Finnes det noen hobbyornitologer eller dyrelydlyttere som kan kaste lys over hva/hvem som lager denne lyden. Eneste jeg klarer å identifisere, er vindstøyen..
Hvilket dyr eller fuggel?
- Bikeridr
- Geocache General
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
Hvilket dyr eller fuggel?
Man kan spørre om mye rart. Her er et spm angående en dyrelyd jeg ikke helt klarer å identifisere.
Finnes det noen hobbyornitologer eller dyrelydlyttere som kan kaste lys over hva/hvem som lager denne lyden. Eneste jeg klarer å identifisere, er vindstøyen..
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
Svein_H
- MC: 2009 Suzuki DL650A V-Strom med diverse tilbehør. Min første MC.
Re: Hvilket dyr eller fuggel?
Ifølge analysen av lydfila på BirdNET kan det være en slik:Bikeridr wrote: 05 May 2026 07:07 Man kan spørre om mye rart. Her er et spm angående en dyrelyd jeg ikke helt klarer å identifisere.
Merkelig dyrelyd.flac
På norsk Hærfugl: https://snl.no/h%C3%A6rfugl
- Bikeridr
- Geocache General
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
Re: Hvilket dyr eller fuggel?
Takk for svar @Svein_H
Ja, vi har endel av de der her. Har hatt besøk på plenen flere ganger, men egentlig aldri hørt den lage lyder. (Mener det ligger noen bilder tatt av meg i "dagens bilde" tråden av denne spaserende rundt blant blomstene våre).
Rart at den lille tassen der klarer å lage såpass sterke og dype lyder
Kommunevåpenet her i Marupe, som jeg bor, er akkurat hærfugl.
Ja, vi har endel av de der her. Har hatt besøk på plenen flere ganger, men egentlig aldri hørt den lage lyder. (Mener det ligger noen bilder tatt av meg i "dagens bilde" tråden av denne spaserende rundt blant blomstene våre).
Rart at den lille tassen der klarer å lage såpass sterke og dype lyder
Kommunevåpenet her i Marupe, som jeg bor, er akkurat hærfugl.