på dette leamikket. Ikke har jeg tenkt å kjøre med det stativet hele sommeren heller :)
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Om den ligger mot lakken, så bender man den bakover. Legg den i en skrustikke om man er redd for å gjøre det på sykkelen.
User avatar
Kriss
Posts: 78
Joined: 31 May 2005 11:28
Location: Skien
Contact:

Post by Kriss »

Blir det ikke mer vindsus når man fester til gaffelen?
Ride the winds of change.
06 GSXR 1000
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Gaffa (som i gaffatape) og gaffel ;)
litt forskjell :D

ingen som monterer kameraet nede på gaffelen, da monterer de bulletkamera.. dette har ikke mic på seg.
-- Honda VFR (04) --
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

hahahaha.... :D
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Bra noen forstår ting jeg ikke forstår :) (naiv super)
User avatar
Kriss
Posts: 78
Joined: 31 May 2005 11:28
Location: Skien
Contact:

Post by Kriss »

F*** lesefeil fra min side!!! :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Ride the winds of change.
06 GSXR 1000
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Fort gjort .. :D
-- Honda VFR (04) --
User avatar
KØLLA
Posts: 109
Joined: 22 May 2005 23:52
Location: YTRE

Post by KØLLA »

Hva er vitsen med denne filminga ? Er det for å vise kompisene hvilken kar en er ?? Bare må spørre siden dette virker totalt dustete
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Man MÅ ikke kjøre gris for å filme vettu. Artig å se litt kjøring på tøffe veier uansett hvor fort det går :)
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Post by rerell »

KØLLA wrote:Hva er vitsen med denne filminga ? Er det for å vise kompisene hvilken kar en er ?? Bare må spørre siden dette virker totalt dustete
Av samma orsak som man filmar och tar bilder på vilken som helst resa eller upplevelse - för att (på sätt och vis) kunna återuppleva den på nytt, eller drömma sig bort. Praktiskt under vinterhalvåret eller vid andra tillfällen då man inte har möjlighet att gå ut och köra på riktigt.
Post Reply