Mægnalf`s cave =)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Hvilken sykkel da? :D
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Post by Magnalf »

En 02 Honda CBR600FSi :) Det blir (kanskje) førstegangs "tung"sykkelen min. Samme hvem sykkel det blir så skal den ha 34hk, det var betingelsen for at jeg fikk ta opp lån av fatter istedet for banken. Egentlig helt greit, jeg har jo ikke lov å kjøre noe større enda, også får jeg bygd opp litt grunnleggende erfaring. :roll:

Har egentlig ikke råd til sykkel i det hele tatt, men off, er ikke noe jeg dyrker mer så jeg "tar meg råd" til det :) Så får jeg heller selge de irriterende naboene som ikke vil ha asfalt på innfartsveien her hvis det skulle oppstå komplikasjoner :lol:
Road Rider c" ,)
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Post by Magnalf »

Sykkelen var ikke klar for visning på mandagen da, så det blir nok til helga en gang igjen.

Var å kjøpte meg ny kjørejakke-, bukse-, hansker og sko i dag da + gullfarga visir 8) Scott jakke og bukse, begge med Gore Tex og Racingsko som også har Gore Tex. Husker ikke navna på skoa og hanskene i farta, men dyre var de :? Men fikk god pris :)
Road Rider c" ,)
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Post by Magnalf »

Fikk tegna lærlingkontrakta med Posten i dag også, gleder meg som en unge til å begynne! :D

Slenger ut et par bilder av bilen(e) vi kjører, Volvo seff 8) hehe.

Image

Image

Image

Har også bestilt en "haug" av de nye FH13 med 2. generasjon I-Shift og sving på boggien. Det blir fresht :roll:

Er kun øvelseskjøring på meg nå, men så snart jeg blir ferdig på Notodden så er jeg ekte "asfaltkåbbåi" :lol:
Road Rider c" ,)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Kjør med hodet innkoblet,og ikke som en sånn du nevnte. Og mange vil kunne leve i fred med deg på veien. :wink:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Post by Magnalf »

Hehe ja. Kan trygt forsikre dere om at jeg ikke er av den agressive typen i trafikken, så det skal nok gå bra. =) Har omtrent vokst opp i ett vogntog òg.

Men det er utrolig hvor mye rart man ser på veien! Og når det gjelder vogntog og personbil, så er 9 av 10 gangene personbilens feil, fordi de ikke skjønner hva blindsonene til vogntoget er, eller tror at det kan stoppe like kjapt, eller kjappere enn personbilen fordi den er større...hallo :shock: . Har opplevd særlig i Oslo på motorveien at folk holder på å svinge inn i hengeren min fordi de tror at når bilen har passert dem så er det fritt. De tenker ikke på at jeg kanskje har en henger etter også, neida, det gidder vi ikke sjekke, hehe.

En annen ting som er like komisk/irriterende (kommer ann på tidsfristen :P ) er ved f.eks stenging av et kjørefelt. "Alle" skal forbi, for så å svinge inn foran og lage full stopp og trafikkork. Løsningen er å sperre begge feltene med vogntoget helt fram til sperringa, og alt går glatt og ryddig slik det skal gjøre ;)
Road Rider c" ,)
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Post by Magnalf »

Offff nå er jeg lei av og vente, jeg vil ut og kjøre!

Han selgeren er så treg :? men nå skal jeg over og se på den til fredag da. Er spent på om den er så fin som han sier eller om detta er bare lureri.

FINT VÆR!! SOLA SKINNER!! ARGH!!
Road Rider c" ,)
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Post by Magnalf »

I dag har jeg klyvd en del ved, og endelig fått på bærebrua på Aud også for den røyk jo seff, hehe. Også når jeg skulle vaske ho og slo på vanntrykket, så spratt slangen opp med masse grus på og ripa opp den nylakkerte venstreskjermen min! :( Må prøve å polere/rubbe det ned igjen, håper det funker, æsj.

Ellers så skal jeg klyve i morra også, da går tiden fort fram til lørdag da jeg skal over og mest sannsynlig kjøpe sykkelen, hvis den er så fin som han skal ha den til. :)

Vant forresten en budrunde i går på en elektrisk tannbørste :lol: 245 smæckers inkl. frakt og "plukkavgift". Tannlegen har whina evig lenge om at jeg burde kjøpe meg en sånn..slackt da :lol:
Road Rider c" ,)
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Magnalf wrote:Vant forresten en budrunde i går på en elektrisk tannbørste
Eh? :P Får da kjøpt slike på butikken? :roll:
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Post by Magnalf »

Ja, men det var så gøy å monge inne på Netthandelen, også sparte jeg ca 50 spenn fra butikkpris, er nesten 5 liter bensin det! :lol:
Road Rider c" ,)
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Post by Magnalf »

Endelig! Var å kikket på sykkelen i dag, og den så helt fantastisk ut :D Har skrivi kontrakt på den. Fikk med Scorpion carbon slip-on og racing bakpart med intregert blinklys i baklyset og noen andre småting.

Fikk bare tatt ett bilde, men her er den veffal :D

Image
Road Rider c" ,)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

du kommer til å få det mye morro på den plastraketta der :)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Post by Magnalf »

Fare for det ja :) Med en gang jeg får henta den så skal jeg ta en tur ned til sørlandet og stikke innom grandma for så å peise opp til mamma i veggli og slække i...tja....10-15 min før jeg kjører videre, hehe.
Road Rider c" ,)
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Post by Magnalf »

Da har jeg fått time på biltilsynet Torsdag kl 10! Jeg slenger på originalpotta og original-undertrayet for regner ikke med at de liker det så godt. Blinklysa foran var litt for små så jeg blinder like godt alle sammen før visninga.

Gjett om jeg gleder meg! :D

HOO-RAH :lol:
Image
Road Rider c" ,)
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Post by Magnalf »

Noen som forresten vet om årsavgifta er inkludert i engangsavgifta?
Road Rider c" ,)
Post Reply